Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop met 3 grafische poorten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik een Dell laptop, met 2 grafische poorten (HDMI en VGA). Daarop zijn er 2 schermen aangesloten. De laptopscherm is zelf inactief. Ik kijk dus naar 2 schermen, die aangestuurd worden door de videokaart in m'n laptop. :)

Nu wil het geval dat ik dit setup wil uitbreiden naar 3 monitoren (1 breedbeelscherm in het midden van Full HD, met aan beide zijkanten geflankeerd door 2 schermen in potrait modus). Al een tijdje ben ik op zoek naar een laptop met 3 grafische poorten. Een desktop is geen optie voor mij. :@.

Ik heb gekeken of een Matrox TripleHead2Go een optie is. Echter, het gevaar van TripleHead2Go is dat de videobeelden gegenereerd wordt door de videokaart, en niet door de TripleHead2Go. Deze beelden zijn in beperkte resolutie, waardoor het uitgerekt raakt op een scherm met een grotere native resolutie. :{

Hetzelfde geldt voor DualHead2Go. Wanneer deze op 1 poort aangesloten wordt, en daarop gekoppeld 2 kleine schermen, zal de videokaart waarschijnlijk vervolgens te weinig ondersteuning kunnen leveren voor een grote Full HD scherm. erbij

Dusja.. om deze moeilijkheden uit te sluiten, zoek ik dus een laptop met een krachtige videokaart die zoiets kan bolwerken.

De eisen aan de videokaart zijn eenvoudig. Ik speel namelijk geen spelletjes. Ik internet vooral, grafische bewerkingen en tesktverwerking. Af en toe een Full HD film doorheen. Dus het hoeft niet per sé een krachtpaster van een grafische kaart zijn, dunkt mij. Maar het kan 3 schermen tegelijk aansturen. En dat in een laptop.

Scherm liefst 14 inch of kleiner. Heb gekeken bij de veelbelovende Dell Alienware Mx11, maar schijnt geen 3e grafische poort (heeft geen 3e VGA, HDMI/DVI of DisplayPort) te hebben. ;(.

Tweakers die een alternatief kennen :?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Het enige wat ik ken zijn de HP Envy's met EyeFinity... Helaas heeft de 14" het niet...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-11 20:49
Mocht je het voor het internetten gebruiken zou je ook kunnen kijken naar de USB evga adapters. Die kunnen max een resolutie aan van 1650x1050 of 1920x2000 (2 modellen). Dan zou je minder gelimiteerd zijn aan computers met meer dan 2 outputs..

Hierbij kun je dus een extra scherm aansluiten over een dvi/vga poort dmv een USB adapter. Het is een oplossing, maar reken er niet op dat je grafische elementen (full hd video's, flash video's) soepel kunt bekijken. Het is immers ook een uitbreiding voor desktop taken zoals internetten en office programma's.

[ Voor 9% gewijzigd door k5052 op 04-08-2011 16:42 ]

Verwijderd

Kijk ook echt of 3 monitoren aansturen tot de mogelijkheden behoord...
Zo zijn er ook laptops waar bij je altijd maar 2 schermen actief kan hebben, terwijl ze 3 poorten hebben
Sony's kunnen zelfs maar 1 extern scherm actief hebben.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:43

M2M

medicijnman

En van kleine laptops meer meer dan 2 video uitgangen die dan ook nog allemaal bruikbaar zijn heb ik nog niet gehoord. Dus ik denk dat het een USB video adapter wordt, eventueel een high-end USB3 exemplaar.

-_-

Verwijderd

De xps 15 kan igg intern scherm + extern DP scherm + hdmi scherm. Dat geld voor de meeste laptops met nvidia optimus en 3D certificering.
De MBP en elitebook reeks kan 2 schermen op de displayport, en nog 1 scherm op vga in het geval van de elitebook. Je hebt hiervoor wel een scherm nodig wat dat ondersteunt. Zoals thinderbolt display:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/4516/overview_hero2.jpeg
Elke laptop met ATI grafische kaart kan 2 + aantal displayport aansluitingen aansturen. Zolang er voldoende hdmi en vga poorten zijn (dat is bijna nooit het geval...)

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-11 17:42
Gebruik je de schermen altijd op de zelfde plaats?
Zo ja dan kan je een dockingstation gebruiken.
Bijvoorbeeld deze http://support.lenovo.com...e?&LegacyDocID=MIGR-76617 met deze laptop http://shop.lenovo.com/SE...5FBF04C66B83D49FB79E3202C

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Kan je met minidisplayport niet daisychainen?

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
Nefiorim schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:08:
Kan je met minidisplayport niet daisychainen?
De resoluties die gevraagd worden, worden dan niet voldoende ondersteund, dacht ik?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 02:49:
[...]
De resoluties die gevraagd worden, worden dan niet voldoende ondersteund, dacht ik?
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6850-6870-review/4

Dat is met een gewone displayport zo te zien. Mini displayport houdt zich aan dezelfde standaard, maar betwijfel of de doorvoer gelijk is. Schijnt ook dat de limiterende factor wellicht de videokaart is.

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Alleen met displayport++ afaik, daarom zeg ik ook:
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:51:
De MBP en elitebook reeks kan 2 schermen op de displayport, en nog 1 scherm op vga in het geval van de elitebook. Je hebt hiervoor wel een scherm nodig wat dat ondersteunt. Zoals thinderbolt display:
[afbeelding]
Pagina: 1