Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag na openen van de kast

Pagina: 1
Acties:

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Beste Tweakers,

Na een jaar mijn PC-kast niet te hebben geopend, vond ik het wel weer eens tijd worden om deze een schoonmaakbeurt te geven. Eenmaal de zijkant van de kast open te hebben gemaakt, bleek ik een draadje van de ventilator die op de betreffende wand zat in mijn hand te hebben. Nu weet ik niet of deze ooit is aangesloten, maar als dit wel het geval is zou ik graag willen weten waar dit draadje dan weer in moet. Het gaat om de zijventilator van de Cooler Master CM690. Bijgevoegd heb ik enkele foto's van de situatie.
Dus:
- Denken jullie dat deze aangesloten is geweest en dat ik hem bij het openen van de kast heb losgetrokken?
- Is het essentieel om deze aangesloten te hebben?
- Zo ja, hoe en waar sluit ik dit kabeltje weer aan?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/qq9tzt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2s8ms6d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2e6hr8m.jpg

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:35
Zoek op het moederbord een soortgelijke male aansluiting (zit waarschijnlijk rond de CPU/geheugen/northbridge.
Inprikken, kast dicht en klaar. :)

Edit:
Volgensmij zit ie langs je geheugenbanken, als ik het goed zie.

[ Voor 20% gewijzigd door Mint op 05-08-2011 19:56 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 12:42

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

BB333 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:51:
Beste Tweakers,

Na een jaar mijn PC-kast niet te hebben geopend, vond ik het wel weer eens tijd worden om deze een schoonmaakbeurt te geven. Eenmaal de zijkant van de kast open te hebben gemaakt, bleek ik een draadje van de ventilator die op de betreffende wand zat in mijn hand te hebben. Nu weet ik niet of deze ooit is aangesloten, maar als dit wel het geval is zou ik graag willen weten waar dit draadje dan weer in moet. Het gaat om de zijventilator van de Cooler Master CM690. Bijgevoegd heb ik enkele foto's van de situatie.
Dus:
- Denken jullie dat deze aangesloten is geweest en dat ik hem bij het openen van de kast heb losgetrokken?
Wat denk je zelf? Zou die er voor de versiering hebben ingezeten?
- Is het essentieel om deze aangesloten te hebben?
Probeer het uit?
- Zo ja, hoe en waar sluit ik dit kabeltje weer aan?
Wat denk je zelf? Ik denk het moederbord. Misschien is het dan een idee, om de handleiding van het moederbord erbij te pakken en eens op te zoeken wat er allemaal aangesloten kan worden

Andere vraag. Heb je ook google gebruikt? Als ik computer kast ventilator aansluiten gewoon in google intik, vind ik ook al wat nuttige hints....

Bedenk je goed, dit is geen helpdesk, maar een forum waar men wat van elkaar kan leren. De basis van elke vraag is ook eerst zelf zoeken, en dan pas op het forum rondvragen.

Succes ermee, en laat even weten of het gelukt is

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:41

InFamous

excommunicado

Even de manual van je moederbord open slaan en je weet het, heb je die niet. Kijk dan even op de site van de fabrikant

Formerly known as Ragdoll

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:19
Ik heb je plaatje aangepast met een cirkeltje om een andere aansluiting van een fan. Probeer nog zo een aansluiting te vinden en prik hem er weer in...

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/1008/2e6hr8m.th.jpg

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 01:59
Er zal ergens op het moederbord staan FAN1, FAN2, daar sluit je hem op aan.

[ Voor 62% gewijzigd door xeple op 05-08-2011 20:47 ]

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-11 21:24

freddy0519

It hurts when IP

of PWR FAN of dergelijke :)

Let wel op dat je connectors overeen komen dwz 3 pinnetjes op 3 gaatjes en 4 pinnetjes op 4 gaatjes (alhoewel er een 3 pin op een 4 pin past)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
BB333 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:51:
Beste Tweakers,

Volgens mij is deze nooit aangesloten geweest. Er is namelijk nauwelijks stof te bekennen. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-10 14:18
Denk inderdaad ook dat deze fan nooit is aangesloten geweest.
Als de zijfan van de CM690 op het moederboard was aangesloten had je dat vast wel gehoord (is naar mijn ervaring vaak lawaaiiger dan de rest van de casefans).

Enfin, gewoon aansluiten op het moederboard (zie je instructieboekje en tips hierboven).
Je kunt 'm er altijd weer vanaf halen. ;)

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga de handleiding er even bijpakken en kijken of ik het op kan lossen.
Pagina: 1