Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Telenet grootverbruiker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben een klant van telenet en heb fibernet xl. dit houd in dat je onbeperkt kunt downloaden aan 100mbit/s over de glasvezelkabel. nu heb ik vandaag tijdens het surfen een bericht gekregen dat ik moet oppassen of ik word bij de grootverbuikers gerekend. ik begrijp wel dat ze liever hebben dat we snachts downloaden en dat dat vrij downloaden niet echt betekent dat je zoveel kan downloaden als je wilt. maar het is wel vrij irritant om al na 11 dagen telenet deze melding te krijgen. zijn er hier nog mensen met dit probleem?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:36
Die 11 dagen zijn niet echt relevant natuurlijk.
Hoeveel had je al verbruikt? :)

Verwijderd

Topicstarter
316 gb

• Fire69
Tja, als ze dan naar 1 maand doorrekenen, zit je zo op 1TB.
Dat vind ik persoonlijk toch wel grootverbruik ;)
Zeker voor België :P

Verwijderd

Topicstarter
ja ok en ik begrijp de fup regel ook maar je betaalt wel voor vrij downloaden dan verwacht je ook dat je een grote capaciteit kunt downloaden tot er word gezaagd

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:21:
[...]
zijn er hier nog mensen met dit probleem?
Ja.
Afbeeldingslocatie: http://i1134.photobucket.com/albums/m613/Neobahamuth/misc/grootverbruiker.jpg

Ik heb Fibernet 60 met 'vrij' downloaden.
Soms zit ik over hun 'limiet'. (= blijkbaar 1,5 keer het gemiddeld verbruik van alle gebruikers met dat abbo.)
Dan zetten ze je tijdens de piekuren (zie tabel hieronder) op 'smallband' (lees: slechts enkele kb/s downspeed) tot het einde van je aanrekeningsperiode.
Afbeeldingslocatie: http://onlinesupport.telenet.be/sites/default/files/images/internet/internetdiensten/telemeterdruktekalendernl04.jpg

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Fire69
De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen. Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare lokale netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint. “Vrij downloaden” mag enkel voor privédoeleinden gebruikt worden en in volledige overeenstemming gebeuren met de algemene voorwaarden en de gedragscode van Telenet. Dit betekent ondermeer dat de abonnee enkel legale gegevens mag verspreiden.
Tja, en dan ben je snel gezien, want veel mensen nemen zo'n fibernet gewoon voor de snelheid en niet voor de download-hoeveelheid.
Als de meesten dus gemiddeld 100GB downloaden, en jij komt aan met 200GB, sta je op het lijstje :)

Verwijderd

Topicstarter
Neobahamuth schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:33:
[...]

Ja.
[afbeelding]

Ik heb Fibernet 60 met 'vrij' downloaden.
Soms zit ik over hun 'limiet'. (= blijkbaar 1,5 keer het gemiddeld verbruik van alle gebruikers met dat abbo.)
Dan zetten ze je tijdens de piekuren (zie tabel hieronder) op 'smallband' (lees: slechts enkele kb/s downspeed) tot het einde van je aanrekeningsperiode.
[afbeelding]
en ben je nu eigenlijk tevreden van telenet en deze limiet?
ik heb telenetgenomen voor de snelheid en niet voor de capaciteit maar ik verwachtte toch dat ik meer mocht downloaden.

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:49
Zijn die marges echt zo laag? Ik bedoel 100gb vind ik voor een breedband verbinding erg laag. Mijn modem houd dit ook bij, wij hebben hier 3 actieve computers, waarvan er eentje eigenlijk altijd wel internetradio aan heeft staan. Wij verstoken wekelijks al 100gb... Waarbij ik sinds FTD offline is eigenlijk geen grote bestanden meer binnengetrokken heb.

Verwijderd

Topicstarter
vroeger zat ik bij dommel en daar waren we wel tevreden van en downloaden we rond de 2tb per maand en zeiden ze er niets van alleen was voip kut. nu we telenet hebben zijn we heel tevreden zeker over de snelheid dat is zeker een pluspunt alleen is de capaciteit wat minder.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:39:
[...]

en ben je nu eigenlijk tevreden van telenet en deze limiet?
ik heb telenetgenomen voor de snelheid en niet voor de capaciteit maar ik verwachtte toch dat ik meer mocht downloaden.
Ja en neen.

Ik wil flinke snelheid en een ruime downloadlimiet.
A. Telenet is gewoon de snelste.
B. Eerst stond er overal in hun advertenties onbeperkt downloaden. Kort daarna hebben ze dat snel overal vervangen door 'vrij' downloaden. Wat dat 'vrij' inhoudt kunnen ze zo gewoon zelf invullen.

Er is hier geen volwaardig alternatief dus dan zit je bij hen vast.
(Heb telefonie, HD TV en internet bij Telenet in een shake.)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Telefonie kun je prima zelf regelen (doe ik al sinds 2006) en HD TV kan ook via de sateliet. IPTV zal nog wel even duren in Belgie ben ik bang.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
maar het is makkelijk op te lossen door snachts te downloaden en de uren te respecteren ik begrijp wel waarom ze mensen grootverbruiker maken maar ze moeten het gewoon duidelijk maken

Verwijderd

Topicstarter
en telenet heeft nog andere voordelen wel zoals yelo op ipod en computer en al die dingen en de free hotspots overal in de wereld maar ik zie ze hun download capaciteit regeling niet veranderen wat jammer is

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Voor de duidelijkheid: ik haal 90% van mijn downloads tijdens de 'daluren' binnen.
Alles staat altijd vóór 10u 's morgens op de server.
Soms kom ik wel eens midden op de dag iets tegen dat ik wil binnenhalen en dan tikken de GB's natuurlijk sneller aan.

Verwijderd

Topicstarter
en wat is de minimum snelheid als grootverbruiker?

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:48:
Telefonie kun je prima zelf regelen (doe ik al sinds 2006) en HD TV kan ook via de sateliet. IPTV zal nog wel even duren in Belgie ben ik bang.
hoe regel jij telefonie zelf?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:29:
[...]

hoe regel jij telefonie zelf?
Een telefoon dat met VOIP werkt?

Verwijderd

Topicstarter
ah ja ok ik dacht iets volledig anders :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:02:
en wat is de minimum snelheid als grootverbruiker?
De minimum snelheid die ik krijg, na 2 dagen ver te zijn in de aanrekeningsperiode, is 32kbps. Deel dat door 4 actieve gebruikers, en je kan al raden wat er gebeurd....

Sinds 1 januari heb ik Telenet Fibernet 100 + Belgacom VDSL 30mbps. Omdat ik voor mijn werk/studie vrij grote bestanden vanuit de VS moet downloaden, zit ik na 2 dagen over de FUP. Omdat volgens Telenet het gemiddelde gebruik in mijn buurt voor hetzelfde abonnement 13gb is, mag ik maximaal 130gb per maand verbruiken. Ik snap het nut van een FUP wel, maar als iedereen in de buurt maar 13gb doet, waarom dan het overschot niet gebruiken?

Bij belgacom ligt mijn snelheid hoger (5mbps effectief, bij telenet maar 1.1mbps effectief van de geadverteerde 100mpbs) en is het goedkoper. Hier begint de aanrekeningsperiode op de 3de van de maand. Even wat cijfers:

Telenet (sinds okt2010):
-Aanrekeningsperiode: 1ste tot 30ste
-Max gemeten snelheid: 1.1mbps (eigen metingen), exact 100mbps (telenet speedtest)
-Hoogste maandelijks gebruik tot smallband: 184gb (Nov 2010)
-Laagste maandelijk gebruik tot smallband: 62gb (Sept 2011)
-Aangerekende 'verborgen' kosten: Abo is me verkocht aan 49,99 per maand inclusief Digitale TV, effectieve factuur is 74,93.... per maand.

Belgacom (sinds jan 2012):
-Aanrekeningsperiode: 3de tot 2de
-Max gemeten snelheid: 5.1mbps, gemiddeld tussen 4.8 en 5.0 mbps. 148kbps (telenet speedtest)
-Verbruik tot nu toe: 592bg down, 12gb up
-Prijs: 39,99 (zonder Digitale TV of andere)

Mij geschat effectief verbruik bedraagt tussen de 2 en de 9TB, verschilt van maand tot maand. Ik moet nu mijn workstation 24/7 laten draaien om gewoon alles binnen te kunnen krijgen. De normale snelheid laat mij nog maar net toe alles binnen te kunnen halen, aan 30kbps is het helemaal hopeloos. Ik ben echt ten einde raad en moet ofwel verhuizen, ofwel tegemoet komen aan telenet en een 'volledig' onbeperkt abonnement nemen wat mij een 299 euro per maand kost.....

Ook is het door hun aangeleverde materiaal (router/modem/digibox) van abominabele kwaliteit en werkt het vaker niet dan wel...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben van Nederland naar Belgie verhuisd en vind Telenet over het algemeen wel ok. Soms hapert uitzending gemist op mijn mediaplayer, Skype werkt altijd wel soepel.

Alleen de datalimiet is erg spartaans. Heb zelf het goedkope abo (25 euro, in NL betaalde ik 20 euro voor onbeperkt downloaden en kreeg ik er ook nog IPTV gratis bij). De snelheden zijn ongeveer wel vergelijkbaar (had VDSL in Nederland, maar nu zou ik ook veel meer dan 20 euro kwijt zijn voor een vergelijkbare dienst)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1