Toon posts:

Wat is rap?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit er over te denken om een SCSI controller en HD te kopen, wet het kost wat maar dan heb je ook wat. Nou kan ik bij de oosterburen een relatief goedkope controller krijgen en een 9.1 Quantum Atlas 10K2 10000 RPM. en een Adaptec 29160 Ultra160 voor bij me kaar nog geen 1100 pietermannen.

Nou ben ik alleen bang dat ik te veel power koop, "gezien de huidige doorvoersnelheid op de PCI"

Dus ik had een paar vraagjes.

32/64 bit PCI, hoe herken je die en is die al redelijk standaard.

Wat is de absolute Max van een PCI slot aan data doorvoer.

Schaalbaarheid van bovengenoemde hardware. ( overzetten op eventuele andere borden etc.)
Problemen met VIA chipsets?

M'n config.
MSI 694D Pro rev 1.0
2x866 PIII
384 MB Ram 2-2-2
IBM DTLA 307030.
Wat cd en videokaart, lijkt me niet aan de orde.
(Ik zoek geen antwoorden van doe toch raid ata 100 ofzo want de voor of nadelen van dat verhaal zijn me bekent)

Bedankt.

Verwijderd

De mooiste PCI-variant is volgens mij 66MHz/64bit.

64bit is de helft langer dan de normale 32bit (uiteraard: er moeten meer bitjes tegelijk door)
66MHz herken je doordat het 'schotje' dat in een PCI-slot (en dus ook in de kaart) aan de andere kant van het midden zit dan bij de normale 33MHz. Nou weet ik even niet uit mijn hoofd waar het bij welke zit.

64bit en 66MHz staan los van elkaar, dus je hebt vier mogelijkheden:
32bit/33MHz (de standaard PCI)
64bit/33MHz (extra lang; sommige SCSI/RAID-kaarten)
32bit/66MHz (markering 'verkeerd')
64bit/66MHz (erg mooi om te hebben, maar bij mij nog niet in gebruik):7

Mbt. overzetten: er zijn kaarten, die ook werken in een moederbord met lagere specificaties, maar daar koop je zo'n kaartje niet voor...

John Gelten

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 23:42 schreef de_GeBo het volgende:
De mooiste PCI-variant is volgens mij 66MHz/64bit.

64bit is de helft langer dan de normale 32bit (uiteraard: er moeten meer bitjes tegelijk door)
66MHz herken je doordat het 'schotje' dat in een PCI-slot (en dus ook in de kaart) aan de andere kant van het midden zit dan bij de normale 33MHz. Nou weet ik even niet uit mijn hoofd waar het bij welke zit.
Dan rijst de vraag past zo'n 64/66mhz controller wel in een 33Mhz pci slot of zijn daar een soort converters voor.

Verwijderd

Een converter gaat niet werken !
Je moet het een beetje zien zoals 'vroeger' de VLB-sloten: je had eerst 16bit-ISA, en toen werden daar wat connectoren in het verlengde gezet, zoadt je 32bit-VLB had.

Een 32bit PCI kaart zal dus wel in een 64bit PCI slot passen, maar omgekeerd niet.

Voor een voorbeeld van een 66MHz/64bit PCI-kaartje :

http://www.adaptec.com/worldwide/product/proddetail.html?prodkey=AFC-9110G&cat=%2fTechnology%2fFibre+Channel%2fFibre+Channel+Adapters

Als je een beetje rondkijkt bij hun SCSI/netwerk/fibrechannel-kaarten, zul je veel meer van die 66MHz en/of 64bit tegenkomen.
Sommige kaarten werken wel in een slot van een mindere snelheid/bitbreedte, door gewoon een stapje terug te doen.

John Gelten

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:35
Maak je geen zorgen; met een 10K rpm U160SCSI disk pomp je de PCI bus (133MB/s)echt niet vol, en met twee ook niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks zover, heb ik mer vragen up ik ze wel even.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 18:01

4POX

Everybody is wired

de Adaptec 29160 Ultra160 die 64 bit is kun je ook zonder problemen in de antieke pci slot drukken.. Ik heb een server gebouwt met die kaart en ik kreeg nu al kippevel van de snelheid.. En dat was op 32 bit

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1