• RSharp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-02 20:57
Ik ben momenteel bezig om voor een hotel een schotelzender toe te voegen op het bestaande coaxnetwerk.

In de kamers kan op dit moment enkel het upc zenderaanbod gekeken worden.
Vroeger stond er een cablecrypt kastje tussen om filmnet te kunnen kijken.

Ik heb het op de volgende manier neergezet:

Afbeeldingslocatie: http://student.cmi.hro.nl/0801888/fora/coaxsignaal.png

Ik gebruik een SAB TITAN 2 Combo als sat receiver.
http://www.satellietmarkt...OMBO-Klein-N_art_852.html

Wanneer ik een tv aansluit op het geheel, voor de splitter heb ik perfect beeld op het ingestelde kanaal (c38).
Echter wanneer ik de boel aansluit zoals het hoort heb ik op de tv's boven heel veel ruis op het schotelkanaal.
De rest van de UPC zenders zijn prima te ontvangen overal.

Het maakt ook geen verschil of ik de sat receiver voor of na de versterker aansluit.

Is het signaal misschien te zwak? dit zou opgelost moeten worden door de versterker neem ik aan.
Moet er wellicht nog een ander kastje voor/tussen/achter?

Ik heb het eerder wel eens met een rf-modulator van conrad.nl geprobeerd maar dit gaf vergelijkbare resultaten.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-02 19:32

Stoney3K

Flatsehats!

RSharp schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:38:
Het maakt ook geen verschil of ik de sat receiver voor of na de versterker aansluit.

Is het signaal misschien te zwak? dit zou opgelost moeten worden door de versterker neem ik aan.
Moet er wellicht nog een ander kastje voor/tussen/achter?
Het kan zijn dat er een (analoog of digitaal) UPC kanaal in de weg zit op UHF kanaal 38. Kun je de receiver op een ander kanaal uit laten zenden en kijken of het dan werkt?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

SeatRider

Hips don't lie

Het is inderdaad vrij realistisch om aan te nemen dat het RF out signaal van de satontvanger niet bedoeld is voor lange afstanden/meerdere tv's. Daarnaast hebben dit soort apparaten vaak alleen mono geluid via de RF out. Moraal van dit verhaal, misschien heb je een meer professionele RF zender nodig :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hoe lang is het snoer van sat tuner naar rf verrsterker?
Op een korte afstand mag dat niet uitmaken voor het signaal wat van de versterker afkomt.

Ik zou iig ook even wat andere frequenties proberen ivm interferentie. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A