• danikupers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Voor een nieuw project ben ik al een tijd lang op zoek naar compacte fotocamera's (zoals Canon ixus o.i.d.) die het volgende kunnen/hebben:

* Opname van Full HD (1920*1080) op geheugenkaart (SD het liefst)
* Remote control voor de video functie! (Heel belangrijk)
* Budget per camera +- 200 euro

Heb een video op internet gezien YouTube: ‪3d photo bullet time effect‬‏ - YouTube en wil dit in bepaalde settings gaan gebruiken. Hierbij laat je 8-10 camera's filmen op hetzelfde moment, en pak je van alle camera's 1 frame... supergaaf!

Heeft iemand een idee voor de goede camera('s)?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die remote control wil je gebruiken om ze tegelijk te laten starten met opnemen?

Is het dan niet handiger om gewoon handmatig een voor een alle camera's te starten en daarna een keer in je handen te klappen of iets dergelijks om een herkenningspunt te hebben waarop je de video's kan synchroniseren? Daarmee ben de de eis voor remote control kwijt en voldoet in feite elke simpele foto/video camera die full HD kan filmen naar SD.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• danikupers
@Orion84, heb ik inderdaad aan zitten denken, echter zal het vaker gebeuren dat ik ze wil 'stoppen' en 'starten' .. zat al te denken aan een *biepje* , want synchroniseren op toon is beter en makkelijker als je alleen bent.

Nog steeds in de hoop dat er een camera bestaat met deze eis, morgen zoiezo even bij wat fotospeciaalzaken kijken

• danikupers
Ik ben op deze camera uitgekomen, http://www.cameranu.nl/nl...ealth/H5054_21264_169814/ (250 ex btw), deze heeft remote control, en volgens de makers ervan (gemailt), kan je met 1 afstandsbediening er meerdere starten :)

Maar mocht er iemand zijn met betere suggesties, dan hoor ik het graag!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01 13:58
Nog niet zo lang geleden had Canon bij de powershot modellen een SDK gratis beschikbaar om ze vanaf de PC aan te sturen (alle settings, zoom ,scherpstellen, filmen, etc etc). Deze was er niet voor de Ixus en A modellen, wel voor de S modellen destijds. Weet niet of dat bij hun huidige generatie nog zo is.

• danikupers
@Pagefault, helaas is het geen optie om een computer erbij te hebben terwijl ik ze aan/uit moet zetten. Maar toch bedankt voor je meedenken!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Een bullet time effect met 8 tot 10 camera's lijkt me wel wat weinig. Als je dan een vloeiend beeld wil hebben gaat het om een kwart seconde beeld maximaal.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• danikupers
@moby, we gaan al voor de 20 camera's :)

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nice, laat je het resultaat hier ook zien?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• danikupers
Uiteraard! Gaat alleen nog wel heel even duren..
Pagina: 1