Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hyper-V 2008 R2 na installeren is de taal chinees

Pagina: 1
Acties:

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:11
Ik ben van plan om wat dingen te gaan virtualiseren. Om nu eens te kijken waarmee ik wil gaan virtualiseren ben ik eerst eens aan het kijken of het voordelen voor mij heeft en waarmee ik ga virtualiseren.

Nu heb ik op mijn PC met windows 7 x64 VMWorkstation staan. Nu heb ik daar een VM aan gemaakt om eens te testen met Hyper-V.

Ik op de website de 2 versies gevonden en dat zijn Hyper-V 2008 R2 en Hyper-V 2008 R2 SP1. Beide zijn de gratis variant. Het probleem geldt ook voor beide.

Als ik een VM aan maak en laat hem installeren is de taal gewoon engels. Als hij tijdens de setup en herstart doet komen de eerste chineese teken als op het scherm. (heb nog geen toets aangeraakt!). Dan gaat hij nog een keer hestarten en kom ik op het scherm waar ik CTRL+ALT+DEL zie. echter ook daar voor en achter staan chinese tekens.

Na inloggen kom ik terecht in het menu met keuze's(Server Configuration). Dit is dan weer wel engels!!

Nu heb ik mij er van bewust dat een Hyper-V virtualiseren niet helemaal gaat werken, maar dit had ik ook niet verwacht.