Toon posts:

Wat is de beste 2tb schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 480 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik sta op het punt deze pc te kopen: http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/64232

Maar ik wil graag de 1tb hdd omwisselen voor eentje van 2tb. Wat is een goede? Deze misschien:
http://www.4launch.nl/sho...4232#p-4-productid-103643 ?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Definieer goede.

Extreem betrouwbaar? Extreem snel? Extreem zuinig?

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08-2025
Wat zijn voor jou belangrijke specificaties voor een HDD? Ben je merk-gebonden of niet? Ga ja liever voor een goedkope met een kortere levensduur of het je liever een duurdere die wat langer meegaat?

Daarnaast zou het fijn zijn als je een paar verschillende modellen zou kunnen laten zien waartussen te twijfelt. Natuurlijk willen we helpen, maar we zijn geen persoonlijke zoekmachine. ;)

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05
Toevallig laatst een kort topic over geweest. Ideale NAS-schijf

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je het zegt, goedkoop en korte levensduur. Dat moet ik dus niet hebben. Op de site zie ik degene met een beetje snelheid al gelijk 100+ euro kosten. Dus ik denk dat ik het nog even links laat liggen en er later een 1tb schijf bij stop. Bedankt voor de opheldering!

• ItsValium
  • Laatst online: 01-02 14:10
Waarom niet één van deze :

pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB, indien zuinig een prioriteit is

Kies je voor snelheid :
pricewatch: Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB

[ Voor 36% gewijzigd door ItsValium op 05-08-2011 11:32 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-02 17:45
Hoe vind je de snelheid? Elke 2TB schijf is behoorlijk snel en goed, anders zal een fabrikant je die niet verkopen want schijven die terug komen die zijn extreem duur voor een fabrikant.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• BinaryRun
  • Laatst online: 12-08-2025
De goedkoopste heeft een sata 300 aansluiting, de andere een sata 600. Daar zit het hem voornamelijk in.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb nu even geen zin om nog 70 euro meer uit te geven dan ik al doe. En snelheid is zeer belangrijk.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:51
Snelheid zit hem vooral in 7200RPM vs 5400RPM (of 5900RPM bij sommige fabrikanten). Wil je snelheid, dan kies je een 7200RPM drive. Wil je alleen opslag en boeit de seektime niet, dan kies je een 5400/5900RPM drive.

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Samsung en Hitachi. Bij Hitachi pak je de 5K3000 of 7K3000, bij Samsung hebben ze blijkbaar alleen EcoGreen disks op 5400RPM in 2TB formaat.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 22:47

M2M

medicijnman

RevenNL schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:51:
De goedkoopste heeft een sata 300 aansluiting, de andere een sata 600. Daar zit het hem voornamelijk in.
en laat het nu net zo zijn dat de interface niet van invloed is op de snelheid van de schijf. Het maakt dus eigenlijk nauwelijks wat uit welke schijf je neemt.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die van 5400/5900 rpm geschikt om games op te draaien? Want als ik 3 games op die ssd installeer staat hij al vol. Ik ga mijn HDD dus ook gebruiken om games op te installeren en spelen.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-02 20:39

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Nou.. hoi hoi, lekker traag laden dan met 5400/5900 rpm. ;) Kleine spelletjes zal ongetwijfeld niets merken maar als je bv. Lord of the Rings Online hebt, ga je er niet blij van worden.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat wordt hem dus niet. Helaas.

Verwijderd

de beste is degene die (voor de sneheid koop je geen 2TB lijkt mij?) :
- niet stuk gaat dus je mag ze gerust testen 3/5 jaar garantie :)
- goedkoop is (server schijven gaan ook stuk)
- jij leuk vind
- past bij de kleur van je kast (off toch niet)
- die je kan kopen in een pc shop waar chic's werken
- p.s. alles wat je bij 4Launch koopt is goed, kopen dus. Doe de groeten aan Guido!

In het kort het maakt echt niet veel uit welke je neemt. Als het een OS schijf word neem dan 7200RPM. Er zijn een paar soorten die niet op elk mobo even goed werken maar ook dat komt neer op testen en ondervinden en zal wel los lopen op ASRock spul

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Trinsec schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:23:
Nou.. hoi hoi, lekker traag laden dan met 5400/5900 rpm. ;) Kleine spelletjes zal ongetwijfeld niets merken maar als je bv. Lord of the Rings Online hebt, ga je er niet blij van worden.
Dat klopt dus niet helemaal, wanneer je bijvoorbeeld een 2TB 5400rpm schijf tegenover een 500GB 7200rpm schijf zet, dan kan de eerste de tweede er prima uitlopen. Dit heeft te maken met de datadichtheid van de platters. Dit geldt zeker voor het laden van grote bestanden, kleien bestanden kan daar in tegen een heel ander verhaal zijn.

Modbreak:Van dat betreft, is het niet te zeggen wat DE beste 2TB hardeschijf is, want die bestaat niet. Je moet altijd kijken naar de situatie waarvoor je de hardeschijf wilt gebruiken. Voor elke situatie heb je in principe een ander type hardeschijf. Om een voorbeeld aan te halen, als je kijkt naar Western Digital die heeft zijn hardeschijfen als volgt ingedeeld:

Desktop:
Blauw = mainstream
Groen = energiezuinig
Zwart = High performance

Voor servers (RAID) heb je weer de verschillende RE uitvoeringen. Dit geldt ook voor andere merken.

Om nu te bepalen welke hardeschijf de TS nodig is, dat kan hij eigenlijk alleen zelf doen. Door zich in te lezen op dit gebied en zelf een keuze te gaan maken. Hier op het forum is namelijk genoeg informatie te vinden, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Wanneer de TS nog met gerichte vragen blijft zitten, dan mag hij gerust een nieuw topic starten, maar topic's met de strekking "wat moet ik kopen" zien wij hier liever niet, hier op GoT wordt toch enige eigen inzet verwacht. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.