Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
Ok, ik ben me aan het orienteren op een mediaspeler. Mijn verleden:

- XBOX 1 gehad en hier XBMC op gezet. Mooi werk, werkte strak en foutloos
- HTPC gehad. Werkte beperkt, OS was nog niet voldoende en tobo en muis nodig
- Nu een PS3. Werkt beperkt. Subtitles is altijd geneuzel, contentbeveiliging van Sony is irritant, streamen vraagt veel van netwerk, encoden vraagt veel van host pc.

Dus wat zoek ik?
Ik zoek een oplossing die simpel is (zodat mijn vrouw hem ook gebruikt)
Ik wil graag muziek kunnen afspelen met beperkte tv - interactie bij voorkeur door hosting van iTunes Lib.
Ik wil hd films, maar ook vooral veel DVD spul kunnen kijken
Gadgety interactie met mijn iphone is een big plus.

Mijn twee gevonden oplossingen zijn dan nu:

1. Apple TV (met XBMC)
Ondersteund door een QNAP - TS 110 in de meterkast (verbonden via ethernet)
Kosten : 70E voor Apple TV, 60E voor 2TB schijf, 130 voor QNAP (260E)

2. Foxconn 3500
Kosten: 170E voor Foxconn, 20E voor 4gb reepje, 60E voor 2TB schijf (250E)

Wat zijn in jullie ogen de voor en nadelen? En zijn er goede alternatieven voor wat ik zoek?

De volgende voor en nadelen zie ik zelf:
1.
Voordeel: werkt simpel en mooie iphone integratie
Voordeel: werkt stil (QNAP staat elders, Apple TV heeft geen fan)
Nadelen: XBMC niet volledig en op volle sterkte? Altijd afhankelijk van jailbreak

2.
Voordeel: maximaal flexibel: Boxee t/m Windows MC t/m Plex en XBMC
Voordeel: ook te gebruiken als internet device!
Nadeel: fan, lawaaiig?
Nadeel: Niet gebruiksvriendelijk; altijd tobo en muis nog nodig?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Topicstarter
kick?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 21:54

M-ThijZ

Riding on Rails

Apple TV + XMBC is voor mij misschien ook nog wel een optie. Anders wordt het een ZBOX voor mij.

Trouwens, in de Foxconn kan niet zomaar een 2TB schijf. Er is alleen ruimte voor een 2,5" schijf als ik het goed heb. Daarbij heb je is ook je QNAP nodig.

Door XMBC op een AppleTV te zetten ben je ook meteen de gebruiksvriendelijkheid kwijt. Er is dan geen verschil met XMBC op welk ander appparaat.

[ Voor 61% gewijzigd door M-ThijZ op 24-08-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:42
Aangezien je er aan denkt om een HTCP te kopen: Een Mac Mini.

Je kan er Boxee, XBMC, of Plex op zetten en helemaal fijn inrichten, je kan dezelfde remote gebruiken, en als je een magic trackpad haalt kan je ook nog fijn internetten zonder een normale muis. Dan kan je in Safari heel goed zoomen!

De prijs is natuurlijk wat hoger (al is een versie met 9400M en een Core 2 Duo meer dan voldoende - die zullen niet meer dan 400 euro zijn, zo vermoed ik) maar je hebt de beste of both world.

Voordeel: Simpel
Voordeel: Stil
Voordeel: XBMC werkt volledig
Nadeel: Iets duurder
Nadeel: Iets groter dan een ATV

De Apple TV jailbreaken geeft je ook toegang tot de Media Player van Firecore. Deze is nog in beta (maar dat is XBMC ook) en heeft een iets simpelere UI.

Als je overigens Airplay wilt gebruiken werkt de Mac Mini-oplossing niet, helaas.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn mening :

-Apple tv valt af want : Gaat niet verder dan 720P
-Mac mini : Veel te prijzig geen bluray
-Htpc : Veel gedoe, niet duur erg flexibel, maar wil je echt een pc met alle onderhoud bij je tv ?

Simpele oplossing : Goede mediaplayer + Bluray speler of als je minder belang hecht aan bergen mogelijkheden: Alleen een bluray met goede DLNA support, zoals b.v. Philips 7600 of diverse samsungs en LG's. Kosten tussen de 100-150 euro.

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:58
Apple tv is veel gedoe. VIDEO_TS mappen speelt die niet zo af, die moet je eerst omzetten.
Waarom geen Boxee Box? Ben er zelf naar overgestapt van de PCH-A110 en nog geen moment spijt van gehad. Speelt alles af, werkt goed in combinatie met mijn Qnap nas en interface ziet er zeer gelikt uit (covers en filminfo zoekt die automatisch op, hoef je niks voor te doen)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 22:52
@TS.

Wat mis je in een HTPC dat je een tobo en muis nodig bent?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:02
HTPC met Mediaportal en een Wireless Mouse presenter of voor in je HT een Harmony geprogrammeerd op de Media Center Remote.

Done !

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:56
Ik zit zelf ook met dit probleem. Iedere keer de drivers updaten ik wil zelf tv kijken via media portal maar dit is nogal lastig :S Dus zit zelf ook in dubio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewcookie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:39
Zelf ook lang getwijfeld om een HTPC aan te schaffen. Heb toch voor de optie Apple TV gekozen. Dat deze alleen 720P afspeelt is geen probleem voor mij. XBMC is wel een must want standaard heb je echt BIJNA geen klote aan de Apple TV. Ook de prijs speelde voor mij een grote rol en voor de 100 euro die hij mij gekost heeft biedt het in combinatie met XBMC een complete mediaplayer voor weinig geld.

Wat ik wel erg leuk vindt aan de Apple TV en wat ik ook regelmatig gebruik is de mogelijkheid om heel simpel je muziek of foto's van je iPhone/iPad naar de TV/Stereo te streamen. Ook tijdens een feestje of iets dergelijks hangt iedereen er zonder problemen zijn iPhone aan en speelt zijn of haar muziek af. Dit werkt echt soepel en probleemloos.
Pagina: 1