Hallo allemaal,
Ik heb het thuis eens goed aangepakt en een ESXi server opgezet.
Deze draait momenteel FreeNAS als guest OS. Tevens draait er nog een Debian server naast als LAMP.
Nu wil ik graag een derde OS virtualiseren, namelijk Windows 7 Pro.
Het probleem wat ik nu steeds tegenkom is dat Windows 7 random blijft vastlopen. Het gekke is dat ik via ESXi de guest kan resten of uitschakelen als deze is vastgelopen, maar deze blijft dan hangen op 95%. Alleen een herstart van de hele ESXi Server zorgt ervoor dat ik de Windows guest kan afsluiten.
Ik heb VMWare Tools geinstalleerd en ben er inmiddels achter gekomen dat het waarschijnlijk met de netwerkkaart te maken heeft. Als ik mijn Windows VM namelijk geen netwerkkaart geeft en opstart draait deze helemaal stabiel. Ik heb vervolgens verschillende netwerkkaarten geprobeerd.
- E1000 (standaard)
- vmxnet3
- Losse netwerkkaart (PCI-e) en deze via VT-d doorgezet
Helaas blijft het systeem steeds opnieuw vastlopen naar een aantal minuten, zodra er een netwerkkaart aan hangt. De specs van mijn server zijn als volgt:
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen wat ik nog meer zou kunnen proberen. De andere guest OS-en draaien namelijk prima. Zelfs als Windows is vastgelopen draait de rest zonder problemen door.
Ik zal van het weekend eens proberen om Windows XP te installeren. Wellicht dat dit beter gaat.
Ik heb het thuis eens goed aangepakt en een ESXi server opgezet.
Deze draait momenteel FreeNAS als guest OS. Tevens draait er nog een Debian server naast als LAMP.
Nu wil ik graag een derde OS virtualiseren, namelijk Windows 7 Pro.
Het probleem wat ik nu steeds tegenkom is dat Windows 7 random blijft vastlopen. Het gekke is dat ik via ESXi de guest kan resten of uitschakelen als deze is vastgelopen, maar deze blijft dan hangen op 95%. Alleen een herstart van de hele ESXi Server zorgt ervoor dat ik de Windows guest kan afsluiten.
Ik heb VMWare Tools geinstalleerd en ben er inmiddels achter gekomen dat het waarschijnlijk met de netwerkkaart te maken heeft. Als ik mijn Windows VM namelijk geen netwerkkaart geeft en opstart draait deze helemaal stabiel. Ik heb vervolgens verschillende netwerkkaarten geprobeerd.
- E1000 (standaard)
- vmxnet3
- Losse netwerkkaart (PCI-e) en deze via VT-d doorgezet
Helaas blijft het systeem steeds opnieuw vastlopen naar een aantal minuten, zodra er een netwerkkaart aan hangt. De specs van mijn server zijn als volgt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Areca ARC-1210ML | € 261,90 | € 261,90 |
1 | Intel Xeon E3-1230 Boxed | € 187,63 | € 187,63 |
1 | Kingston DataTraveler 100 4GB Zwart | € 0,- | € 0,- |
4 | Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB | € 59,60 | € 238,40 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB | € 59,- | € 59,- |
1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 87,44 | € 87,44 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 33,90 | € 33,90 |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 35,50 | € 35,50 |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/8G | € 67,13 | € 134,26 |
1 | Supermicro X9SCM-F | € 162,80 | € 162,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.200,83 |
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen wat ik nog meer zou kunnen proberen. De andere guest OS-en draaien namelijk prima. Zelfs als Windows is vastgelopen draait de rest zonder problemen door.
Ik zal van het weekend eens proberen om Windows XP te installeren. Wellicht dat dit beter gaat.