Beste Tweakers!
Mijn (enigszins verouderde Samsung LCD TV) heeft enkel een "Digital Optical Out" en geen 3.5mm jack oid.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Sony Home Cinema setje, de DAV-F300. Het lijkt mij echter super om ook het geluid van mijn normale (analoge Ziggo) TV en XBOX360 te horen via de home cinema set.
Volgens de Sony-site heeft de DAV-F300 de volgende aansluitingen:
Audio-ingang (analoog)
1
Audio-ingang (optisch)
1
Audio-ingang (coaxiaal)
NEE
Audio-ingang (voorzijde, mini)
NEE
D.C.A.C. (Auto Calibration)
NEE
SCART (audio-ingang TV)
NEE
Luidsprekeraansluiting (voorzijde/midden/surround/subwoofer)
JA/-/-/JA
Mijn vraag luidt als volgt: Kan ik met een normale optische kabel(van 10-20euro) mijn TV via de digital optical out aansluiten op de "optische audio-ingang" van de home cinema set, of moet er nog iets tussen? En zo ja, komt het geluid van mijn analoge televisie en XBOX360(aangesloten via HDMI aan de TV) dan ook gewoon uit de home cinema set?
Alvast bedankt!
Emile
Mijn (enigszins verouderde Samsung LCD TV) heeft enkel een "Digital Optical Out" en geen 3.5mm jack oid.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Sony Home Cinema setje, de DAV-F300. Het lijkt mij echter super om ook het geluid van mijn normale (analoge Ziggo) TV en XBOX360 te horen via de home cinema set.
Volgens de Sony-site heeft de DAV-F300 de volgende aansluitingen:
Audio-ingang (analoog)
1
Audio-ingang (optisch)
1
Audio-ingang (coaxiaal)
NEE
Audio-ingang (voorzijde, mini)
NEE
D.C.A.C. (Auto Calibration)
NEE
SCART (audio-ingang TV)
NEE
Luidsprekeraansluiting (voorzijde/midden/surround/subwoofer)
JA/-/-/JA
Mijn vraag luidt als volgt: Kan ik met een normale optische kabel(van 10-20euro) mijn TV via de digital optical out aansluiten op de "optische audio-ingang" van de home cinema set, of moet er nog iets tussen? En zo ja, komt het geluid van mijn analoge televisie en XBOX360(aangesloten via HDMI aan de TV) dan ook gewoon uit de home cinema set?
Alvast bedankt!
Emile