Systeem blijft regelmatig hangen tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:30
Ditzelfde topic heb ik 23 juli onder complete systemen en laptops geplaatst helaas heb ik daar maar één reactie op gehad, vadaar dat ik het hier nogmaals probeer.

Ik heb met een zelf gebouwd systeem die ik voor iemand heb samengesteld het probleem dat deze regelmatig niet goed opstart

Hij blijft dan hangen op een leeg bureaublad en reageert niet op sneltoetsen en moet dan worden uitgeschakeld en opnieuw opgestart vaakmoet hij dan een keer of 5 worden gestart voordat hij het doet. Soms gaat het opstarten wel 10x goed.

Op het moment dat je tijdens het opstarten via F8 naar opstartherstel gaat en vervolgens kiest voor Windows starten dan doet hij het wel. Het probleem is volgens mij nog nooit bij mij thuis voorgekomen.

Het systeem bestaat uit de volgende componenten

Intel Intel Core I7-870 CPU
Gigabyte GA-P55-USB3
Kingston KHX1600C9AD3B1K2/4G
Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5
Western digital Caviar Black 2TB
Antec Three Hundred - EU
Be-Quiet Pure Power L7 530W
Samsung SH-S223C
Microsoft Windows 7 Home Premium, DVD, OEM, 64bit,

Wat ik inmiddels gedaan heb;

• Chkdsk /r
• Sfc /scannow
• Windows opnieuw installeren (dit mede vanwege logboekfouten)
• Geheugen testen ruim 24 uur met memtest (goed getest)
• Geheugen testen met prime 95
• Verschillende drivers geprobeerd
• Verschillende antivirusprogramma’s
• De drivers en programmatuur gecontroleerd dmv uitvoeren “verifier”
• Videokaart vervangen
• HD gecontroleerd met HD tune (health geeft één current pending sector)
• HD error scan gedaan met HD tune (geeft één bad sector)
• HD vervangen (dit heeft niet geholpen)
• Andere toetsenbord en muis aangesloten

Het is systeem is opnieuw geassembleerd door de leverancier hierbij is de CPU koeler beter bevestigd deze zat niet helemaal optimaal ook dit heeft het niet opgelost
• Mijn vragen zijn
wat kan ik verder nog testen?
Waar kan het probleem nog in zitten?
• Zou het ondanks dat het geheugen goed door alle testen is gekomen aan het geheugen kunnen liggen? Dit is 1600Mhz geheugen.
• En wat zou er bij diegene thuis anders kunnen zijn dan hier?
Als sugestie bij de vorige post kreeg ik de sata controller op het moederbord hoe waarschijnlijk is dat?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
-De stroomkabel uit je pc trekken, dan pc starten(knop ingedrukt houden 2 sec), dan stroomkabel weer erin doen en de pc gewoon starten, werkt het nu wel.
Kan zijn dat hardware blijft vastzitten en pas bij het stroom eraf halen dat het wel weer werkt.

-Windows opnieuw installeren met andere cd?

-Windows installeren en geen andere dingen installeren, boot de pc bu wel altijd goed?
Dan 1 voor 1 drivers installeren en kijk wanneer het mis gaat?
Windows installeren, dan chipset drivers installeren, dan videokaart installeren, dan rest van de drivers installeren.
Dan software 1 voor 1 installeren en kontroleren wanneer hij niet opstart.

-Linux ubuntu installeren werkt nu wel alles.

• piethoogland
Stroomkabel zal ik proberen maar het probleem speelt al maanden en cmos reset en diverse dingen met stroom zijn opzich al langsgekomen,

Aandere windows cd lijkt me niet nuttig. t is een legale cd en ik heb de windows bestanden ook al gecontroleerd

Drivers in juiste volgorde zou ik kunnen proberen, heb al wel de drivers gecontroleerd dmv "start run verifier" en verschillende geprobeerd en ze komen goed door de test

Ubuntu is wat lastig omdat het soms een aantal dagen wel zonder problemen start.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

Probeer eens zo min mogelijk usb-apparaten aan te sluiten.
Daarnaast, zorg dat de kabels met 230V niet dicht bij de andere kabels lopen van bijv. de muis.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• piethoogland
Bedankt voor de reacties zoals gezegd leek het probleem bij mij thuis en de leverancier niet voor te komen. Ik ben er inmiddels achter dat het eraan gelegen heeft de de monitor via VGA en DVI aangesloten zat en dus niet altijd beeld gaf op het juiste scherm.