Metaalschroeven met kleine kop voor oude electronica

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb wat oud schakelmateriaal dat ik graag wil opknappen. Hiervoor heb ik enkele M3 metaalschroeven van ongeveer 20mm nodig. Deze schroeven komen verzonken te liggen. Het probleem is dat de M3x20 schroeven die ik vind in winkels IRL en op het web een kop van +/- 5,2mm hebben. Ik heb er nodig met een kop van ongeveer 4,8mm.

Weet iemand of/waar die te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Kun je niet gewoon de gaten iets meer verzinken zodat er een gangbare schroef in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
Het probleem daarmee is dat ik dit in oude, vergeelde kunststof moet doen. Ik denk dat er dat niet mooi wordt. Misschien is het een optie, maar als er simpelweg ook passende schroeven te verkrijgen zijn doe ik liever dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

In dat geval een beetje van de kop af draaien.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
@Erasmo
Dat is wel een stuk lastiger. Plus je moet dan ook waarschijnlijk weer een sleufje frezen om de schroef überhaupt weer te kunnen schroeven.

@10goto10
Met een kolomboor en een goede bevestigingsmethode van de behuizing moet je toch vrij netjes de gaten iets dieper kunnen verzinken. Het kleurverschil zie uiteindelijk toch niks van, want daar zit een schroef op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
De schroef gaat zo'n 8mm diep de kunststof in, dus je hebt een gaatje van 8mm en dan pas de schroef (als ik hem helemaal zou kunnen indraaien).

Ik heb ook overwogen de schroefkop kleiner te maken d.m.v. veilen of met m'n wannabe-Dremel van de Kijkshop, maar een experimentje daarmee resulteerde in een belachelijk lelijke schroef :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Ik heb ook overwogen de schroefkop kleiner te maken d.m.v. veilen of met m'n wannabe-Dremel van de Kijkshop, maar een experimentje daarmee resulteerde in een belachelijk lelijke schroef :(
Doe het niet met een dremel, maar zet de schroef (met een beschermpapiertje of zo over het schroefdraad) met de draad IN een boormachine vast. Dan kun je met een draaiende boormachine langs een vijl of schroefdraad gaan en kun je de kop perfect rond kleiner schuren/vijlen of zelfs afschuinen of bolrond maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
10goto10 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:36:
De schroef gaat zo'n 8mm diep de kunststof in, dus je hebt een gaatje van 8mm en dan pas de schroef (als ik hem helemaal zou kunnen indraaien).
De lengte van verzonken schroeven wordt incl. kop opgegeven normaliter.
Bij niet verzonken schroeven wordt slechts het schroefdaad gehanteerd als lengte.

Maar als je hierdoor een rare maat krijgt bv. M3x23 ofzo kun je natuurlijk een langere schroef pakken en deze inkorten.
Eerst een moertje op de schroef draaien en dan eraf zagen/vijlen etc. Vervolgens de moer eraf draaien en je schroefdraad is zo goed als onbeschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
Simba schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:58:
[...]

Doe het niet met een dremel, maar zet de schroef (met een beschermpapiertje of zo over het schroefdraad) met de draad IN een boormachine vast. Dan kun je met een draaiende boormachine langs een vijl of schroefdraad gaan en kun je de kop perfect rond kleiner schuren/vijlen of zelfs afschuinen of bolrond maken.
Da's misschien wel een goede optie, had ik nog niet aan gedacht. Zal ik vanavond eens proberen!

@3Xhaas: Thanks, maar dat is niet echt het probleem wat ik wou oplossen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 10goto10 op 08-08-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Waar je goed aan doet is een echte speciaal zaak op zoeken, de bouwmarkt heeft dit soort spul zeker niet maar als je naar een echte speciaal zaak gaat heb je een goede kans dat je vind wat je zoekt.

Ik zou zelf zegen probeer het eens bij: http://www.schous.nl

Ik heb tot noch toe alles wat ik zocht wat betreft metalen objecten kunnen vinden, en ik kan me haast niet voor stellen dat men de schroeven die jij zoekt niet heeft liggen ergens in een stoffige lade of zo ;)
Pagina: 1