Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP laptop sluit zichzelf af

Pagina: 1
Acties:

• sjakiepp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-10 23:49
Hallo,

Mijn 2 jaar oude HP dv6-1140ed gaf problemen bij het werken op de accu. Volgens HP was de accu defect en moest deze vervangen worden. Via Ebay heb ik een vervanger gevonden. Een grotere van 8800mah, met het idee dat de laptop het langer vol zou houden. De originele was ongeveer 5500mah, 10,8v. De nieuwe (niet origineel HP) is 11,1v.

Nu mijn probleem. Wanneer ik de nieuwe accu in de laptop plaats, kan ik ongeveer 10 minuten werken. Daarna sluit hij zichzelf af. Hoe kan dit? Heeft dit met de hoeveelheid volt te maken? Of is het wat anders?

Alvast mijn dank.

Sjakie

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Stel Windows dusdanig in dat hij zich niet bemoeit met de accu. Dit is waarschijnlijk de 'schuld' van Windows die denkt dat de accu leeg is omdat hij niet herkent wordt.

[ Voor 45% gewijzigd door madmaxnl op 04-08-2011 23:45 ]

• sjakiepp
Hoe doe ik dat, als ik mag vragen? Mijn google zoekacties hebben niets opgeleverd.

Ik werk met Vista Home. Hier kan ik alleen kiezen wel powerplan gebruikt moet worden. Deze staat op Power Saver.

Onder Device Management staat onder Batteries 2 items. Microsoft AC Adapter en Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery. Moet ik deze laatste verwijderen?

@edit (Na het nalezen van mijn eerste bericht, vond ik dat het toch enige verduidelijking nodig was):
Met zichzelf afsluiten bedoel ik dat hij er mee stopt. Het is *poef* en de laptop is uit. Wanneer ik hem weer aan zet, start de laptop wel op. Maar al vrij snel (+- 30 sec.) is het weer *poef*.

#edit2:
De verkoper van de accu raad mij aan om de bios te updaten. Dit zal ik vanavond ff proberen.

[ Voor 106% gewijzigd door sjakiepp op 05-08-2011 10:13 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hoe warm is het ding? Zit je koelblok niet vol met stof? Het kan een thermische beveiliging zijn namelijk.

Kijk eens of je een klepje kunt openen zodat je in 't koelblok kan blazen.

Hier stond een dode link.

• sjakiepp
Hij werd best wel warm. Ik heb mijn laptop voorzichtig doorgeblazen met een compressor. Na een paar dagen proberen lukt het me om ongeveer 2 uur op de accu te werken. Daarna is het *poef* en alles is uit.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-11 23:03
En op netstroom blijft hij wel werken ofzo?

http://specs.tweak.to/16567

• sjakiepp
ja, dan is er niets aan de hand.

@edit:
Na wat gegoogle, lijkt het erop dat ik de accu moet kalibreren. Dat ga ik vanavond doen.

@edit2:
Volgens windows is de accu voor 88% vol, wanneer hij er plotseling mee stopt. Wanneer ik vervolgens de stekker erin stop, kan ik weer opstarten. Haal ik de stekker er weer uit, kan ik verder werken. tijdens het schrijven zit ik al op 78%.

Ik zit op het schema zoals beschreven hier: HP website

@edit3:
Bij 69% stopt de laptop weer met werken. Stekker erin, daarna opstarten en inloggen. Stekker er weer uit. Eens zien hoever ik kom.

@edit4:
Als laatste hp support assistant uitgevoerd. Dewze heeft geen nieuwe updates gevonden m.b.t. bios en dergelijke.

@edit4:
tot 64% dan *ploep* en is de laptop uit. Het lijkt me dat de accu toch niet goed is. Anders was het kalibreren ook anders gegaan.

@edit5:
Wanneer ik de laptop aan laat staan, op het kalibreren schema van HP, is er niets aan de hand. De accu is bijna leeg en de laptop loopt nog.

[ Voor 157% gewijzigd door sjakiepp op 10-08-2011 18:35 ]

Pagina: 1