Beste medetweakers,
Binnenkort ontvang ik de onderdelen voor mijn nieuwe PC
en nu wil ik graag jullie advies voor wat de beste keuze voor mijn setup is. Wat ik binnenkrijg qua moederbord + opslag
- MSI Z68A GD80 moederbord (3x SATA III en 4x SATA II)
- 1 SSD M4 128 GB
- 2 x 2TB Western Digital Black @7200 64MB cache.
Nu heb ik de volgende opties qua setup. Ik hoop dat jullie advies kunnen geven wat de beste keuze is (aangezien dit ook mijn eerste ervaring met SSD is)
Optie 1
- SSD in 2-en verdelen 64GB voor Windows 7- 64 bit en 64GB voor Intel's SRT caching techniek
- 2 x 2TB HDD's in RAID0 eraan hangen (versneld dankzij de SRT)
Optie 2
- SSD compleet 128GB gebruiken voor Windows 7 - 64 bit en games / video en foto editing programma's
- 2 x 2TB's in RAID0 eraan hangen (zonder SRT)
Optie 3
- 2 x 2TB HDD's in RAID0 en Windows 7 hierop installeren en alle andere data
- 64GB van de SSD gebruiken als SRT de rest van de data gebruiken voor games etc.
Welke optie zouden jullie voor gaan?
p.s. Ik zat er ook nog aan te denken om mijn 128GB om te ruilen voor 2x 64GB maar dit lijkt me nutteloos omdat ik maar 3 SATA 3 aansluitingen heb...
Binnenkort ontvang ik de onderdelen voor mijn nieuwe PC
- MSI Z68A GD80 moederbord (3x SATA III en 4x SATA II)
- 1 SSD M4 128 GB
- 2 x 2TB Western Digital Black @7200 64MB cache.
Nu heb ik de volgende opties qua setup. Ik hoop dat jullie advies kunnen geven wat de beste keuze is (aangezien dit ook mijn eerste ervaring met SSD is)
Optie 1
- SSD in 2-en verdelen 64GB voor Windows 7- 64 bit en 64GB voor Intel's SRT caching techniek
- 2 x 2TB HDD's in RAID0 eraan hangen (versneld dankzij de SRT)
Optie 2
- SSD compleet 128GB gebruiken voor Windows 7 - 64 bit en games / video en foto editing programma's
- 2 x 2TB's in RAID0 eraan hangen (zonder SRT)
Optie 3
- 2 x 2TB HDD's in RAID0 en Windows 7 hierop installeren en alle andere data
- 64GB van de SSD gebruiken als SRT de rest van de data gebruiken voor games etc.
Welke optie zouden jullie voor gaan?
p.s. Ik zat er ook nog aan te denken om mijn 128GB om te ruilen voor 2x 64GB maar dit lijkt me nutteloos omdat ik maar 3 SATA 3 aansluitingen heb...