ESXi 4.1 Freezes met Windows 7 64Bit Pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ik heb het thuis eens goed aangepakt en een ESXi server opgezet.
Deze draait momenteel FreeNAS als guest OS. Tevens draait er nog een Debian server naast als LAMP.

Nu wil ik graag een derde OS virtualiseren, namelijk Windows 7 Pro.

Het probleem wat ik nu steeds tegenkom is dat Windows 7 random blijft vastlopen. Het gekke is dat ik via ESXi de guest kan resten of uitschakelen als deze is vastgelopen, maar deze blijft dan hangen op 95%. Alleen een herstart van de hele ESXi Server zorgt ervoor dat ik de Windows guest kan afsluiten.

Ik heb VMWare Tools geinstalleerd en ben er inmiddels achter gekomen dat het waarschijnlijk met de netwerkkaart te maken heeft. Als ik mijn Windows VM namelijk geen netwerkkaart geeft en opstart draait deze helemaal stabiel. Ik heb vervolgens verschillende netwerkkaarten geprobeerd.
- E1000 (standaard)
- vmxnet3
- Losse netwerkkaart (PCI-e) en deze via VT-d doorgezet

Helaas blijft het systeem steeds opnieuw vastlopen naar een aantal minuten, zodra er een netwerkkaart aan hangt. De specs van mijn server zijn als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Areca ARC-1210ML€ 261,90€ 261,90
1Intel Xeon E3-1230 Boxed€ 187,63€ 187,63
1Kingston DataTraveler 100 4GB Zwart€ 0,-€ 0,-
4Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 59,60€ 238,40
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 59,-€ 59,-
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,44€ 87,44
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,90€ 33,90
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 35,50€ 35,50
2Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/8G€ 67,13€ 134,26
1Supermicro X9SCM-F€ 162,80€ 162,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.200,83

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen wat ik nog meer zou kunnen proberen. De andere guest OS-en draaien namelijk prima. Zelfs als Windows is vastgelopen draait de rest zonder problemen door.

Ik zal van het weekend eens proberen om Windows XP te installeren. Wellicht dat dit beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

-lamaar, stukje gemist-

[ Voor 80% gewijzigd door alt-92 op 05-08-2011 08:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:58
Waarom 64bit? Ga je hem zoveel geheugen geven?

Ik weet dat 64bit heel strickt is in hardware. Probeer anders eens 32bit. Deze is wat soepeler in hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Klinkt als een I/O probleem. Kan je de VM ergens op een externe storage zetten, op een NAS ofzo, of andere machine met NFS of iSCSI? Probeer het dan nog eens.
Check ook even dat je de laatste versie van ESXi gebruikt (4.1 U1). Met voorgaande versies zijn er meldingen van een freeze door een probleem met de WDDM driver in VMware tools.

[ Voor 36% gewijzigd door Microkid op 05-08-2011 08:26 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Nu online
Bedankt voor jullie reacties!

Het is Windows 64-Bit geworden, omdat ik hier de DVD van heb liggen. :)
Het lijkt inderdaad te maken hebben met de versie van Windows, want mijn Windows XP installatie draait zonder problemen.

De versie van ESXi is de laatste versie van de website van vmware. (4.1 met Update 1)

Ik kan nog proberen om de Windows 7 VM op de NAS te zetten en dan met ISCSI aan ESXi te koppelen.
Daar heb ik aankomend weekend wel even de tijd voor.. Maar het blijft gek dat Windows XP en nog drie andere VM's zonder problemen draaien. (Die ook allemaal op dezelfde storage staan)

Wellicht toch een driver probleem door 64 Bit OS in combinatie met mijn hardware...

• Sonic
  • Nu online
Toch nog even een update.

Hetzelfde probleem bleef steeds terugkomen. Ook met Windows XP liep de VM vast. Dit gebeurde wel minder vaak en snel dan met Windows 7 64 Bit, maar na een dag of twee was de VM niet te bereiken.

Drie dagen lang MEM test op het systeem losgelaten leverde ook niets op. Totdat ik mij bedacht dat ik nog een BIOS update kon uitproberen. Op de Supermicro was 1.0A aanwezig en de nieuwste versie was 1.0C.

Na de update werkt alles (tot nu toe) perfect! Ik heb om te testen twee VM's aan staan (een Windows XP en een Windows 7) die steeds 20GB naar elkaar aan het kopieren zijn. Tevens wordt de CPU zwaar belast.

Het lijkt erop dat het probleem is verholpen door de bios naar de laatste versie te updaten. :)
Pagina: 1