Toon posts:

Speakers Corsair SP-2500 + Soundcard SB X-FI Titanium HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik heb net deze combinatie van luidsprekers en geluidskaart besteld:

Speakers Corsair SP-2500 2.1 + Soundcard Creative SB X-FI Titanium HD

Heeft iemand met een van deze producten of de combinatie reeds ervaring?

Ik heb nu nog een Logitech X-230 met een goedkope geluidskaart maar ben wel een muziekfreak dus wou een grondige verbetering. Deze zijn met elkaar verbonden via een AUX verbinding (3.5).

Dat de luidsprekers mij een verbetering zullen geven ben ik van overtuigd, maar dat de geluidskaart mij een verbetering geeft kan ik niet afleiden uit bronnen op het internet (blijkbaar eeuwige discussie van nut van externe/high-end geluidskaart). Kan hier iemand duidelijk op antwoorden?

Ik zou de Corsair SP-2500 en de Creative SB X-FI Titanium HD willen verbinden met een dubbele RCA verbinding net zoals het in de review op de website van HARDOPC staat beschreven:

"For our sound source, we plugged our standard RCA cable from our X-Fi Titanium HD to the input jacks on the back of the subwoofer."

De vraag is dus of ik een significante verbetering zal hebben ten opzichte van mijn vorige opstelling en zo ja waarom?

Is dit dan dankzij:
De nieuwe speakers?
De nieuwe geluidskaart?
De andere manier van aansluiten (RCA versus AUX)?
Of de combinatie van deze 3?

Alvast bedankt voor het meedenken en het reageren!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee a.u.b.?

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:36
Er is maar één manier om daar achter te komen, je nieuwe geluidskaart met de oude en de nieuwe boxjes testen. En andersom ;). Geluid is erg persoonlijk, dus voor anderen is het lastig om te zeggen of je erop vooruit gaat.

Ik zou het gewoon zelf even uitproberen.

Meer algmeen durf ik wel te zeggen dat een geluidskaart wel degelijk een grote verbetering kan geven, alleen al door een hogere signaal/ruis verhouding. Ik was destijds erg tevreden toen ik overstapte van een Creative SB Live! naar een Asus Xonar D2X. Maar ook het aansluiten van mijn eigen geluidsset (Marantz versterker met B&W speakers) in plaats van de logitech Z-5500 was wat mij betreft een duidelijke vooruitgang.
Of een input jack vs RCA verschil gaat geven durf ik niet te zeggen, het is beide een analoog signaal dat feitelijk hetzelfde zou moeten zijn lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Masterlans schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:29:
Er is maar één manier om daar achter te komen, je nieuwe geluidskaart met de oude en de nieuwe boxjes testen. En andersom ;). Geluid is erg persoonlijk, dus voor anderen is het lastig om te zeggen of je erop vooruit gaat.

Ik zou het gewoon zelf even uitproberen.

Meer algmeen durf ik wel te zeggen dat een geluidskaart wel degelijk een grote verbetering kan geven, alleen al door een hogere signaal/ruis verhouding. Ik was destijds erg tevreden toen ik overstapte van een Creative SB Live! naar een Asus Xonar D2X. Maar ook het aansluiten van mijn eigen geluidsset (Marantz versterker met B&W speakers) in plaats van de logitech Z-5500 was wat mij betreft een duidelijke vooruitgang.
Of een input jack vs RCA verschil gaat geven durf ik niet te zeggen, het is beide een analoog signaal dat feitelijk hetzelfde zou moeten zijn lijkt me.
Thanks! Het is maar omdat ik vandaag de spullen ga afhalen en ik nog eventueel iets kan wijzigen (ik heb namelijk nog niets op voorhand betaald).

De geluidskaart moet voor mij eerst en vooral dienen voor het afspelen van muziek. Is de Creative SB X-FI Titanium HD dan een goede keuze? Of nan/neem ik beter een van Asus bijvoorbeeld.
Als je het internet afgaat in verband met geluidskaarten is alle informatie die je vindt zo dubieus!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:36
Ik ken de X-Fi Tit. HD zelf niet, dus kan dat moeilijk beantwoorden. Ik kan alleen zeggen dat ik persoonlijk de Xonar D2X erg goed vind. De prijs is vergelijkbaar dus daar hoef je het niet voor te laten. Ik heb die kaart nu pakweg 3 jaar erin zitten, en tot nu toe geen problemen mee gehad (hij deed alleen gek in een van de PCI-e sloten de eerste maanden (schakelde soms niet in op een koude start, dan wel bij herstarten), verplaatst en sindsdien geen problemen gehad).

Op dit forum zijn ze het er wel redelijk over eens: http://forum.overclock3d....blaster-x-fi-titanium-hd/
Zij hebben in ieder geval een voorkeur voor de Asus als je niet primair een gamer bent (omdat de 3d geluidsweergave ondersteuning voor games minder schijnt te zijn, ik heb daar zelf overigens nooit iets van gemerkt bij onder andere SC2, F.E.A.R.1-2, COD MW2, BF2, Fallout 3, Fallour: NV, L4D2 en alle Half-Life episodes).

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Alles zal een verbetering zijn ten opzichte van de X-230. Gezien de positieve reviews zul je het waarschijnlijk meteen merken. Echter zijn het wel allemaal reviews van PC-websites en de speakers bevinden zich dan ook in dat segment. Zo te zien betaal je een dikke €250 en dat is érg veel. Dit kan betekenen dat de speakers mee kunnen met de low-end speakers in de HiFi-wereld, of dat ze domweg flink overpriced zijn.

Je zou eigenlijk ook eens een review moeten zoeken van een hifi-site, al betwijfel ik of je die gaat vinden. En ik zou eens kijken of je voor die prijs ook geen actieve bookshelves kunt kopen. Overigens weet ik precies hoe duur die dingen zijn, omdat ik zelf alleen passieve speakers (muv de sub) heb, maar je zou wellicht even kunnen kijken :)

[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-08-2011 11:15 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Topicstarter
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:05:
Zo te zien betaal je een dikke €250 en dat is érg veel. Dit kan betekenen dat de speakers mee kunnen met de low-end speakers in de HiFi-wereld, of dat ze domweg flink overpriced zijn.
Gelukkig kosten ze nu 210 euro :) .

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:47:
[...]Is de Creative SB X-FI Titanium HD dan een goede keuze? Of nan/neem ik beter een van Asus bijvoorbeeld.
Ik zou liever voor een Asus gaan. Maar dat is meer omdat Creative nogal eens lastig kan doen in combinatie met Windows 7. Verder zijn de Asus kaarten een stuk nieuwer en staan ze er om bekend een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding te hebben.

Verder zou ik nooit 200 euro uitgeven aan een speaker waar iets als een merk als Logitech, Creative, Asus, Corsair of welk ander PC-merk dan ook. Voor dat geld heb je ook een set goede studiomonitoren van een echt merk. Of je kan voor dat geld twee passieve speakers neerzetten van een hifi-merk met daaraan een losse versterker. Ik heb nog geen één PC-set gehoord die echt beter is dan een custom hifi-set. Overigens zijn er ook sites die de Corsair SP-2500 2.1 niet overtuigend vinden en qua prijs/kwaliteit zelfs slecht.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:17:
[...]
Ik zou liever voor een Asus gaan. Maar dat is meer omdat Creative nogal eens lastig kan doen in combinatie met Windows 7. Verder zijn de Asus kaarten een stuk nieuwer en staan ze er om bekend een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding te hebben.
Nieuwer? Ik dacht net dat de Creative SB X-FI Titanium HD een van de nieuwste was (2010)? De Asus Xonar D2X gaat al terug van 2008 en de Essence STX van 2009.

Als ik een Asus zou nemen, dewelke dan? Zoals ik reeds aangaf is het voornamelijk voor muziek te beluisteren via externe speakers. Headphones is iets voor de toekomst eventueel.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:29:
[...]Nieuwer? Ik dacht net dat de Creative SB X-FI Titanium HD een van de nieuwste was (2010)? De Asus Xonar D2X gaat al terug van 2008 en de Essence STX van 2009.

Als ik een Asus zou nemen, dewelke dan? Zoals ik reeds aangaf is het voornamelijk voor muziek te beluisteren via externe speakers. Headphones is iets voor de toekomst eventueel.
Wellicht is dat nieuwer dan niet van toepassing. Ik vatte alleen samen wat een keer op een ander forum voorbij was gekomen :P Dat van de drivers klopt wel, heb toevallig vorige week nog zitten prutsen bij mijn oom thuis.

Verder vind ik geluidskaarten nogal overrated, zeker in combinatie met PC-speakers. Ik heb zelf de onboard in gebruik van mijn Asus Rampage moederbord en vind het al goed zat. Natuurlijk zal er wel iets van verbetering te behalen zijn met een geluidskaart - hangt natuurlijk ook af van de aanwezige onboard - maar als je ziet dat er mensen zijn die een Xonar van 200 euro aan een PC-setje hangen dan is dat naar mijn inziens gewoon weggegooid geld. Als je echt iets als Dolby Digital Live wilt dan snap ik dat je een geluidskaart neemt, maar dan ben je met twee - drie tientjes ook al klaar. En aangezien we hier over 2.0 praten is iets als Dolby Digital Live niet eens nodig. Daarom zou ik om te beginnen altijd eerst met onboard proberen, grote kans dat het ten opzichte van de huidige set al een zeer grote verbetering is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Als het alleen/voornamelijk om weergeven van muziek gaat zou ik een heel andere route volgen en met een externe geluidskaart gaan werken via USB of Firewire. Bijvoorbeeld van M Audio of Focusrite. Veelal ook bedoeld voor opnames, maar er zijn er ook die alleen voor weergave zijn en kwa prijs in de richting gaan van Creative SB X-FI Titanium HD.

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-01 21:28
De genoemde speakerset ken ik niet. Maar ik ben onlangs overgegaan van mijn zeer oude Creative X-Fi Gamer naar Asus Thunderbolt (zat bij het Asus mobo) alsmede on-board sound geprobeerd. Ik heb nu sinds een paar weken de Creative X-Fi Titanium HD en ik vind het verschil in geluid aanzienlijk. Zowel muziek als games worden er veel gedetailleerder door. Ik heb deze kaart echter wel aangesloten op active monitor speakers, een KRK 5 set. Op Guru3d staat ook een lovende review. Problemen met W7 64bits zijn er niet.

Ik vond het een relatief kleine investering voor veel verbetering!

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Pagina: 1