Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Asrock Core100HT-BD/B2, een kleine HTPC die beschikt over een Core i3 CPU + Intel HD graphics. Middels de BIOS kan je met gemak een 25-30% overclock halen, wat uiteraard ook nodige extra warmte met zich meebrengt.

Ik vroeg me dan ook af wat mogelijk is om dit te kunnen verbeteren. Er zit een enkele exhaust fan op en de i3 wordt gekoeld door een blower fan.

De koelers die me aanspraken:
pricewatch: Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile (slechts 40m hoog, low profile)
pricewatch: Scythe Big Shuriken

Zijn er al tweakers die met succes een andere koeler hebben gemonteerd in dit kastje?

Nog 2 plaatjes voor de duidelijkheid

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/1808/asrockcore100htfront.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/3961/asrockcore100htmobo.jpg

* aramdin heeft nog geen tijd gehad om te checken hoeveel ruimte er nu echt beschikbaar is...

[ Voor 6% gewijzigd door aramdin op 05-08-2011 14:28 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat zijn je huidige temperaturen? Zijn ze dusdanig hoog dat de koelers op maximale snelheid een kleine orkaan veroorzaken?

Verder, op het plaatje lijkt er enorm weinig ruimte te zijn. Ook lijkt mij de huidige opstelling, mits die fan linksboven op de foto min of meer de mogelijkheid heeft frisse lucht aan te zuigen, efficiënt genoeg. Is er de mogelijkheid linksboven op de foto een extra intake fan te plaatsen? Ook zou je de exhaust fan kunnen vervangen voor een exemplaar met hogere luchtdoorvoer: warme lucht voer je zo beter af, dit komt het complete systeem ten goede.

Maar voor we je een echt goed en gericht advies kunnen geven: wat zijn de afmetingen en wat zijn je temperaturen nu?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb gisteren de Asrock zelf open gehad en zie weinig tot geen mogelijkheden tot verbetering mbt een andere koeler. De Kozuti past niet, laat staan de Shuriken. Vanaf moederbord tot bracket waar de BD/HDD drive heb je net geen 4 cm, daar komt de verhoging van de CPU nog bij. Gisteren de standaard koelpasta vervangen (was keihard!) door AS5. De chipset koeler kan maybe nog actief worden gekoeld, dat is een standaard blokje met 2 pinnetjes.

Ik heb ook de 25% OC uitgeschakeld, dat haalt de temps ook naar beneden.

Instagram / YouTube