Lokale versioncontrol software voor Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een vorm van version control voor Ubuntu (of eventueel windows, ik heb wel dual boot) die werkt op lokale mappen.

Het idee is dat als je een bestand geopend hebt en aanpast/saved de versie automatisch geupdate wordt in de filename. Daarbij moet je ook terug kunnen gaan naar minstens 1 versie eerder.

Bestaat zulk soort software of moet dit echt allemaal handmatig?

Groet, Mythio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 20:04
Voldoet bijvoorbeeld svn niet? Als je de server packages installeert kun je gewoon op je systeem een repository aanmaken, en lokaal ook een working copy uitchecken.

Iets zoals jij omschrijft bestaat voor zover ik weet niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Windows Volume Shadow Copy? Die geeft je een 'backup' van een datum en tijd, maar niet specifiek op bestandsnaam (versie in naam).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Apache WebDAV met Subversion Autoversioning

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Bedankt mensen, ik zal er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Gaat het om alle bestanden op het systeem, of alleen een bepaald mountpoint?

Anders zou je eens kunnen kijken naar een versioning file system (zoals VMS dat ook heeft), bijvoorbeeld Tux3.

Je zou ook eventueel een snapshot kunnen saven iedere X minuten vanuit cron. LVM snapshots zijn "duur", maar bijvoorbeeld een BTRFS snap zou wel goed moeten werken.

BTRFS heeft volgens Wikipedia: Versioning file system al support voor versioning, maar ik kan op de echte BTFS resources niets vinden van hoe dat zou moeten werken.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
al eens hier gekeken.

http://www.howtoforge.com...-bazaar-on-debian-squeeze

inplaats van de etc kan je natuurlijk ook een andere map gebruiken.

suc6

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gewoon Git gebruiken, de rest doet er niet echt toe. Subversion is een beetje depreciated aan het worden. Ik zeg niet dat het slecht is of niet gebruikt wordt (dat zeg ik ook over ftp, maar toch zou ik bijv. sftp aanraden), maar Git is geavanceerder waar nodig, simpeler bij normaal gebruik, en zeker sneller.

http://git.or.cz/course/svn.html <- dat is een crash course voor SVN mensen die naar Git gaan, maar het is ook heel nuttig om (een van de twee of beide) te leren. Git heeft ook div. Gui's als je daar behoefte aan hebt, voor alle Major OSsen (Windows, Mac, Linux), bijv. QtGit of Gitk. http://git-scm.com/ heeft div. tools beschikbaar, en documentatie.

Oh, en als je het allemaal 'automatisch' wil hebben, dan zal je een FS moeten gebruiken met ondersteuning voor dat soort zaken. EXT4 en lager hebben dat niet. Wat je ook kan doen is Git gebruiken i.c.m. een editor met Git support. Je kan bijv. voor NetBeans gewoon Git ondersteuning downloaden, en dan heb je dus wel versies.

Stel dat je echt gewoon simpelweg 'versies' van je bestanden met alle tussentijdse wijzigingen wil hebben, en dan zonder moeite tussen versies switchen, bij 'saven' automatisch een 'versie; krijgen enz. Dan is Mac OS X Lion de enige optie. VSS/SCM e.d. zijn dan een lachertje qua end-user oplossingen. (Maar qua techniek is het weer een ander verhaal)

[ Voor 33% gewijzigd door johnkeates op 20-08-2011 19:54 ]

Pagina: 1