Toon posts:

videokaart maakt onwijs veel herrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb al lange tijd last van een videokaart die mega veel herrie maakt ik heb me case al helemaal opgeruimt en de kabels beter weggewerkt maar nog steeds maakt de videokaart veel herrie in idl is de kaart 50 graden en de fan maakt egt een mega herrie

het is een hd 5850 van saphire

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

in de amd overdrive kun je je fan speed omlaag halen. zou ik iig niet zo snel doen, ivm oververhitting.
wat je ook kunt doen, is even voelen of je fan wel fijn draait als hij stil staat. en een druppeltje olie doet wonderen :) en heb je je grafische kaart stofvrij geblazen?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
tnx fordox ik heb mijn videokaart ff uit de kast gehaald en er bleek een hele stof hoop in de koeler te zitten weet je mischien ook nog hoe ik de snelheid van mijn cpu fan kan aanpassen hij maakt best veel herrie in idl

• Fordox

Fordox

00101010

cpu fan kun je doen met speedfan, of gewoon in je bios (is wel de betere manier). daar staat het vast wel ergens.
door stof gaan je ventilatoren harder blazen, dus meer herrie. misschien dat je koelblok van je cpu ook vol stof zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Fordox op 04-08-2011 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx fordkox het is helemaal opgelost alles stofvrij gemaakt en in me bios silent mode ingesteld me pc is weer fluisterstil aleen met gamen gaan de fans hard draaien maar dat is logisch met deze temparatuur

• Fordox

Fordox

00101010

graag gedaan, in de winter heb je minder last van lawaai (koelere omgevings temp).

Pagina: 1