3 schermen hoe in te stellen

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:11
Hallo daar,

Ik heb op dit moment een spahhire vapor x 5770 video kaart. Daarop aangesloten is 1 24 inch monitor via dvi. 1 tv doormiddel van een dvi/hdmi kabel. Nu wilde ik nog een 3e scherm toevoegen dus heb ik een displayport naar dvi kabel gekocht op aanraden van een grote kabelwinkel. Maar nu wordt dit 3e scherm niet herkent. Het gaar daar om een 22 inch.

mijn doel is dat ik 3 schermen kan aansluiten op mijn systeem 1 voor de belangrijkste processen 1 voor de games/films. En dan de tv voor als ik het in het groot wilt zien.

Het 1e probleem wat ik zie is dat het 3e scherm(22 inch monitor) totaal niet herkent wordt. Heb ik de verkeerde kabel gekocht of moet er nog iets tussen?

Graag hoor ik jullie feedback/tips hierover. Zelf heb ik zoiets kan wel nieuwe monitor kopen maar dat lijkt me in deze kwestie zonde van het geld.

Alvast bedank!

How are you doing?

Verwijderd

Was het niet zo dat DP en DVI elkaar niet zo lief vinden en niet samen gaan / tegelijk gebruikt kunnen worden? Of loop ik nu inmiddels een jaar of 3-4 achter de feiten aan met deze opmerking?

• stftweaker
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:11:
Was het niet zo dat DP en DVI elkaar niet zo lief vinden en niet samen gaan / tegelijk gebruikt kunnen worden? Of loop ik nu inmiddels een jaar of 3-4 achter de feiten aan met deze opmerking?
Dat dacht ik dus ook maar de beste van een grote kabelketen wist wel beter. Vandaar dat ik het even hier vraag want ik begin nu ook te twijfelen.

How are you doing?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

• A maximum of 2 legacy monitors (VGA, DVI or HDMI) can be enabled simultaneously, provided that each monitor is connected either directly or via a “passive” DisplayPort™ adapter/dongle. “Passive” adapters/dongles will NOT support more than 2 legacy monitors.
• To enable support for more than 2 monitors, “active” DisplayPort™ adapters/dongles are required (or monitors with direct DisplayPort™ connectivity must be used).
• Approved “active” adapters have no general connectivity restrictions with AMD Eyefinity technology.

Je hebt dus een actieve displayport adapter nodig. Een passieve oplossing (enkel een kabeltje) gaat niet werken.

editje: op deze pagina kun je een lijst vinden van ondersteunde adapters.

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 05-08-2011 09:20 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• stftweaker
En wat is zo'n beetje de gemiddelde prijs van zown adapter. Kan ik dan niet beter een monitor kopen met displayport?

How are you doing?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

stftweaker schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:24:
En wat is zo'n beetje de gemiddelde prijs van zown adapter. Kan ik dan niet beter een monitor kopen met displayport?
hier zijn er wat te vinden. als je bv. kiest voor de sapphire adapter, ben je voor 2 tientjes klaar. Daar heb je geen monitor voor ;)

let er echter wel op dat als je kiest voor een single-link dvi adapter, dat de maximaal uit te spugen resolutie 1920*1200 bedraagt,

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 05-08-2011 09:29 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Switchie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:27:
[...]

hier zijn er wat te vinden. als je bv. kiest voor de sapphire adapter, ben je voor 2 tientjes klaar. Daar heb je geen monitor voor ;)

let er echter wel op dat als je kiest voor een single-link dvi adapter, dat de maximaal uit te spugen resolutie 1920*1200 bedraagt,
Als ik die Sapphire bekijk aan de hand van de getoonde afbeelding, dan is dit zeer zeker geen actieve converter. Een Actieve converter heeft namelijk nog een extra kabeltje om deze aan te sluiten op een USB poort, dit voor de voeding (active).

Zelf heb ik een poosje geleden (ongeveer een jaar denk ik) voor een euro of 60 een dergelijke converter gekocht, wat toen verweg de goedkoopste was. Deze is overigens ook van Sapphire. Controleer dus eerst goed of het daadwerkelijk om een actieve adapter gaat. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• stftweaker
Switchie schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:27:
[...]

bedankt voor je goeie advies :) hier heb ik zeker wat aan en zal die sapphire bestellen. Daar heb je inderdaad geen nieuwe minitor voor, voor dat geld.

How are you doing?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

_Dune_ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:35:
[...]

Als ik die Sapphire bekijk aan de hand van de getoonde afbeelding, dan is dit zeer zeker geen actieve converter. Een Actieve converter heeft namelijk nog een extra kabeltje om deze aan te sluiten op een USB poort, dit voor de voeding (active).

Zelf heb ik een poosje geleden (ongeveer een jaar denk ik) voor een euro of 60 een dergelijke converter gekocht, wat toen verweg de goedkoopste was. Deze is overigens ook van Sapphire. Controleer dus eerst goed of het daadwerkelijk om een actieve adapter gaat. :)
Je hebt gelijk. Had er niet op gelet verder, zag 'active' in de omschrijving staan dus dan ga ik er gemakshalve maar even vanuit dat het klopt.

Echter, als ik op deze pagina kijk dan zie ik ook nergens een dergelijk usb-kabeltje zitten.

Ze claimen op die pagina zelfs 'amd aproved' te zijn. Nou zou mij dit normaal niet zo heel veel zeggen aangezien iedereen dat kan vermelden. Ik ben echter op die pagina gekomen middels een link op de amd pagina...

Tevens is hier op de pagina van Sapphire zelf ook te lezen dat het is bestemd om een 3e dvi monitor aan te sluiten.
En is bijvoorbeeld bij de Dell DisplayPort to VGA adapter te lezen: Bijzonderheden Compatible met ATI Eyefinity

Zou mij dus hééél stug lijken dat het niet zou werken zonder extra stroom middels usb.

Misschien dat extra stroom middels usb benodigd is voor dual-link? Dit is echter een gokje van mijn kant hoor, zou kunnen dat ik er falikant naast zit.

[ Voor 33% gewijzigd door Switchie op 05-08-2011 09:48 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:00
_Dune_ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:35:
Is tegenwoordig niet meer nodig, gebruikte chips zijn blijkbaar zuiniger waardoor ze ook via DP zelf gevoed kunnen worden (deze kan +3.3V/500mA leveren). Naast de Sapphire heeft ook XFX vrij goedkope actieve adapters:

pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT
pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nielson schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:54:
[...]
Is tegenwoordig niet meer nodig, gebruikte chips zijn blijkbaar zuiniger waardoor ze ook via DP zelf gevoed kunnen worden (deze kan +3.3V/500mA leveren). Naast de Sapphire heeft ook XFX vrij goedkope actieve adapters:

pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT
pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter
a kijk, ik loop achter... maar daarom mijn advies, goed te informeren, ik heb namelijk wel vaker gelezen dat dit fout ging. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1