Toon posts:

Advies needed omtrent aanschaf audio set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Na het kopen van ons huis komen we natuurlijk bij de inrichting uit. Zoals de meeste wellicht herkennen, de vriendin houdt zich voornamelijk bezig met kleurtjes en al die kleine frutsel dingetjes, en ik maak me druk over welke audio set er moet komen. Vandaar ook dit bericht.

Ben al een poosje op zoek/aan het kijken naar een passende audio set. Ook reviews gelezen en in winkels gekeken, maar kom er niet echt uit. Dus mijn vraag is, wat raden jullie aan ?

Zelf zat ik er aan te denken om een complete set van Harman Kardon aan te schaffen. Maar ik hoor ook wat mindere verhalen over Harman Kardon. En heb inmiddels veel positieve dingen gelezen over de ONKYO TX-NR509. Wil dan ook zeker 5.1

Nu neig ik zelf dus meer naar een losse versterker te kopen met een speaker set. Denken jullie daar ook zo over, dan hoor ik graag welke speakers erbij passen.

Mijn budget is zo'n 750 eurietjes om alles compleet te krijgen. Er zit wat rek in maar niet het dubbele.

Ik hoor het graag... In ieder geval alvast hartelijk dank voor eventuele reacties.

Groeten Rolán

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Hallo Rolán,

Gathering of Tweakers is geen vraag-en-krijg-antwoord-forum, we verwachten hier een klein beetje vooronderzoek. Nu is de vraag over Harman Kardon of Onkyo redelijk open en daar is op zich niet heel veel mis mee. Maar qua speakers zou het handiger zijn als je bijvoorbeeld zelf een shortlist zou maken met welke speakers in de smaak vallen. Dan kunnen wij er altijd nog op schieten als het bijvoorbeeld niet zou werken qua combinatie of dat Keuze B beter is dan Keuze A. Ook na te lezen in AUD beleid overigens :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
+1

Ga eerst eens uitzoeken wat je precies wilt hebben (losse versterker/all-in-one, kleine speakers/zuilen etc.). Ga luisteren in een winkel en maak inderdaad een lijst met de apparaten die je op het oog hebt.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:34:
Hallo Rolán,

Gathering of Tweakers is geen vraag-en-krijg-antwoord-forum, we verwachten hier een klein beetje vooronderzoek. Nu is de vraag over Harman Kardon of Onkyo redelijk open en daar is op zich niet heel veel mis mee. Maar qua speakers zou het handiger zijn als je bijvoorbeeld zelf een shortlist zou maken met welke speakers in de smaak vallen. Dan kunnen wij er altijd nog op schieten als het bijvoorbeeld niet zou werken qua combinatie of dat Keuze B beter is dan Keuze A. Ook na te lezen in AUD beleid overigens :)
Ten eerste hartelijk dank voor je feedback, ik ga mijn post op kort termijn aanvullen/aanpassen. Ik dacht dat ik wel aan de regeltjes voldeed maar die inschatting is fout geweest, mijn excuses daarvoor :)

Zoals je al aan geeft, ik zal qua speakers verder voor onderzoek doen om zo specifieker te kunen zijn in mijn vraag.

Nogmaals dank.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
tip:

doe al het vooronderzoek zelf, en als je het zo goed als zeker weet neem iig je vriendin mee naar een luistersessie. Waarom?

- vrouwen hebben een beter gehoor dan mannen. Zet een luistersessie op met twee systemen. In veel gevallen wordt de duurdere variant door een vrouw geaccepteerd omdat deze veel beter klinkt. Ondanks dat de dame vantevoren sceptisch was. Later krijg je dan ook nooit een verwijt (luidsprekers te groot, kleur niet goed, enz,)
- je gaat SAMEN-wonen. dus ook samen kiezen. Hoe zou je het vinden als je bij thuiskomst het huis aan de binnenkant bv. grasgroen is geschilderd? Terwijl in overleg de kleur best een optie zou kunnen zijn.

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11-2025
107mb schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:00:
tip:

doe al het vooronderzoek zelf, en als je het zo goed als zeker weet neem iig je vriendin mee naar een luistersessie. Waarom?

- vrouwen hebben een beter gehoor dan mannen. Zet een luistersessie op met twee systemen. In veel gevallen wordt de duurdere variant door een vrouw geaccepteerd omdat deze veel beter klinkt. Ondanks dat de dame vantevoren sceptisch was. Later krijg je dan ook nooit een verwijt (luidsprekers te groot, kleur niet goed, enz,)
- je gaat SAMEN-wonen. dus ook samen kiezen. Hoe zou je het vinden als je bij thuiskomst het huis aan de binnenkant bv. grasgroen is geschilderd? Terwijl in overleg de kleur best een optie zou kunnen zijn.
Vrouwen een beter gehoor dan mannen? Sinds wanneer? :P

In mijn ervaring is het igg zo dat de vrouw vaak veel minder waarde hecht aan goed geluid dan de man des huizes. Het zal mijn vriendin bijvoorbeeld geen moer interesseren of ik een Yoko setje neerzet of iets knaps, uit beide komt geluid dus dat is goed genoeg voor haar. Het is vaak juist de man die audiogeil is, dus ook veel meer op de details zal letten.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
- vrouwen hebben een beter gehoor dan mannen.
Is hier wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, of wat? :)

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
tip:

Mwuahaha, nou die van mij niet hoor. :+

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:48:
[...]
Ten eerste hartelijk dank voor je feedback, ik ga mijn post op kort termijn aanvullen/aanpassen. Ik dacht dat ik wel aan de regeltjes voldeed maar die inschatting is fout geweest, mijn excuses daarvoor :)
Op zich is die shortlist al wel een hele stap verder, er is ook nog een stap die er tussen valt. De essentie van je post is nu dat je 750 (tot 1000 euro met rek?) budget hebt en speakers wilt. Het zou voor ons al makkelijker zijn als je vermeld wat je het liefst voor setup zou willen. Dus wil je 5.1 bestaande uit satellieten; bookshelfs/monitoren of mogen de fronts wel vloerstaanders zijn? En als je voor vloerstaanders gaat hebben die dan nog een maximale afmeting, zo vinden sommige mensen het opeens niet meer tof zodra het boven de één meter wordt. Met net wat meer wensen is het al makkelijker om te zoeken. Nu is het hetzelfde als "ik zoek een auto" en meer niet. Zoek je een sportwagen, een hatchback, sedan, et cetera?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
Beempje schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:45:
[...]
In mijn ervaring is het igg zo dat de vrouw vaak veel minder waarde hecht aan goed geluid dan de man des huizes.
maar dat is heel wat anders dan wat ik zeg!

Ik ben de bron kwijt, maar ik heb eens een onderzoek gelezen waarin is aangetoond dat vrouwen een beter gehoor hebben dan mannen. Ik ga nog wel op zoek.

Gelukkig heb ik een andere situatie thuis. Als mijn vrouw een DVD-tje opzet, selecteert ze wel de DTS track indien deze aanwezig is.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 13:40

Nox

Noxiuz

107mb schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

maar dat is heel wat anders dan wat ik zeg!

Ik ben de bron kwijt, maar ik heb eens een onderzoek gelezen waarin is aangetoond dat vrouwen een beter gehoor hebben dan mannen. Ik ga nog wel op zoek.

Gelukkig heb ik een andere situatie thuis. Als mijn vrouw een DVD-tje opzet, selecteert ze wel de DTS track indien deze aanwezig is.
Beter gehoor betekend niet hogere eis.

Mijn zussen die boeit het ook totaal niet wat voor beeld/geluid ze hebben. Mijn moeder boeit het ook niet als het niet lipsync is (lag ivm digitale decoder via dvd speler naar tv) ofzo.

Daarentegen ken ik ook een paar maten die er totaal geen behoefte aan hebben. Een maatje van me kijkt al 3 jaar dvd's zonder rood, de scartkabel is stuk maar wil geen nieuwe kopen. Hij merkte het eerste uur totaal niks hiervan. Toen ik vroeg waarom de lippen van Michael Scofield zo blauw waren zei hij dat ie het vast koud had...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1