• boyfromutrecht
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-10-2025
Beste mede tweakers,

Een paar maanden geleden heb ik een HP Compaq 6715 business laptop overgekocht van een mede tweaker. Dit ging allemaal goed en ik was zeer tevreden met de laptop. Ik had ook extra RAM geheugen gekocht want 1,5 GB vond ik erg weinig. Dit heb ik vervangen voor 4 GB. Even later wou ik mijn Ipod van nieuwe muziek voorzien en ik had ook de laptop aangesloten op het netsnoer. En een halve minuut later knalt mijn laptop uit en rook ik een branderige lucht. alsof er iets plastics gesmolten was. Ik kreeg de laptop niet meer aan en als ik het Netsnoer aansloot brandde het acculampje een seconde.

Nu heb ik zo'n zelfde laptop gekocht, de HP NX6325. Ik heb hem vandaag binnen en ik was van plan om de 4 GB geheugen over te plaatsen in deze laptop. Nu vroeg ik mij af of dit wel verstandig is, aangezien mijn vorige vergelijkbare laptop hieraan overleden is.

Graag hoor ik jullie mening,

Groet
Boyfromutrecht

Verwijderd

Weet jij heel zeker dat dit is veroorzaakt door het geheugen? Aangezien ik daar geen enkele onderbouwing voor lees. Ik zou het eerder zoeken bij de voeding die te hoge spanning heeft doorgegeven.