Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cannot delete folders as admin readynas NV+ rnd4000

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 15:16
Beste Tweakers,

Ik heb een ReadyNAS NV+ die direct is aangesloten op mijn computer via een crosslink kabel. Deze opstelling is tijdelijk, want ik ben veel gegevens aan het overzetten.

Tot drie weken geleden had ik een X-RAID-opstelling met de beveiligde modus "Share Acces". Het systeem had drie schijven van elk 2TB. Ik had geen problemen toen. Nu wilde ik mijn systeem upgraden en up-to-date maken. Allereerst heb ik alle bestanden gekopieerd naar externe harde schijven. Daarna verving ik 1 schijf door 2 nieuwe 2TB schijven. Daarna heb ik een factory reset en een update van de firmware van de machine gedaan. Het was weer up and running. Nu wilde ik het systeem gebruiken als User-acces security mode, omdat dit beter was fine te tunen naar wie wat mag zien.

START PROBLEEM

Nu heb ik een probleem. Ik open raidar, klik op bladeren. Een login scherm verschijnt. Op mijn NV+ installeerde ik een administrator wachtwoord '[X1X]', tussen de aanhalingstekens is een voorbeeld van. Ik vul in 'admin' de doos en de pw '[X1X]'. Het geeft me toegang tot de shares die ik heb aangemaakt in raidar en gevuld met de gegevens van de externe HDD's. Het probleem begint nu hier, waar ik een aantal mappen wil verwijderen, omdat er items in staan ​​die ik heb gebackupped, maar niet meer nodig heb. Ze bevinden zich in \\NAS\Private\Documents. De pop-up scherm de tekst "U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren [enter] U dient door Unix User\root gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen".

Dit probleem is niet bij alle mappen, tot nu toe zijn alleen de mappen in de map 'Documenten' het probleem. Het kan belangrijk zijn om te weten dat de mappen zijn gebackupped van mijn laptop (mijn documenten map). De map 'Documenten' bevat Adobe, Cyberlink, Fax, Mijn NPS-bestanden, etc.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, hoe kan ik deze mappen verwijderen? wat betekent unix user\'root? Ben ik niet de baas van mijn eigen machine? Hoe kan ik de baas worden van mijn machine?