• koenvanmol
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-01 11:59
Computer start niet langer, geen BIOS bleeps, toetsenbord en muis worden niet gestart. De fans blijven continu blazen en het scherm geeft aan dat er geen video input is.
Dacht eerst dat het aan de videokaart lag maar die heb ik laten testen en doet het gewoon.
Nu denk ik dat het of mijn voeding of mijn moederbord is, wat me net opviel was dat de fan van volgens mij mijn videokaart niet constant blaast maar steeds snelheid verliest.

Moet ik nu maar de gok wagen en een nieuw moederbord bestellen of kan ik iets doen waardoor ik met meer zekerheid zeggen dat het mijn moederbord is of de voeding.

Groeten,

Koen

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:51

Format-C

Tracing Rays

Wat zijn de specs van de PC? En wat heb je allemaal geprobeerd?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Ik zou in dit soort gevallen altijd eerst even met een andere voeding proberen te booten. Dit is altijd even vervelend, want je moet een donor PC hebben van iemand (als je die zelf niet hebt) waar je de voeding even mag uithalen en die dan aansluiten op je eigen PC en een keertje booten. Zo elimineer (of bevestig) je de voeding direct als oorzaak en hoef je niet direct tot een aankoop over te gaan die misschien fout is.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Tsja dit kan echt serieus alles zijn. Ik wil je best helpen zolang de mods deze niet dichtgooien (De Ik heb hulp nodig-topics, gaan nooit lang mee).

1. Specs zijn nodig: Dus Mobo, CPU, Mem, VGA en HDD, PSU zijn nodig
2. Nieuw systeem/Oudsysteem?
3. Welk OS etc? Is het een PC of een Mac of een Linuxbox?
4. Geef meer informatie, wat heb je zelf al gedaan, en heb je bij iets van je acties een effect gemerkt?

PS: Welkom op GoT, dit soort topics zijn niet echt de bedoeling, tenminste niet met zo weinig inzet (Ja hebt een account gemaakt, en je hebt een nette post gemaakt in het goede subforum, MAAR, zoals ik al zei, dit soort topics worden niet echt gewaardeerd zonder verdere informatie. Hier zijn zat mensen die je kunnen helpen, maar je moet het hun niet al te moeilijk maken. Wij hebben geen kristallen bol, wij weten niet wat voor pc je hebt, laat staan wat voor kleur sokken je aan hebt, informatie geven is bij dit soort situaties zeer belangrijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Biersteker op 05-08-2011 19:01 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• koenvanmol
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-01 11:59
Dit zijn mijn specs als ik me niet vergis aangezien ik niet meer in mijn systeem informatie kan:

De computer zal nu zo'n 3 jaar oud zijn.
Intel 2 Quad core 6600 2,4 GHz
Nvidia GT8800
Moederbord: MSI P35 NEO Combo
2x ADATA 1024 MB RAM DDR3
Voeding: ZALMAN ZM600-HP
Windows ULTIMATE 64 bit

Wat ik heb gedaan:
- Ik heb mijn videokaart eruit gehaald deze even laten testen bij Paradigit, werkte gewoon.
- Ik heb de batterij van mijn moederbord eruit gehaald voor een BIOS reset.
- Ik heb alles stofvrij gemaakt.

Sorry voor mijn vage topic, hoop dat ik nu voldoende informatie heb verschaft. Zo niet, ik check dit topic vanmiddag en iig vanavond weer.

[ Voor 29% gewijzigd door koenvanmol op 06-08-2011 10:48 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Voeding als eerste uitwisselen en proberen te starten. Voedingen weigeren vaak.
Alle usb apparten loskoppelen en starten?
Zoveel mogelijk hardware verwijderen, en starten?
Zoveel mogelijk hardware uitwisselen, en starten?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als ik me niet vergis heeft dit mb onboard graka.
Sluit daar je monitor eens aan.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Astu :)
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Eerst deze even doornemen en dan terugmelden wat je allemaal zelf gedaan hebt en ontdekt hebt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 10:50
koenvanmol schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:41:
Dit zijn mijn specs als ik me niet vergis aangezien ik niet meer in mijn systeem informatie kan:

Moederbord: MSI P35 NEO Combo
Bekijk de de condensators rond de CPU maar eens goed, waarschijnlijk staan er, net als bij mijn P35, wel een paar bol.
Kijk maar even op onderstaande link, die met een gele cirkel erom zijn de bolste.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/4015259.html

[ Voor 4% gewijzigd door aaihetapie op 07-08-2011 06:06 ]

Pagina: 1