Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus N53SV defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag mijn nieuwe Asus N53SV-SZ404V binnengekregen. Na alle bloatware eraf te hebben gegooid en wat software te hebben geïnstalleerd, ben ik maar eens begonnen met de Windows Updates. Vele waren geïnstalleerd, totdat ik een optionele update van de Intel Display Driver wilde installeren. Er verscheen een BSOD met KERNEL_PAGE_INPAGE_ERROR, 0x0000007A STOP Code en een fout in Ntfs.sys. Na een reboot nog maar eens geprobeerd, en ook toen kwam er weer een BSOD, dit keer enkel met de 0x0000007A code.

Op een gegeven moment heb ik maar de huidige drivers van zowel de GeForce kaart erin en de Intel Graphics verwijderd om ze daarna er weer op te zetten. Dit wilde echter niet meer lukken. De Standaard-VGA Adapter geeft nu aan: "Dit apparaat start niet. (Code 10)" en ook de andere grafische kaart wordt niet juist weergegeven omdat de stuurprogramma's niet geïnstalleerd zijn.

Na een reboot wil ook de WiFi niet starten. Pas na de automatische Probleem Oplosser zijn werk te laten doen, doet deze het weer.

En nu kan ik het me ook ingebeeld hebben, maar tijdens mijn poging van het installeren van de stuurprogramma's was ik even weg van mijn laptop, maar hoorde ik plots een harde knal. Kan natuurlijk van iets anders geweest zijn, maar ik zou niet weten waarvan. Er ruikt echter niks vreemds en de laptop werkt nog wel gewoon.

Is de laptop nu op de dag van aankomst al defect of is dit een softwarematig probleem?

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11 13:09
Het beste is om gewoon een hele nieuwe windows installatie erop te zetten. En daarna alle noodzakelijke drivers er één voor één weer te installeren.

Wanneer je de bloatware los verwijderd krijg je meer problemen.

Dat van die knal zegt me niks, maar er zijn wel meldingen geweest dat deze laptop statisch geladen kan zijn door de behuizing in combinatie met een niet-geaard stopcontact.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 08:56
Auw Auw Auw... Hier gaat volgens mij iets gruwelijks mis ivm drivers. Optimus kan een pain in de ass zijn. Want je hebt daarvoor de Intel driver nodig en daarna de speciale Nvidia Optimus driver. Dat is een mogelijke fout. Maar een HDD die kapot gaat of Werkgeheugen met een defect is ook goed mogelijk. Maak sowieso een backup van al je files dus!

Ik zou verder idd een recovery doen. Verder kun je het beste afblijven bij Windows update van de videokaartdrivers ivm de combinatie van Intel en Nvidia die behoorlijk wat problemen kan opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Lekker. Wil ik de AI Recovery Burner gebruiken om van de Recovery Partitie een backup te branden, krijg ik "Herstelpartitie bestaat niet." terwijl deze toch zeker aanwezig is. Ook bij het drukken van F9 bij het opstarten is deze niet zichtbaar.

Zou een gedownloadde versie met mijn eigen product key werken?

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11 13:09
Ja, gewoon een originele versie zoeken. Die zijn wel te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, deze gaat mooi terug naar de winkel :) Om de paar minuten komt er nu ook een willekeurige 0x0000007A BSOD dus ik krijg een nieuwe opgestuurd.
Pagina: 1