Laser pointer probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Topicstarter
ik weet niet of iemand me hier kan helpen, maargoed.

Ik heb een probleem met mijn laserpointer. ik heb hem net ontvangen van DX en is een true 5mw green laser.
het probleem is, dat als ik hem aan zet en hem even laten branden (10 sec) ktijg hij een gloed naast de laserpunt en de punt zwakt af. iemand een oplossing? ik heb al wat gegooglet maar niks kunnen vinden.

foto:
http://i177.photobucket.com/albums/w236/spitju/DSC_0402.jpg

alvast bedankt :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat noemt men dus china kwaliteit. Valt volgens mij niks of weinig aan te doen. Je kan eens kijken hoe het er langs de binnenkant uitziet maar hoop niet te veel op een oplossing.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 17:52

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Die dingen warmen vrij snel op, en het materiaal dat gebruikt wordt om die dingen zo goedkoop te houden doet dat nou enmaal graag. Is verder helaas niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
ik heb veel gegooglet naar dit model van laserpen. het is nog nooit ergens voor gekomen, en er valt veel te vinden op internet over dit model. maar het opwarmen van de laserpen blijkt eigenlijk alleen maar goed te zijn voor het product. voor mij dus niet.
is er een manier om dit op te lossen dan?

ik las ook ergens dat je hem even in de vriezer moest stoppen. kan dat, of vermoord ik hem dan helemaal?

[ Voor 15% gewijzigd door Fordox op 04-08-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Alsik jou was zou ik gewoon de support van DX es schoppen. Als je nergens anders kan vinden dat je lasertype dat doet kan het zijn dat je net een bak ding te pakken hebt. Komt naar mijn ervaring wel vaker voor bij DX maar vaak doen ze dan ook niet moeilijk over een replacement.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Fordox schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:03:
ik heb veel gegooglet naar dit model van laserpen. het is nog nooit ergens voor gekomen, en er valt veel te vinden op internet over dit model. maar het opwarmen van de laserpen blijkt eigenlijk alleen maar goed te zijn voor het product. voor mij dus niet.
Klopt, ik heb ook dezelfde true 5mw green laserpen van DX. Als hij koud is doet die van mij het juist slecht, hij moet meestal eerst ff een paar seconden opwarmen. Staat ook in de handleiding die erbij zit geloof ik.
ik las ook ergens dat je hem even in de vriezer moest stoppen. kan dat, of vermoord ik hem dan helemaal?
Ik denk niet dat hij daar feller van wordt eigenlijk...
Bij lage (en hele hoge) temperaturen gaat hij juist minder presteren (als in minder fel licht produceren)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
ik heb al gelezen dat de temperaturen waarin je hem goed kan gebruiken tussen de 20 en 35 graden zijn. lang leve holland.....

ik heb hem vannacht trouwens uit gehouden, ging ik er vandaag weer mee spelen en ik had nergens last van.
DX kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Fordox schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:02:
ik heb al gelezen dat de temperaturen waarin je hem goed kan gebruiken tussen de 20 en 35 graden zijn. lang leve holland.....
Dat is de temperatuur van de laser-module zelf hè... Niet de buitentemperatuur. En in werking wordt dat ding na eventjes opwarmen makkelijk 20 graden als het buiten niet < 10 graden is ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1