Aangezien ik nog wat pata-schijven had, heb ik een icidu behuizing gekocht, zodat ik deze schijven als buck-up kan gebruiken. Momenteel zit er een western digital hd in van 320 Gb. Ik heb deze aangesloten op mijn windows XP pc, omdat ik ook wat muziek en films op mijn netbook wilde hebben. Dus een stuk geformatteerd naar NTFS, en er wat bestanden opgezet. Daarna aan mijn netbook gehangen, en die kan dus geen data op de harde schijf zien, Hij geeft aan dat hij invalid is. Als ik ga zoeken kom ik wel dingen tegen van probeer dit programmaatje eens, of dat programmaatje, maar dat zie ik dus niet echt zitten. Als er geen makkelijke oplossing is, dan kan ik altijd met windows 7 formatteren, en dan de data er terug opzetten, maar ik las dat dat ook niet altijd goed gaat. De computer met XP naar windows 7 upgraden gaat ook niet, daar heeft het beestje te weinig geheugen voor.
Geen clash met de drive-letters die toegewezen zijn aan de schijven? Voor zover ik weet kan je pc niet om met C: als OS schijf en nog een C: als externe schijf.
Verwijderd
Als ik het goed begrijp heeft de externe schijf dus zowel een Linux als Windows partitie? Word hij wel herkend door schijf beheer? config scherm > systeem beheer > comp beheer > schijf beheer. Heb je hem al vanaf de netbook proberen te formateren? Waarom denk je dat een herinstal dit oplost?
Heb juist expres geen letter toegewezen, maar hij herkend hem in xp nu ook niet, dus hij kan weer op slot. Ga nu proberen het te formatteren met windows 7, en steeds netjes verwijderen met Safely Remove Hardware, als dat niet werkt, dan is er iets mis met de behuizing denk ik..