Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] Probleem met omzetten tables naar div layers

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben al best wel lang bezig om mijn oude site proberen om te zetten in div-layers. Ik maakte vroeger altijd sites met tabellen namelijk.

Ik wil namelijk eens actief CakePHP gaan leren, maar ik kom er echt even niet uit met de CSS code.
  • De content moet centraal komen.
  • Het rechtermenu moet ook bovenaan beginnen.
Dat krijg ik niet echt voor elkaar. Zouden jullie kunnen kijken?

Ik weet ook niet of het gebruik van mijn CSS in de vorm van left_image_1, left, left_menu, left_menu_2 de goede manier is om de afbeeldingen aan de div-elementen te koppelen, zodat het erg gaaf uit ziet.
  • Op *snip* staat alles goed, maar in tabellen.
  • Op *snip* ben ik bezig met de div-elementen.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 05-08-2011 15:18 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Misschien is het een idee eens opzoek te gaan naar tutorials? Of een website zoeken met de zelfde layout en dan in de bron net zo lang HTML en CSS verwijderen tot je een kaal framework overhoudt?

Bekijk anders ook eens deze website, met een groot aantal voorbeelden: http://blog.html.it/layoutgala/

---

Over je benamingen; ik vind ze niet zo goed. Het is beter om via een class aan te geven wat het is ("menu", "sidebar", "footer") en deze dan via CSS een positie te geven. Misschien wil je bij je volgende ontwerp de image wel rechts zetten, dan is een classname "left_1" een beetje gek. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door OkkE op 05-08-2011 15:19 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Behalve dat dit een Kan iemand even...? topic is en ik nergens zie wat je zelf al hebt geprobeerd/gezocht/gevonden (om je probleem op te lossen; dat je geprobeerd hebt een nieuwe site te bouwen lijkt me logisch) zoals beschreven staat in onze Quickstart valt dit ook nog eens onder (weliswaar onbedoelde) spam.

Als je een probleem wil illustreren maak dan een uitgeklede(!) testcase met enkel relevante HTML/CSS/etc. waarbij je dus alleen de hoognodige zaken in de testcase opneemt. Een link plaatsen naar een volledige site is, zoals gezegd, spam maar daarbij mogen wij door de bomen 't bos gaan proberen te zien dat je zélf al kwijt bent ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.