Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Een eigenschap die mij in de twee laatste versies van Microsoft Office al sinds het begin dwarszit begint onderhand pijnigende vormen aan te nemen. Ik ben al een paar maanden onderweg in mijn Master Thesis en ik hou het echt niet langer meer uit - ik hoop dan ook dat iemand hier een oplossing voor heeft - op het wereldwijde web heb ik helaas geen hints kunnen vinden (want ja, hoe beschrijf je dit probleem in een paar termen?).

Mijn probleem (en ik gok van iedereen die het pakket veel gebruikt) is dat de configuratie van bepaalde onderdelen binnen de programma's nooit onthouden wordt tussen het sluiten en opnieuw opstarten van een Office onderdeel.

Dat betekent concreet het volgende:
  • Als ik een crossverwijzing in wil voegen in Word gebruik ik altijd de Tagnaam+nummer. Vrijwel nooit iets anders. Dit moet ik bij een nieuwe start altijd weer opnieuw instellen
  • Ik sla vaak mijn Visio tekeningen als png op omdat niet iedereen een Visio-embedded object kan lezen in Word. Ik moet mijn instellingen tussen opeenvolgende starts altijd weer volledig opnieuw zetten
  • Bij het gebruik van comments in Word staat bij het printen altijd ingesteld dat de comments zichbaar zijn op de print. Dit moet bij íedere print steeds weer uitgezet worden.
  • Bij het toevoegen van een nieuwe bron in Word onthoudt Word niet dat ik alle bibliografievelden wil zien. Ook dat moet ik steeds weer opnieuw openslaan
Er zijn vast nog wel meer voorbeelden te bedenken, en ik verwacht dat een en ander wel bekend voor kan komen.

Wat ik graag zou willen is dat Office zich eindelijk eens als een fatsoenlijk stuk software gaat gedragen en gewoon mijn instellingen gaat onthouden, inplaats van na een restart weer alles op default te zetten. Dit is zo niet werkbaar.

Mocht iemand een oplossing weten zal ik deze of gene grote dank verschuldigd zijn, en wellicht zelfs in mijn Acknowledgements noemen ;) Ik gok dat er vast ergens een registersleutel verkeerd staat.

Ik gebruik overigens Office 2010 VL UK (SP1) in x64 uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik heb inderdaad Adobe Pro geinstalleerd staan, dat is echter versie X
Dit gedrag had ook plaats toen ik die nog niet geinstalleerd had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Hmm..., als je windows 7 hebt kan je ook de gratis windows-xp virtueel machine instaleren.
Als je daar onder office draait hoef je het programma inprincipe nooit meer opnieuw op te starten.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Het is een idee, maar ik denk dat het in dat geval het handigste zou zijn het programma gewoon helemaal niet meer af te sluiten - dat is ook wat ik momenteel doe. Ik start nu een keer in de week opnieuw op, of als er belangrijke updates zijn; dat is nog wel te overzien.
Maar dergelijke kunstgrepen zijn wel echt redelijk buitensporig ten opzichte van een probleem dat eigenlijk niet zou moeten bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 23:57
1. Al gedacht over een herinstalatie van office ?

2. Het is geen nette oplossing.
Een macro die je office instellingen goed zet zo heb je iedere keer de juiste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik heb in het verleden jaar Office drie keer geinstalleerd:
1. De x64 versie van 2010
2. Verwijderd en de x86 versie geinstalleerd
3. Verwijderd en weer naar de x64 versie

Dit heeft geen effect gehad.

Maar hebben jullie hier dan geen last van? Onthoudt office bij jullie wel dergelijke instellingen?
Pagina: 1