Tegenvallende klantenservice van de Gamma

Pagina: 1
Acties:
  • 4.760 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoogste menselijke waarden

Geluk, hoogste menselijke waarde

Zoals gezegd is geluk de allerhoogste menselijke waarde omdat geluk onze hoogste kwaliteit van leven is, en direct verbonden met de essentie van ons menszijn en de ervaarbare zin van ons bestaan.
En daarnaast omdat al onze andere universele menselijke waarden en normen de bedoeling hebben om tot geluk te kunnen komen.

Voorwaarden: De universele waarden van vrede en vrijheid, en daarnaast integriteit, onze hoogste morele kwaliteit.
Echter ook afwezigheid van lijden, zorgen, problemen en negativiteit uit het egocentrisme van anderen of onszelf.

Liefde Onze hoogste menselijke waarde naast geluk.

Voorwaarden: onze hoogste menselijke kwaliteiten als integriteit en empathie; alsook openheid en innerlijke kwetsbaarheid. Daarnaast spontaan en natuurlijk respect, onze hoogste sociaal-menselijke waarde.

Vrede Een van onze hoogste menselijke waarden.

Voorwaarden: onze hoogste menselijke nomen als respect, rechtvaardigheid, vrijheid en gelijkheid.
Daarnaast onze hoogste menselijke kwaliteiten als integriteit, gevoelens van verbondenheid, empathie, rechtvaardigheid en verantwoordelijkheidsbewustheid.

Vrijheid Een van onze hoogste menselijke waarden (alsook norm).

Voorwaarden: onze hoogste menselijke norm van respect, en onze normen als democratie en (grond)wettelijke bepalingen.

Rechtvaardigheid Een van onze hoogste menselijke waarden
(alsook norm en kwaliteit).

Voorwaarden: onze hoogste menselijke norm van respect.
Daarnaast onze hoogste menselijke kwaliteiten als integriteit, begrip, kennis en inzicht (intelligentie), en verbondenheid, verantwoordelijk- heids-bewustheid en realisme.

Gelijkheid Een van onze hoogste menselijke waarden
(alsook norm).

Gebaseerd op: onze hoogste sociaal-menselijke waarde van respect.
Daarnaast op onze hoogste menselijke kwaliteiten als integriteit, kennis en inzicht (intelligentie), empathie, en individuele rechtvaardigheid.

Democratie Een van onze hoogste menselijke waarden
(alsook norm).

Gebaseerd op: onze hoogste sociaal-menselijke waarden van respect rechtvaardigheid en gelijkheid.
Daarnaast op onze hoogste menselijke kwaliteiten als integriteit, intelligentie en individuele rechtvaardigheid.

Universele mensenrechten Behoren tot onze hoogste
menselijke waarden.

Gebaseerd op: onze hoogste sociaal-menselijke waarden van geluk en respect.

Grondwettelijke waarden Behoren tot onze hoogste menselijke waarden.

Andere waarden, die voortkomen uit onze meest fundamentele

Solidariteit Zowel sociale waarde als individuele kwaliteit.
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid, respect, rechtvaardig- heid en integriteit.
Zij is echter wel een zeer relatieve waarde (denk aan solidariteit met mensen die achter een onjuist of schadelijk ideaal staan)

Veiligheid Fundamenteel menselijke behoefte, echter ook een norm en een zeer hoge sociale en individuele waarde.
Komt voort uit realisatie van rechtvaardigheid, grondwettelijke normen en waarden, democratie en solidariteit.

Fysieke en mentale gezondheid Zowel individuele, als sociale waarde.
Komen voort uit een juiste manier van leven en samenleven; en zo uit intelligentie, en alle genoemde waarden, normen en kwaliteiten.

Orde Zowel individuele, als sociale waarde.
Komt voort uit intelligentie, rechtvaardigheid, democratie en (grond)wettelijke waarden en normen.

Verbanden hoogste morele kwaliteiten

Onze hoogste morele kwaliteiten zijn die kwaliteiten, die nodig zijn om onze hoogste menselijke waarden realiseerbaar te maken, en waar al onze overige morele kwaliteiten uit voortkomen.

Integriteit (hoogste morele kwaliteit)

Integriteit is onze hoogste morele kwaliteit omdat zij de belang- rijkste voorwaarde is voor de realisatie van onze allerhoogste mense- lijke waarden, en omdat zij een voorwaarde is voor alle andere hoogste morele kwaliteiten.

Gevoelens van verbondenheid
Basisvoorwaarde om sociaal te kunnen functioneren; zij impliceren sympathie.

Empathie
Basisvoorwaarde voor spontaan en natuurlijk menselijk respect.

Rechtvaardigheid
Basisvoorwaarde voor vrede, democratie en (grond)wettelijke bepalingen

Verantwoordelijkheids-bewustheid
Voorwaarde voor zuivere democratie, rechtvaardigheid, en om sociaal te kunnen functioneren.

Realisme
Voorwaarde voor rechtvaardigheid en om intelligent te kunnen functioneren.

Intelligentie
Voorwaarde voor rechtvaardigheid, democratie en vrede.

Andere morele kwaliteiten, die voortkomen uit onze meest fundamentele

Creativiteit
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid en intelligentie.

Idealisme
Komt voort uit integriteit, intelligentie en creativiteit en daarnaast uit empathie, gevoelens van verbondenheid, respect en realisme.

Spontaniteit
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid, empathie en respect.

Solidariteit (loyaliteit)
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid, empathie, realisme en respect.

Hulpvaardigheid
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid, empathie, realisme en respect.

Betrouwbaarheid
Komt voort uit integriteit, intelligentie en realisme.

Betrokkenheid
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid, intelligentie en realisme.

Dienstbaarheid
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid en respect alsook uit idealisme.

Begrip
Komt voort uit integriteit, empathie, intelligentie en realisme.

Tolerantie
Komt voort uit inzicht en begrip (intelligentie), empathie, gevoelens van verbondenheid en respect.

Compassie
Komt voort uit integriteit, empathie en gevoelens van verbondenheid.

Vergevingsgezindheid
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid empathie, intelligentie en realisme.

Opofferingsgezindheid
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid en integriteit en soms ook uit idealisme.

Vrijgevigheid.
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid, empathie en respect.

Waardebesef,
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid, intelligentie en realisme en betekent ook respect.

Zorgzaamheid.
Komt voort uit intelligentie, realisme, waardebesef en gevoelens van verbondenheid en respect

Flexibiliteit

Moed (het vermogen door angst heen te gaan)
Komt voort uit integriteit, realisme, intelligentie en vaak ook gevoelens van verbondenheid.

Mildheid
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid, empathie, begrip en inzicht, (intelligentie) en respect.

Vriendelijkheid
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid empathie en respect.

Beleefdheid

Eerlijkheid
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid, empathie, en respect.

Innerlijke bescheidenheid
Komt voort uit integriteit, realisme, gevoelens van verbondenheid en respect.

Onthechtheid (mate van (on)belangrijkmaking van bezit)
Komt voort uit intelligentie en realisme.

aanvaardings-vermogen

Geduld
Komt voort uit realisme en intelligentie.

Matigheid

Doelbewustheid

Toewijding, totaliteit
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid, intelligentie en idealisme.

Zelfdiscipline

Standvastigheid, doorzettingsvermogen

Properheid
Komt voort uit intelligentie, realisme en creativiteit.

Ordelijkheid

Verbanden hoogste morele normen

Functie van onze normen

De functie van onze morele normen is om onze hoogste menselijke waarden te beschermen en te consolideren.
Onze morele normen zijn in het algemeen bepalend voor waar we in ons gedrag of handelen grenzen overschrijden.

Respect, onze meest fundamentele norm

Respect is onze meest fundamentele norm, omdat al onze andere universele menselijke normen op haar gebaseerd zijn.

Vrijheid, rechtvaardigheid, gelijkheid, democratie, universele mensen- rechten en onze (grond)wettelijke bepalingen zijn alle gebaseerd op ons respect voor de andere mens.

Spontaan en natuurlijk menselijk respect is echter het gevolg van integriteit, empathie en gevoelens van menselijke verbondenheid; onze meest fundamentele morele kwaliteiten.

Vrijheid als norm

Om vrijheid als een van onze hoogste menselijke waarden te kunnen handhaven is het ook nodig vrijheid te benoemen tot een fundamen- tele norm.
Echter ook zijn voor vrijheid belangrijk: respect, onze meest funda- mentele norm, en onze andere fundamentele normen van rechtvaar- digheid, gelijkheid, democratie, universele mensenrechten en onze (grond)wettelijke bepalingen.

Rechtvaardigheid als norm

Ook om rechtvaardigheid als een van onze hoogste menselijke waarden te kunnen handhaven is het nodig haar te benoemen tot norm.
En ook zijn hiervoor weer belangrijk, respect, onze meest fundamen- tele norm, en onze andere fundamentele normen van gelijkheid, democratie, universele mensenrechten en onze (grond)- wettelijke bepalingen.

Gelijkheid als norm

Ook om gelijkheid zo veel mogelijk als fundamentele sociale waarde te kunnen beschermen is het goed haar te benoemen tot norm.

Onze gelijkheidsnorm komt in eerste instantie voort uit onze funda- mentele respectsnorm; denk maar aan onze grondwet met haar verbod op discriminatie, dat ook op respect gebaseerd is.

En ook is gelijkheid een basis-norm ten aanzien van alle andere wetgeving en rechtspraak.

Fundamentele menselijke gelijkheid is tevens een basis-norm voor de internationaal erkende universele rechten van de mens.

Democratie als norm

Ook weer om haar als waarde te beschermen is het goed democratie te benoemen tot een morele norm.

Zij komt voort uit onze vrijheids- rechtvaardigheids- gelijkheids- en respectsnorm.

Mensenrechten en onze wettelijke bepalingen

Zij zijn reeds algemeen aanvaarde normen, die echter ook alle voortkomen uit onze meest fundamentele universele waarden en normen.

Geen normen zijn . . .

Onze hoogste menselijke waarden van geluk, liefde en vrede kunnen we moeilijk benoemen tot norm, omdat zij spontane en individuele ervaringen zijn.
Zij vormen het resultaat of de uitkomst van al onze andere waarden, normen en morele kwaliteiten.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Open tenten zoals Partytenten, tuintenten en tuinpaviljoenen kunnen niet tegen een forse wind. Simpel weg omdat als de wind er onder komt deze enorm veel kracht kan zetten. Hoe sterk je materiaal ook is het zal scheuren of knakken...

Kijk maar eens hoeveel energie en kracht een zeilboot wel niet krijgt van de wind.

Als je iets van geld wild terug zien, zal je of je inboedelverzekering of je opstalverzekering moeten aanspreken.

[ Voor 12% gewijzigd door djexplo op 05-08-2011 15:35 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Er staat ook niet in de gebruiksaanwijzing dat je er niet onder moet barbecuen. Een gebruiksaanwijzing ontslaat je niet van de verplichting zelf na te denken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
*snip* Graag een TR aanmaken als je het ergens niet mee eens bent.

Wat is concreet je vraag?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Mvdam

Ja, dat komt vaker voor op dit forum:

[MTB] Iedere keer ventiel lek.

hoe zit het met garantie aan bestrating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

yeehaw schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:49:
[...]

Ik zie daar geen topics terug?
Tegenvallende klantenservice van de Gamma | Werk, Geldzaken ...
forum.fok.nl/topic/1692803/1/25
7 berichten - 6 auteurs - Laatste bericht: 19 minuten geleden
Op 02-06-2011 heb ik bij de Gamma een tuinpaviljoen gekocht. Toen ik op 14-07-2011 's middags terug kwam van mijn werk, wam ik tot de ontdekking dat het ...

TROS Radar - Toon onderwerp - Tegenvallende klantenservice van de ...
forum.www.trosradar.nl › Producten › Garantie
1 bericht - 1 auteur - Laatste bericht: 34 minuten geleden
Op 02-06-2011 heb ik bij de Gamma een tuinpaviljoen gekocht. Toen ik op 14-07-2011 's middags terug kwam van mijn werk, wam ik tot de ontdekking dat het ...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:55:
@ Mvdam

Ja, dat komt vaker voor op dit forum:
En wat is je punt?
Voordat ik die stap zet, vraag ik me af hoe sterk ik in mijn recht sta
Heel heel zwak, ga akkoord met je 50 euro kadobon en laat het een goeie les zijn als je een partytent neerzet met slecht weer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:14
Ok, maar dat gezeur over niet technisch probleem zijnde terzijde.

Het lijkt me niet meer dan redelijk dat je inderdaad zelf het tuinpaviljoen had voorbereid op de storm. Ik weet niet precies wat ik me bij dit paviljoen moet voorstellen, maar het lijkt me duidelijk dat het niet aan de fabrikant te wijten is dat hij nu kapot is!! Als ik weet dat het gaat stormen zet ik mijn motor ook binnen...

Ik denk dat je misschien nog wel een Amerikaanse oplossing hebt in de zin van er stond nergens dat je het paviljoen moest ontruimen bij noodweer. Maar het lijkt me vergezocht ivm gezond verstand. Ik herinner me die dag nog heel goed, want de dag erna ben ik getrouwd ;) en ik weet dat het gigantisch stormde. Ik zou je verlies pakken en blij zijn met de 50 euro. En als je verzekering stormschade vergoedt, prima toch. Lijkt me duidelijk geen garantiekwestie!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Van een product met een aanschafprijs van 266 euro verwacht ik dat deze wel robuust genoeg is om het een en ander te doorstaan.
- blijkbaar denkt de fabrikant daar anders over
- en wat is 'het één en ander'?? Nogal vaag begrip

Volgens dit weerbericht had je kunnen weten dat het stevig ging waaien en regenen:
http://nos.nl/video/25593...bericht-13-juli-2011.html

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Wow, zelfs doordat jij schuld had, geven ze je nog 50 eu toe. Gamma is coulant!

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:24
kKaltUu schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:09:
inderdaad, dat was mijn gedachte ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies, wat wil je nou nog meer?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Een stormbestendig tuinpaviljoen denk ik. :p

Kan ik ook wel naar de fietsenmaker gaan omdat ik deze week een lekke fietsband had, terwijl er antilek banden op zitten.

[ Voor 58% gewijzigd door MegaTronics op 05-08-2011 16:14 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kKaltUu schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:09:
Lijkt mij ook. Het is op veel plaatsen die dag echt "kutweer" geweest. (Wij zaten op Schiermonnikoog, daar was het een stuk beter :) ) En dat was de dag daarvoor ook voorspeld.

Probeer het maar op de inboedelverzekering te verhalen. Veel andere opties zie ik niet. En zorg ervoor, dat het je in de toekomst niet nog eens gebeurd. Als er noodweer voorspeld wordt, gewoon alles wat wind kan vangen naar binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38

Tijntje

Hello?!

MegaTronics schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:12:
Een stormbestendig tuinpaviljoen denk ik. :p
Die zijn er niet volgens Google.
http://www.google.nl/sear...kQ_AUoAQ&biw=1280&bih=899

verder geef ik Gamma groot gelijk, en zijn ze al erg coulant met een waardebon naar mijn idee.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:22:
.......
Gezien de aanschafdatum van het tuinpaviljoen had ik op enige coulance van de Gamma gerekend. Gamma is een franchiser met Goedhart Bouwbeheer als overkoepelende organisatie. Van de website van Goedhart Bouwbeheer citeer ik de volgende uitspraak:
.........
Weet je dat heel zeker? ;) volgens mij is de kans groter dat je Gamma onder de Van Neerbos Bouwmarkten groep valt

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, in elk geval bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu in elk geval dat geld uitgeven om het geschil aanhangig te maken bij de geschillencommissie weinig zinvol is en alleen maar meer geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laat topicstarter zijn ramen en deuren van zijn woning ook openstaan als er gewaarschuwd wordt voor storm, zware regen e.d.? Ik heb net even de gebruiksaanwijzing van mijn woning nagelezen maar het staat er niet in?

Op de Gamma website staat het volgende;

Wat doe ik als de gebruiksaanwijzing niet duidelijk genoeg is?
Bij de informatiebalie van GAMMA helpen we u graag. Kom gewoon even langs met het artikel en de gebruiksaanwijzing.

Wat zou het advies geweest zijn als je gevraagd zou hebben of het item bij een harde wind of storm-waarschuwing buiten zou mogen blijven staan?

Is een beroep op gezond verstand tegenwoordig teveel gevraagd?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2011 16:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:21:
Nou ja, in elk geval bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu in elk geval dat geld uitgeven om het geschil aanhangig te maken bij de geschillencommissie weinig zinvol is en alleen maar meer geld gaat kosten.
Lijkt me wel, je hebt al 50 euro meer gekregen dan waar je imho recht op had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07
De meeste van die dingen die ik zo kan vinden met Google zien er niet uit alsof ze bedoeld zijn om permanent te laten slaan :X

Probeer of je de bevestigingspunten kunt (laten?) repareren en leer er een wijze les uit? De meeste paviljoens zet je met een paar minuten op, en afbreken is ook zo gedaan. Oftewel: zet het ding pas op zodra je het nodig hebt, of koop iets dat wel bedoeld is om permanent te laten staan :) Al zal daar waarschijnlijk geen doek gebruikt worden...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet dit eruit alsof het in een paar minuten is opgebouwd?: http://www.intensions.nl/...tappenplannen/1105335.pdf

Anyway, ik werd vanmiddag aangenaam verrast met een brief van mijn verzekeraar. De schade wordt, minus eigen risico (logisch) vergoedt.

De Gamma cadeaubon ga ik uitgeven bij een Gamma die onder een andere franchisenemer valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperdoes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:51

-In de handleiding van het tuinpaviljoen, staat nergens aangegeven dat het doek bij harde wind verwijderd dient te worden.
quote uit de handleiding : Opmerking: zorg dat u het doek ingetrokken hebt op het moment dat u het paviljoen niet
gebruikt zodat de wind geen vrij spel heeft als u niet aanwezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07
Ingetrokken != verwijderd... Als het doek goed open was geschoven (of dicht, net welke kant je op kijkt) zou de wind er, lijkt me, niet bijster veel vat op moeten hebben...

Als het echter volledig overdekt was dan vind ik het niet vreemd dat er dingen mis kunnen gaan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard had ik het doek ingetrokken. Sterker nog, ik heb in de korte tijd dat het paviljoen gestaan heeft slechts 1 maal het doek uit kunnen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Het staat nog letterlijk in de handleiding ook. Het is niet de bedoeling dat het doek blootgesteld wordt aan extreme windkrachten. Sowiso zie ik niet zo wat er stuk is.... lijkt me een gevalletje schade door weer, en niet slecht ontwerp van de gamma. Met slecht weer zetten wij hier alles vast in de tuin.

Het is goed om te lezen dat je overal soortgelijke reacties krijgt. De gamma heeft helemaal gelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Mar.tin op 06-08-2011 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56

Yor

Yor1313#2571

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:04:
Ziet dit eruit alsof het in een paar minuten is opgebouwd?: http://www.intensions.nl/...tappenplannen/1105335.pdf

Anyway, ik werd vanmiddag aangenaam verrast met een brief van mijn verzekeraar. De schade wordt, minus eigen risico (logisch) vergoedt.

De Gamma cadeaubon ga ik uitgeven bij een Gamma die onder een andere franchisenemer valt.
Bah, even persoonlijk en ik weet dat dit eigenlijk niet de bedoeling is, maar jonge, schrijf je nu op elk forum exact dezelfde regel? Op het tros radar forum staat bovenstaande op het woord "anyway" na, exact hetzelfde... en dat is heus niet het enige....

Maar goed, dat dat paviljoen windschade heeft terwijl jij claimt het doek ingetrokken/geklapt/opgevouwen te hebben, lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het lijkt er maar op dat je dmv zoveel mogelijk verschillende fora te gebruiken, geprobeerd hebt om je gram bij de GAMMA te halen, en dat gaat je hier, met alle wiskunde-, aerodynamica-, ruimtevaartbouwkundige en andere Nerds, niet lukken. Logica is hier op tweakers echt wel te vinden, het is geen FOK!.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat beetje miniwind de stalen constructie van het betreffende paviljoen om laat knakken wanneer het doek niet is uitgeklapt/gevouwen. Het lijkt me nog onwaarschijnlijker dat je het hele doek dient te verwijderen bij wind. Als het ding echt zo gevoelig voor wind was, hadden ze vast en zeker de bevestiging van het doek makkelijker gemaakt of kwamen er meerdere klachten naar boven op het interwebz.

Ik wens je veel succes met je paviljoen!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Vervelend dat je nu feitelijk winst maakt op deze situatie, terwijl we het erover eens kunnen zijn dat je nergens recht op had. En dan ga je ook nog eens die bon bij een andere franchisenemer uitgeven, waarom eigenlijk, bang dat ze je herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbcs
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
quote: 1001001
Waarom dan wel?

Want dat begrijp ik dus werkelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Toen ik op 14-07-2011 ’s middags terug kwam van mijn werk, wam ik tot de ontdekking dat het tuinpaviljoen omver is gewaaid, waarbij de bevestigingspunten zijn `geknakt'.

e problemen:

-Had ik vanochtend om 06:00 uur, voordat ik naar mijn werk ging, het doek moeten verwijderen? (hetgeen helemaal niet makkelijk gaat, en waar op zijn minst een schroevendraaier bij nodig is)
-Als het in de loop van de dag harder gaat waaien, moet ik mij dan naar huis haasten?
Als ik 's ochtends met zon mijn zonnescherm uitzet, en ik ga werken. In de loop van de dag gaat het regenen. Is het dan schuld van de fabrikant van het zonnescherm dat deze doorweekt raakt en wellicht door het gewicht van de gevel af komt? (retorisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic even opgeruimd. Gaarne ontopic reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mar.tin schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 03:16:
Het staat nog letterlijk in de handleiding ook.
Op welke pagina staat dat dan? Ik heb het niet kunnen vinden.
Yor schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 03:52:
[...]
Maar goed, dat dat paviljoen windschade heeft terwijl jij claimt het doek ingetrokken/geklapt/opgevouwen te hebben, lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat beetje miniwind de stalen constructie van het betreffende paviljoen om laat knakken wanneer het doek niet is uitgeklapt/gevouwen. Het lijkt me nog onwaarschijnlijker dat je het hele doek dient te verwijderen bij wind.
Ik wens je veel succes met je paviljoen!
Waarom lijkt je dat onwaarschijnlijk? Het is toch gebeurd? Anders had de verzekeraar ook geen vergoedong gegeven.

Dat het hele doek verwijderd moet worden, is letterlijk door de telefoon gezegd. Of wilde je beweren dat ik aan het liegen ben?

Bedankt dat je me succes wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 23:33

painkill

Pain(k)(ill)

In de handleiding staat dat het doek ingetrokken moet zijn, dat was hij.. Dus waarom iedereen die handleiding er nu bij haalt..

Ook lijkt het mij logisch dat een ingetrokken doek weinig wind vangt, en al zeker niet kapot mag gaan..
Je gaat toch niet werkelijk zo'n lastig doek er af halen als het kan gaan waaien? Dat is ook niet de bedoeling, de bedoeling is dat je hem in trekt als het waait.

Dus, Gamma had al moeten betalen, maar doet dat niet.. Leuk dat je verzekerd bent, maar was je dat niet dan had je alsnog je geld niet gehad..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Gezien de handleiding die hier wordt aangehaald (Verwijderd in "Tegenvallende klantenservice van de Gamma") is het niet je schuld. Daar staat een waarschuwing in met een maatregel die je dient te nemen als bescherming tegen wind. Daar heb je je netjes aan gehouden. Juist door deze waarschuwing in de handleiding kun je je als consument gerust voelen dat je maatregelen tegen de wind hebt getroffen.

Als dan ondanks die maatregelen het alsnog fout gaat, dan is het ding gewoon te zwak geweest of wellicht defect (uitgaande van correcte montage).

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 07-08-2011 02:20 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wildfire schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 02:19:
Gezien de handleiding die hier wordt aangehaald (Verwijderd in "Tegenvallende klantenservice van de Gamma") is het niet je schuld. Daar staat een waarschuwing in met een maatregel die je dient te nemen als bescherming tegen wind. Daar heb je je netjes aan gehouden. Juist door deze waarschuwing in de handleiding kun je je als consument gerust voelen dat je maatregelen tegen de wind hebt getroffen.

Als dan ondanks die maatregelen het alsnog fout gaat, dan is het ding gewoon te zwak geweest of wellicht defect (uitgaande van correcte montage).
wind != storm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Was het de dag dat de verlichtingspalen heen en weer schudde? Laat staan als je extreme wind met een doek opvangt en minder-stevig-dan-verlichtingspalen-constructie erbij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wildfire schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 02:19:

En je plaatselijke kantonrechter gaat ook oordelen dat je van een paviljoentent van < 300 euro niet hoeft te verwachten dat deze geschikt of bestand is om windsnelheden die optreden bij 7-8 Beaufort te weerstaan.

iets met redelijkheid en billijkheid enzo.
Mocht je precedenten zoeken, dan is de vergelijking met campingmateriaal zoals bungalowtenten en voorzettenten goed te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 07-08-2011 11:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het doek was ingeklapt en dan zou ik toch ook niet verwachten dat er veel gebeurt. Ik zou dat ding ook niet uit elkaar halen elke keer als er weer eens wat stevigere wind wordt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

Wildfire schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:06:
Het doek was ingeklapt en dan zou ik toch ook niet verwachten dat er veel gebeurt. Ik zou dat ding ook niet uit elkaar halen elke keer als er weer eens wat stevigere wind wordt verwacht.
Het gaat niet om "wat stevigere wind". 13 en 14 juli waren uitzonderlijk (gek genoeg was er op 14 juli 2010 ook een storm... )
Er was een weerswaarschuwing afegegeven voor in ieder geval de kustprovincies en Brabant. Er zijn bomen omgewaaid en gewonden gevallen. Dat komt niet heel vaak voor, en is geen geval van "wat meer wind".

Het is prima mogelijk dat bij dergelijke rukwinden pannen van huizen waaien, bomen omwaaien, en het kan dus ook dat een tuinpaviljoen schade oploopt.

Dat heeft niet veel te maken met de kwaliteit van het paviljoen (althans, ik denk niet dat je voor <300 euro mag verwachten dat dat ding elke storm overleeft, ingeklapt of niet) maar om hoe je zelf inspeelt op uitzonderlijke weersomstandigheden.

Als jij dat ding een jaar eerder had gekocht was er waarschijnlijk dit jaar hetzelfde gebeurd. Dat is lullig, en in principe gewoon een verzekeringskwestie (als je verzekering het dekt).

Als ik een gloednieuwe auto koop, voor mijn deur zet, en een maand later gaat het duiveneieren hagelen waardoor mijn auto zware schade oploopt, verwacht je dan ook dat ik op hoge poten naar de dealer stap om me op garantie te beroepen?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoogste menselijke waarden

Geluk, hoogste menselijke waarde

Zoals gezegd is geluk de allerhoogste menselijke waarde omdat geluk onze hoogste kwaliteit van leven is, en direct verbonden met de essentie van ons menszijn en de ervaarbare zin van ons bestaan.
En daarnaast omdat al onze andere universele menselijke waarden en normen de bedoeling hebben om tot geluk te kunnen komen.

Voorwaarden: De universele waarden van vrede en vrijheid, en daarnaast integriteit, onze hoogste morele kwaliteit.
Echter ook afwezigheid van lijden, zorgen, problemen en negativiteit uit het egocentrisme van anderen of onszelf.

Liefde Onze hoogste menselijke waarde naast geluk.

Voorwaarden: onze hoogste menselijke kwaliteiten als integriteit en empathie; alsook openheid en innerlijke kwetsbaarheid. Daarnaast spontaan en natuurlijk respect, onze hoogste sociaal-menselijke waarde.

Vrede Een van onze hoogste menselijke waarden.

Voorwaarden: onze hoogste menselijke nomen als respect, rechtvaardigheid, vrijheid en gelijkheid.
Daarnaast onze hoogste menselijke kwaliteiten als integriteit, gevoelens van verbondenheid, empathie, rechtvaardigheid en verantwoordelijkheidsbewustheid.

Vrijheid Een van onze hoogste menselijke waarden (alsook norm).

Voorwaarden: onze hoogste menselijke norm van respect, en onze normen als democratie en (grond)wettelijke bepalingen.

Rechtvaardigheid Een van onze hoogste menselijke waarden
(alsook norm en kwaliteit).

Voorwaarden: onze hoogste menselijke norm van respect.
Daarnaast onze hoogste menselijke kwaliteiten als integriteit, begrip, kennis en inzicht (intelligentie), en verbondenheid, verantwoordelijk- heids-bewustheid en realisme.

Gelijkheid Een van onze hoogste menselijke waarden
(alsook norm).

Gebaseerd op: onze hoogste sociaal-menselijke waarde van respect.
Daarnaast op onze hoogste menselijke kwaliteiten als integriteit, kennis en inzicht (intelligentie), empathie, en individuele rechtvaardigheid.

Democratie Een van onze hoogste menselijke waarden
(alsook norm).

Gebaseerd op: onze hoogste sociaal-menselijke waarden van respect rechtvaardigheid en gelijkheid.
Daarnaast op onze hoogste menselijke kwaliteiten als integriteit, intelligentie en individuele rechtvaardigheid.

Universele mensenrechten Behoren tot onze hoogste
menselijke waarden.

Grondwettelijke waarden Behoren tot onze hoogste menselijke waarden.

Andere waarden, die voortkomen uit onze meest fundamentele

Solidariteit Zowel sociale waarde als individuele kwaliteit.
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid, respect, rechtvaardig- heid en integriteit.
Zij is echter wel een zeer relatieve waarde (denk aan solidariteit met mensen die achter een onjuist of schadelijk ideaal staan)

Veiligheid Fundamenteel menselijke behoefte, echter ook een norm en een zeer hoge sociale en individuele waarde.
Komt voort uit realisatie van rechtvaardigheid, grondwettelijke normen en waarden, democratie en solidariteit.

Fysieke en mentale gezondheid Zowel individuele, als sociale waarde.
Komen voort uit een juiste manier van leven en samenleven; en zo uit intelligentie, en alle genoemde waarden, normen en kwaliteiten.

Orde Zowel individuele, als sociale waarde.
Komt voort uit intelligentie, rechtvaardigheid, democratie en (grond)wettelijke waarden en normen.

Verbanden hoogste morele kwaliteiten

Onze hoogste morele kwaliteiten zijn die kwaliteiten, die nodig zijn om onze hoogste menselijke waarden realiseerbaar te maken, en waar al onze overige morele kwaliteiten uit voortkomen.

Integriteit (hoogste morele kwaliteit)

Integriteit is onze hoogste morele kwaliteit omdat zij de belang- rijkste voorwaarde is voor de realisatie van onze allerhoogste mense- lijke waarden, en omdat zij een voorwaarde is voor alle andere hoogste morele kwaliteiten.

Gevoelens van verbondenheid
Basisvoorwaarde om sociaal te kunnen functioneren; zij impliceren sympathie.

Empathie
Basisvoorwaarde voor spontaan en natuurlijk menselijk respect.

Rechtvaardigheid
Basisvoorwaarde voor vrede, democratie en (grond)wettelijke bepalingen

Verantwoordelijkheids-bewustheid
Voorwaarde voor zuivere democratie, rechtvaardigheid, en om sociaal te kunnen functioneren.

Realisme
Voorwaarde voor rechtvaardigheid en om intelligent te kunnen functioneren.

Intelligentie
Voorwaarde voor rechtvaardigheid, democratie en vrede.

Andere morele kwaliteiten, die voortkomen uit onze meest fundamentele

Creativiteit
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid en intelligentie.

Idealisme
Komt voort uit integriteit, intelligentie en creativiteit en daarnaast uit empathie, gevoelens van verbondenheid, respect en realisme.

Spontaniteit
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid, empathie en respect.

Solidariteit (loyaliteit)

Hulpvaardigheid

Betrouwbaarheid

Betrokkenheid
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid, intelligentie en realisme.

Dienstbaarheid
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid en respect alsook uit idealisme.

Begrip
Komt voort uit integriteit, empathie, intelligentie en realisme.

Tolerantie
Komt voort uit inzicht en begrip (intelligentie), empathie, gevoelens van verbondenheid en respect.

Compassie
Komt voort uit integriteit, empathie en gevoelens van verbondenheid.

Vergevingsgezindheid
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid empathie, intelligentie en realisme.

Opofferingsgezindheid
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid en integriteit en soms ook uit idealisme.

Vrijgevigheid.
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid, empathie en respect.

Waardebesef,
Komt voort uit gevoelens van verbondenheid, intelligentie en realisme en betekent ook respect.

Zorgzaamheid.
Komt voort uit intelligentie, realisme, waardebesef en gevoelens van verbondenheid en respect

Flexibiliteit

Moed (het vermogen door angst heen te gaan)
Komt voort uit integriteit, realisme, intelligentie en vaak ook gevoelens van verbondenheid.

Mildheid
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid, empathie, begrip en inzicht, (intelligentie) en respect.

Vriendelijkheid

Beleefdheid

Eerlijkheid
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid, empathie, en respect.

Innerlijke bescheidenheid
Komt voort uit integriteit, realisme, gevoelens van verbondenheid en respect.

Onthechtheid (mate van (on)belangrijkmaking van bezit)

aanvaardings-vermogen

Geduld

Matigheid

Doelbewustheid

Toewijding, totaliteit
Komt voort uit integriteit, gevoelens van verbondenheid, intelligentie en idealisme.

Zelfdiscipline

Standvastigheid, doorzettingsvermogen

Properheid

Ordelijkheid

Verbanden hoogste morele normen

Functie van onze normen

De functie van onze morele normen is om onze hoogste menselijke waarden te beschermen en te consolideren.
Onze morele normen zijn in het algemeen bepalend voor waar we in ons gedrag of handelen grenzen overschrijden.

Respect, onze meest fundamentele norm

Respect is onze meest fundamentele norm, omdat al onze andere universele menselijke normen op haar gebaseerd zijn.

Vrijheid, rechtvaardigheid, gelijkheid, democratie, universele mensen- rechten en onze (grond)wettelijke bepalingen zijn alle gebaseerd op ons respect voor de andere mens.

Spontaan en natuurlijk menselijk respect is echter het gevolg van integriteit, empathie en gevoelens van menselijke verbondenheid; onze meest fundamentele morele kwaliteiten.

Vrijheid als norm

Om vrijheid als een van onze hoogste menselijke waarden te kunnen handhaven is het ook nodig vrijheid te benoemen tot een fundamen- tele norm.
Echter ook zijn voor vrijheid belangrijk: respect, onze meest funda- mentele norm, en onze andere fundamentele normen van rechtvaar- digheid, gelijkheid, democratie, universele mensenrechten en onze (grond)wettelijke bepalingen.

Rechtvaardigheid als norm

Ook om rechtvaardigheid als een van onze hoogste menselijke waarden te kunnen handhaven is het nodig haar te benoemen tot norm.
En ook zijn hiervoor weer belangrijk, respect, onze meest fundamen- tele norm, en onze andere fundamentele normen van gelijkheid, democratie, universele mensenrechten en onze (grond)- wettelijke bepalingen.

Gelijkheid als norm

Ook om gelijkheid zo veel mogelijk als fundamentele sociale waarde te kunnen beschermen is het goed haar te benoemen tot norm.

Onze gelijkheidsnorm komt in eerste instantie voort uit onze funda- mentele respectsnorm; denk maar aan onze grondwet met haar verbod op discriminatie, dat ook op respect gebaseerd is.

En ook is gelijkheid een basis-norm ten aanzien van alle andere wetgeving en rechtspraak.

Fundamentele menselijke gelijkheid is tevens een basis-norm voor de internationaal erkende universele rechten van de mens.

Democratie als norm

Ook weer om haar als waarde te beschermen is het goed democratie te benoemen tot een morele norm.

Zij komt voort uit onze vrijheids- rechtvaardigheids- gelijkheids- en respectsnorm.

Mensenrechten en onze wettelijke bepalingen

Zij zijn reeds algemeen aanvaarde normen, die echter ook alle voortkomen uit onze meest fundamentele universele waarden en normen.

Geen normen zijn . . .

Onze hoogste menselijke waarden van geluk, liefde en vrede kunnen we moeilijk benoemen tot norm, omdat zij spontane en individuele ervaringen zijn.
Zij vormen het resultaat of de uitkomst van al onze andere waarden, normen en morele kwaliteiten.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry wat een kinderachtigheid reactie... kom op zeg...

Ik snap dat je er van baalt dat het kapot is, maar een klein beetje logisch nadenken zou je zelf ook wel kunnen weten dat je al meer krijgt dan waar je recht op hebt (cadeaubon van 50 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:59
Tja, lang verhaal, en blijkbaar heb je het gevoel dat je volledig in je recht staat, maar ik heb het idee dat je je ver buiten de realiteit bevindt.
Je had hier zelf op de weersomstandigheden moeten anticiperen, en dat heb je duidelijk niet gedaan.
Verder alle lof voor de Gamma, want ik had je gewoon hard uitgelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je die hebt gekocht, dan heb je denk ik over
Opmerking: zorg dat u het doek ingetrokken hebt op het moment dat u het paviljoen niet gebruikt zodat de wind geen vrij spel heeft als u niet aanwezig bent.
gelezen van pagina 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

CptChaos schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:19:
[...]
Als je die hebt gekocht, dan heb je denk ik over
[...]
gelezen van pagina 10?
Hij heeft dus zelf aangegeven dat hij dit dus ook heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 14:13
Waar gaat dit eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-09 21:14

bReChThOu

Team Belgium

tl;dr

[ Voor 28% gewijzigd door bReChThOu op 08-08-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opmerking: zorg dat u het doek ingetrokken hebt op het moment dat u het paviljoen niet gebruikt zodat de wind geen vrij spel heeft als u niet aanwezig bent.

Staat duidelijk in de handleiding voor het opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:21

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
err, ok

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.