Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afdruk op 1 computer anders

Pagina: 1
Acties:

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 14:25
Allen

Op 2 computers doet zich een vreemd fenomeen voor.

Het gaat om een A4-document dat via de printer-instellingen uitvergroot wordt naar een A0 (affiche).

PC1 kan perfect in word (2007) het "A0"-document afdrukken, door hiervoor de printer-instellingen te gebruiken.
Echter drukt PC2, ook in Word (2007) met identiek dezelfde printer-instellingen, een kleiner formaat af.

Wanneer PC2 het document in Word eerst opslaat als PDF, en daarna afdrukt met dezelfde printerinstellingen, lukt het wel om een "A0"-document af te drukken...

Daardoor heb ik alvast besloten dat het probleem in een instelling in Word zit, alleen heb ik ondertussen alle opties vergeleken en gelijk gezet, zonder resultaat.

Wat kan dit verschil nog veroorzaken?
Welke instellingen hebben nog invloed op de output naar de printer?

De betrokken printer is een HP designjet 510, maar gezien bovenstaande ervaring heb ik eigenlijk al uitgesloten dat de oorzaak bij de printer (of printer-software) ligt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je al vastgesteld hebt dat het aan Word ligt, zou je eens kunnen kijken naar de normal.dot.

Al lijkt me dat sterk. Gezien Word voor dit soort zaken de printerdriver gebruikt, zou je eens kunnen kijken of daar verschillen in zitten. Dat PC2 een oudere driver heeft dan PC1.

Ey!! Macarena \o/

• BeArt
RaZ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:05:
Al lijkt me dat sterk. Gezien Word voor dit soort zaken de printerdriver gebruikt, zou je eens kunnen kijken of daar verschillen in zitten. Dat PC2 een oudere driver heeft dan PC1.
Printerdriver kan het volgens mij niet zijn, omdat PC2 in pdf wel het juiste resultaat krijgt (dus via de printerinstellingen die ook PC1 gebruikt).

Er zal echter wel een verschil zijn in de printerdriver, omdat ik voor PC2 de drivers van HP-website heb afgehaald, en ik meen gezien te hebben dat deze een ander versienummer had. Maar dit heeft volgens mij geen invloed op het print-resultaat, gezien het PDF-resultaat.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Als je gelijke afdrukken wilt, zou ik te allen tijde (één en dezelfde) PDF gebruiken.

Het is erg lang geleden dat ik iets direct naar een printer stuurde. Alles eerst naar PDF printen heeft veel voordelen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• BeArt
Ramzzz schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:09:
Als je gelijke afdrukken wilt, zou ik te allen tijde (één en dezelfde) PDF gebruiken.

Het is erg lang geleden dat ik iets direct naar een printer stuurde. Alles eerst naar PDF printen heeft veel voordelen.
Het gaat hier om een professionele situatie, waar meerdere collega's toegang hebben tot een netwerkmap, waarin de Word-documenten zich bevinden. Ik zou wel eens kunnen bespreken of de overgang naar PDF mogelijk is, maar het zal moeilijk zijn om daar snel de nieuwe standaard van te maken.
Ook heeft Word nog steeds het voordeel editeerbaar te zijn (we beschikken niet over een PDF-editor)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heb je bij PC1 die printer als default staan, en bij PC2 niet? Als je met Word bezig gaat, dan pakt ie alle instellingen van de printerdriver (marges enzo). En die zijn bij alle printers anders. Als je dus iets wil opmaken in Word, voor een andere printer dan de default, moet je voor je begint eerst de juiste printer selecteren.

Met PDF heb je dat niet.

Dat zou het misschien nog kunnen verklaren.

Ey!! Macarena \o/

• BeArt
RaZ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:13:
Heb je bij PC1 die printer als default staan, en bij PC2 niet? Als je met Word bezig gaat, dan pakt ie alle instellingen van de printerdriver (marges enzo). En die zijn bij alle printers anders. Als je dus iets wil opmaken in Word, voor een andere printer dan de default, moet je voor je begint eerst de juiste printer selecteren.

Met PDF heb je dat niet.

Dat zou het misschien nog kunnen verklaren.
Ik geloof het wel, PC2 moet inderdaad de printer altijd nog selecteren, en PC1 niet volgens mij.
Dit zal ik zo snel mogelijk eens uittesten, om te controleren of dat inderdaad invloed heeft op het afdrukresultaat.

Bedankt voor je reactie!

Kleine aanvulling: het probleem lijkt zich niet in de marges te situeren, meer in het "zoomen", de tekst is niet voldoende uitvergroot op het eindresultaat, Word maakt er ongeveer een A3 van (200%) ipv van een A0

Update 10:21:
Welke selectie bedoel je eigenlijk juist?
Nadat de gebruiker op "afdrukken" klikt, verandert hij enkel de geselecteerde printer nog (van de standaardprinter naar de Designjet, verder wijzigt er niets).
Ik vind in Word nergens anders de mogelijkheid om de gewenste printer te selecteren dan in het "Afdruk-venster".

[ Voor 14% gewijzigd door BeArt op 05-08-2011 10:21 ]

Pagina: 1