Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thinclient afsluiten na uitloggen RDP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een thinclient af te sluiten na uitloggen van de RDP?

Op de thinclient is de rdp-verbinding met de terminal server ingesteld, waarbij je enkel kan afmelden. Een eigen afsluitknop schakelt de terminal server uit, wat niet de bedoeling is.
Ik wil namelijk een afsluitknop waarmee de RDP uitgelogd wordt en tegelijk de thinclient afsluit en dat daarbij de terminal server aan blijft staan.

Via Google kan ik niet de juiste info daarvan vinden.
Ik heb bijvoorbeeld "shutdown thin client after logoff rdp" gebruikt, maar dat geeft geen gewenste resultaten.

Weten jullie of dit eigenlijk wel mogelijk is?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 22:24
Met onze Wyse terminals is dat zeker mogelijk. Deze zet je aan en loggen meteen in op Citrix en bij afloggen van Citrix gaan ze uit. Wat voor merk heb jij?

Verwijderd

Topicstarter
Fijn om te vernemen dat dit wel bestaat, maar hoe realiseer ik dat?

Alle thinclients zijn van het merk HP t5570 met Windows Embebbed SP3 NL met Windows Remote Desktop.
De terminal servers hebben Windows SBS2003 EN als OS.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 22:24
Voor wyse hebben we een FTP server die de configs aanbied, hierin zit een config file met de volgende opties:
code:
1
2
3
4
5
6
;*************************************************************
;*                          General 3                        *
;*************************************************************

AutoSignoff=yes  Shutdown=yes
Shutdowncounter=0

Dat is het enige wat ik geconfigureerd om de shutdown te realiseren.

Als ik zo in de specs van je HP kijk (http://h18004.www1.hp.com...ecs/13746_na/13746_na.pdf) zie ik dat HP een management tool heeft, wellicht kom je daar verder mee? Ik weet zelf te weinig van HP om je verder te helpen.