Wij maken gebruik van een gecombineerde terminal server pc omgeving. Gebasseerd op Windows 2003 en Windows XP. De map "mijn documenten" is met Group Policy omgeleid naar een share op het netwerk. De gebruikers die een pc hebben, gebruiken deze alleen voor bijv. autocad en loggen ook in op terminal server voor office, outlook, erp etc. Door de mapomleiding hebben de gebruikers zowel op de pc als op terminal server dezelfde "mijn documenten". Nu zijn we bezig met het uitrollen van Windows 7. Als een gebruiker inlogt op een Windows 7 pc staat er op het bureaublad een map map met de profiel naam. In deze map staat een map met de naam "Mijn documenten". Op de gemapte share heet deze map "my documents", terwijl de originele map nog steeds "mijn documenten" heet. De uitwisseling van "mijn documenten" tussen een pc en de terminal server werkt op deze manier dus niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
Probleem lijkt opgelost wij hebben 3 domain controllers waarvan 2 voorzien van Windows 2003 Nederlands en 1 domain controller Windows 2008 Engels. Voor de Windows 7 machines was er een policy aangemaakt op de Engelse 2008 machine. In deze policy was ook de mapomleiding opgenomen. Deze mapomleiding creëerde dus een map "My documents". (Staat ook op de manier in het voorbeeld) Dit botste dus met de policy voor de terminal server die op een Nederlandse 2003 machine was aangemaakt. De mapomleiding van de nieuw aangemaakte policy heb ik vervolgens aangepast op de Nederlandse 2003 machine en het probleem was verholpen.