Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
De aandelenbeurzen maken vanwege aanhoudende zorgen om een dreigende recessie in Europa en de Verenigde Staten de scherpste daling sinds de financiële crisis door. De Amerikaanse Dow Jones Index verloor donderdag met meer dan vijfhonderd punten ruim vier procent in waarde. Dat is het grootste verlies sinds het hoogtepunt van de crisis in oktober 2008.

De drie toonaangevende Amerikaanse indexen daalden alle meer dan tien procent. Een verlies van tien procent wordt doorgaans als een gangbare marktcorrectie gezien. Een daling van twintig procent luidt een 'bear market' in, een langere periode van lage koersen.

Ook in Europa zijn donderdag veel beurzen lager gesloten. Beleggers vrezen dat na onder meer Griekenland ook Spanje en Italië niet zonder steun van de Europese Unie hun boekhouding op orde kunnen brengen.
http://frontpage.fok.nl/n...ds-financi-le-crisis.html

Het gaat weer hard op de beurs. Zijn er nog meer beleggende Tweakers? Ik heb gelukkig mijn zaken afgedekt met put-opties. Tevens heb ik een korte termijn short positie ingenomen.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:16
Hier kan je een heel aantal beleggende tweakers vinden. Daar wordt nu ook over de daling gesproken.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Yep. Mijn aandeeltjes hebben afgelopen paar maanden alweer duizenden euro's 'verloren' aan waarde ;(

Bedrijf waar ik het meest in zit zit nu nog maar 20 cent boven de aankoopkoers terwijl ik daar een paar maanden terug 8 euro winst per aandeel op had (heb er 1000).

Kortom. Klote. Mijn rendement over de afgelopen 8 jaar zit zo weer op nul.

Dit dus.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ach ik vind het allemaal prima gaan, 3 jaar geleden een beleggingshypotheek afgesloten, en iedere maand kopen wij de aandeeltjes voor verdacht weinig geld erbij. Ik kan de AEX als graadmeter houden en die schommelt zo gezellig tussen de 300 en 350 meen ik.

Laat het nog maar wat zakken de komende 5 jaar, en dan flink de lucht in tot standje 750 (those were the days :p) en dan lossen we een leuk beetje extra af.

Hopen we dan he.... :-)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11 14:44

Foamy

Fulltime prutser

Flagg schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:53:
Ik kan de AEX als graadmeter houden en die schommelt zo gezellig tussen de 300 en 350 meen ik.
Ware het niet dat deze momenteel op 294,36 staat ;)

http://www.beurs.nl/indices/aex

blub

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Foamy schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:30:
[...]

Ware het niet dat deze momenteel op 294,36 staat ;)

http://www.beurs.nl/indices/aex
Nog beter!!! :-)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Dan kun je toch beter nu een groter bedrag inleggen? En niet maandelijks?

Youtube: DashcamNL

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Dat grote bedrag moet je dan ook maar net hebben...........

Cititzen of Ladonia

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
SG->WI

(dit topic is beter voor het nieuws en de grote lijn, terwijl het beleggerstopic meer op de praktische kant is gericht)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Het is in het algemeen verstandig om gespreid in- en uit te stappen. Maar inderdaad, iedereen die nu instapt (bijvoorbeeld via een beleggingshypotheek) krijgt veel aandelen voor z'n geld. De pechhebbers zijn mensen die nu uit (moeten) stappen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-11 20:03
De Dow Jones is flink onderuit gegaan. Zal de AEX morgen volgen....
Pagina: 1