Extern ip adres(upc) niet bereikbaar.

Pagina: 1
Acties:

• HeLiX WaVe
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07-2019
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een nieuwe provider.. upc. Mijn snelheid is van 8 mbit/s naar 60 mbit/s gestegen. Heel mooi! dacht ik...

Er is namelijk een probleem ontstaan met mijn externe ip adres. ik kan het niet meer aanroepen!
op dit moment is het: 212.187.74.47. (ik weet niet of ik deze wel mag posten, maar ik vertrouw op jullie goede wil :) )

Upc werkt met dynamische ip adressen en geeft aan geen support te verlenen als je dit adres wilt gebruiken. Ik wil het adres gebruiken voor de FTP functie van mijn Synology NAS. Om te voorkomen dat ik het adres steeds opnieuw moet uitvogelen heb ik een DDNS service op de NAS aangezet in combinatie met DYNDNS.org. De domeinnaam die ik gebruik is:
nasimhoff.dyndns.org

Als ik dit bovenstaande adres (of het ip adres) zou invullen in de browser dan zou ik (naar mijn weten) in de router moeten komen (ofja.. in het inlog gedeelte) maar de browser geeft een time-out.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel mijn externe adres kan bereiken? Is er een instelling die ik moet maken in de router? btw mijn router is een Thompson TWG870U

Groeten Martijn

Verwijderd

Kun je de router wel intern benaderen en configureren?

• HeLiX WaVe
Ja dat kan ik.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12 09:19
Heb je hem wel aanstaan dat hij van buiten te benaderen is? Dat is in mijn router een aparte functie.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Levert upc een router+modem of een modem.

als ze een router leveren zul je daar nog wat aan moeten passen

Iperf

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
het grote poortmappingsverhaal als is doorgelezen?

Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 35% gewijzigd door webinn op 04-08-2011 15:30 ]

Verwijderd

Gebruik dan de interne kant om de router te configureren. Eventuele problemen kun je dan weer hier melden

• HeLiX WaVe
Tweety1 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:29:
Heb je hem wel aanstaan dat hij van buiten te benaderen is? Dat is in mijn router een aparte functie.
Ik heb gezocht naar deze functie... maar ik kon die niet vinden. Waar zou ik moeten zoeken?
fish schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:30:
Levert upc een router+modem of een modem.

als ze een router leveren zul je daar nog wat aan moeten passen
Hoe kan ik dit zien?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat voor ip krijgt je router (router statistieken) ?

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/gotpixel.png

[ Voor 34% gewijzigd door Fish op 04-08-2011 15:35 ]

Iperf

• HeLiX WaVe
fish schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:33:
wat voor ip krijgt je router (router statistieken) ?

[afbeelding]
192.168.1.1

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het btw over het wan ip niet het lan ip kun je dat veriefieren ?

je externe ip klopt btw ;)
212.187.74.47 - - [04/Aug/2011:15:35:32 +0200] "GET /gotpixel.png HTTP/1.1" 200 142

Iperf

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

^^ Dit, en lees je even in over NAT Loopback

Rail Away!

• HeLiX WaVe
fish schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:37:
ik heb het btw over het wan ip niet het lan ip kun je dat veriefieren ?

je externe ip klopt btw ;)
212.187.74.47 - - [04/Aug/2011:15:35:32 +0200] "GET /gotpixel.png HTTP/1.1" 200 142
onder deze link staan alle info over de WAN:
http://awesomescreenshot.com/0dehx82bb

• Miss_80
HeLiX WaVe schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:32:
[...]

Ik heb gezocht naar deze functie... maar ik kon die niet vinden. Waar zou ik moeten zoeken?
Wordt Remote Control Management genoemd en zou ergens in je WAN instellingen moeten staan

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok je moet het probleem in ieder geval in je router zoeken want die krijgt het externe adres
hoe controleer je of je externe ip aan kan roepen ?

Heeft het al eerder gewerkt dan ?
waarchijnlijk deed je eerder modem gewoon een loopback en deze niet

btw als je internet gewoon werkt, is je adres bereikbaar van buitenaf. dat hoeven we niet echt te controleren ;)
we kunnen wel controleren of je mappingen werken maar daar heb je ook wat minder pesoonlijke sites voor (grc bijv)

[ Voor 59% gewijzigd door Fish op 04-08-2011 15:45 ]

Iperf

• HeLiX WaVe
Ehm.. ik volg het even niet meer.
Wat zou ik nu moeten doen? of moeten testen?

btw: ik heb zo rijles, dus het kan zijn dat ik opeens niet meer reageer :(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon hoe heb je het nu getest ?

Iperf

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je conclusie, dat zodra je je WAN ip-adres benaderd via Internet je op je router inlog scherm moet komen, is onjuist. Dit is een aparte optie binnen je web management van je router. Afhankelijk van je type router zitten deze opties er wel of niet in. Meestal heten ze "Enable Remote Management" of "Allow Management from the Internet" / "Allow Remote Access to GUI or telnet" of iets dergelijks, kijk daarvoor in de manual van je router. Dus daar hoef je niet naar te zoeken waarom dat niet werkt.

Daarnaast is het gewoon een kwestie van portforwarding instellen op je router, dus je NAS/ftp/webserver heeft een bepaalde port of portrange die doorgelaten moet worden op je router, en dat stel je in je router in.

[ Voor 22% gewijzigd door Enforcer op 04-08-2011 15:57 ]

• HeLiX WaVe
door naar http://www.whatsmyipaddress.net/ te gaan om mijn ip adres op te halen.
Daarna in de router gekeken of dit klopte.
Daarna heb ik dit adres in gevult in de browser op deze manier:
http://212.187.74.47

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zoals gezegd moet je gewoon het interne ip-adres van je router benaderen. Zou een mooi boeltje worden als een router zijn configuratie-interface standaard van buitenaf benaderbaar zou laten zijn. In 99 van de 100 gevallen wordt er na het aansluiten van een router thuis niets meer mee gedaan, waardoor het standaardwachtwoord er nog in staat. Vat je 'm?

Dus je moet gewoon de router op 192.168.1.1 benaderen, en in die interface poort 21 en een range data-poorten forwarden naar je NAS (zie de poortmappingsverhaal-link hierboven).

Als je dat gedaan hebt, en je wil van binnenuit op je externe IP (of de DynDNS-hostname, wat op hetzelfde neerkomt) je FTP-server wil kunnen benaderen, dan moet je router wel NAT loopback ondersteunen.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 04-08-2011 19:46 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok, ga achter je voordeur staan, probeer nu terwijl je binnen staat van buiten naar binnen te lopen.

Dat gaat niet zomaar he ;)
Je router en/of modem moet dit snappen dat je dat wil een kleine extra feature die niet alrijd aanwezig is of aanstaat

En je pporten moeten gemapt zijn, maar als ik het goed lees waren die al gemapt.
maar ftp werkt niet van hieruit

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 04-08-2011 16:01 ]

Iperf

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik je ip-adres invul op deze site en port 21 invul dan staat deze dicht, dus er gaat iets niet goed met het open zetten van je poorten of je NAS/FTP server staat nog niet goed ingesteld...

offtopic:
Suc6 met je rijles overigens :)

[ Voor 15% gewijzigd door Enforcer op 04-08-2011 16:18 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

offtopic:
lange lessen btw

@codecaster .. nee :? ow :P

[ Voor 59% gewijzigd door Fish op 04-08-2011 19:51 ]

Iperf

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

offtopic:
Hé, niet iedereen opent meteen GoT als 'ie thuiskomt. ;)

• HeLiX WaVe
CodeCaster schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:59:
[...]

Dus je moet gewoon de router op 192.168.1.1 benaderen, en in die interface poort 21 en een range data-poorten forwarden naar je NAS (zie de poortmappingsverhaal-link hierboven).

[...]
Ik heb een screenshot gemaakt van mijn ftp instellingen:
http://awesomescreenshot.com/025hycd6f
En een screenshot van mijn port forwarding instellingen.
http://awesomescreenshot.com/0fbhycl68

Ik heb de instellingen gemaakt zoals jij ze beschreven hebt, maar wat bedoel je met "een range data-poorten forwarden naar je NAS" ? Ik heb geprobeerd dit je vinden in het poortmappingsverhaal, maar dat is niet gelukt :-(

offtopic:
Ben meteen afgezet bij mijn oppas adres. Dus vandaar de "lange les" :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Voor ftp moet je ten eerste poort 21 openen in je upc modem/router. Daarnaast moet je ook de passive ftp range openen. In je synology kan je zien welke poortrange open moet.

Beiden heb je gedaan, dus het zou nu moeten werken.
Dat het niet werkt (ik krijg op poort 21 icm met jouw ip adres geen respons) kan nu meerdere redenen hebben.
Een aantal redenen die ik zo snel kan bedenken:
1. het ip adres van je nas is niet 192.168.1.23
2. je hebt wellicht nog een extra router tussen je nas en modem zitten
3. het ip in je startpost klopt niet

probeer in elk geval eerst thuis vanaf je eigen pc op de ftp server te komen, dat is de eerste test die moet slagen.

[ Voor 69% gewijzigd door job op 04-08-2011 23:08 ]

• HeLiX WaVe
1. Het invoeren van 192.168.1.23 in windows verkenner komt uit op de NAS. Dus dat adres klopt.
2. Er zit alleen een switch tussen. Geen router oid.
3. Het ip is gechecked door een andere member. Dit is na te lezen in een van de andere posts.

En het lukt om via het interne netwerk op de ftp service in te loggen. (dmv Filezilla)

Ik heb ondertussen nog ff verder gezocht in de router en heb gevonden waar ik de "Remote Config Management" kan enablen. Dit heb ik gedaan, maar ik kan nog steeds niet de router benaderen (ook al is dat niet het doel) steeds krijg ik de melding: De wachttijd voor de verbinding is verstreken. (dit geldt voor het aanroepen van de ftp en voor de router)

Ik denk dus dat het probleem in het externe adres zelf zit. Surf ik met een proxy ofzo? Ik gok maar wat. Ik heb niet zoveel verstand van ip adressen...

Tot nu toe al heel erg bedankt voor jullie hulp :D

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt nog een tab beperkingen en nog veiligheid ofzo, kun je daar iets in vinden ?

wbt je ip adres ik heb nog een pixel verstopt in een bericht en je ip kwam op in mijn logs dus het lijkt me wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg toevallig als dat iemand ander op got was.

Iperf

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

HeLiX WaVe schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:16:
Ik heb ondertussen nog ff verder gezocht in de router en heb gevonden waar ik de "Remote Config Management" kan enablen. Dit heb ik gedaan, maar ik kan nog steeds niet de router benaderen
Jij niet, maar ik wel. Gelukkig heb je het default password veranderd, maar zet dat maar weer snel uit. Je ip klopt dus wel, maar je router ondersteunt geen NAT loopback of dat staat uit.

De poorten zijn dus gewoon niet goed geforward, lees nou gewoon even hoe dat moet en hoe je dat moet testen.

• HeLiX WaVe
ik heb het nu gelezen. Ik heb gedaan wat er staan, maar ik krijg gewoon geen enkele ping terug van de router noch van de NAS. ik heb de poort 21 geopend richting mijn pc. Deze getest met PFPortchecker. ik krijg dit terug:
Ping result: we were not able to ping your router.
port check result: your port is open on this computer.
dezelde instelling heb ik gemaakt voor de NAS samen met de range instelling, maar ik kan hem nog steeds niet bereiken :S

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Pingen gaat via een andere poort dan poort 21, en genoeg modems/routers die ping requests standaard negeren. Daar moet je je niet druk om maken.

Wil je perse eerst kunnen pingen, ga dan in je modem opzoek naar de term icmp en schakel dat in.

Als je zeker weet dat je synology goed staat ingesteld, en je de juiste poortnummers en ip adressen gebruikt;
kijk toch nog eens goed in je modem/router of je wellicht nog een hokje aan moet vinken voordat een poortforward effectief is.

[ Voor 58% gewijzigd door job op 05-08-2011 08:43 ]

• HeLiX WaVe
Ik ben nog even in de advanced options geweest.
http://awesomescreenshot.com/070hzky42
Daar vond ik WAN blocking ge-enabled.
Dit heb ik uit gevinkt. Maar ik kan mijn ftp nog steeds niet pingen via mijn externe adres...

Zie je misschien iets anders dat ik heb fout gedaan?

ps: kan iemand mij helpen dmv teamviewer?

[ Voor 7% gewijzigd door HeLiX WaVe op 05-08-2011 13:35 ]

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Port 21 is niet zo spannend eerlijk gezegd.
Probeer deze stappen dus nog even na te lopen:
1 Je FTP server heeft een static IP ( vast ip adres)
2 In je Synology staat in de ingebouwde Firewall port 21 ook open
3 Probeer de ingebouwde File share van Synology

Ik heb hem zelf aan de praat gekregen op dit adres ftp://*Nietmeernodig*(dns voor gekocht www.******.nl)
Bij mij werkt nu alles vanaf buiten af behalve SABnzb (de standaar ingebouwde downloader werkt wel van buitenaf maar SABnzb niet ik wil hiergraag mee werken ivm het auto/rarren) hier ben ik al een aantal uur mee in de kloot zelfs simple port forwarding kan mij niet helpen ( stukken beter en gratis) http://www.simpleportforwarding.com/download

@Update: Ik heb alles gereboot kom terug klik vervolgens mijn history van SabNZB en hij is van buiten te benaderen. van buiten poort 80 naar 8080 binnen werkt nu perfect :P

[ Voor 13% gewijzigd door Distrax1988 op 09-08-2011 13:54 ]

• Distrax1988
  • Niet online
Als je aanbod nog geld ik wil je graag hierbij helpen of in iedergeval alles nakijken

[ Voor 23% gewijzigd door Distrax1988 op 05-08-2011 17:05 ]

• HeLiX WaVe
Distrax1988 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:05:
Als je aanbod nog geld ik wil je graag hierbij helpen of in iedergeval alles nakijken
Graag!
Ik heb je een pm gestuurd.

• Distrax1988
  • Niet online
Is 30 min geleden opgelost :-)

• Miss_80
En wat was nu het probleem? En de oplossing uiteraard?

• Distrax1988
  • Niet online
DMZ stond niet aan de NAS waar uiteindelijk de FTP op moest komen werd geblokeerd door het modem.

-Vervolgens bij DMZ het ip neer gezet van de NAS ( zodat er dus direct verbinding kan worden gemaakt met internet)

-FTP port open gezet.

[ Voor 42% gewijzigd door Distrax1988 op 10-08-2011 15:32 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

DMZ, DeMilitarized Zone, betekent dat het ding nu zonder bescherming van NAT aan het internet hangt. Ergo: alle poorten zijn geforward naar de NAS (bijvoorbeeld ook poort 5000, de admin-interface van je Synology). Dit is ook te testen door de FTP-portmappings uit te schakelen, je zal zien dat FTP'en dan gewoon blijft werken.

Wil je dat? Ik denk het niet.

[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 10-08-2011 15:47 ]

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:22
CodeCaster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:45:
DMZ, DeMilitarized Zone, betekent dat het ding nu zonder bescherming van NAT aan het internet hangt. Ergo: alle poorten zijn geforward naar de NAS (bijvoorbeeld ook poort 5000). Ook te testen door de FTP-portmappings uit te schakelen.

Wil je dat? Ik denk het niet.
Laten we hopen dat de NAS zelf ook nog een firewall draait. Ik begreep zoiets ongeveer van een post eerder, dat zo'n ding er een heeft.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Firewall of niet, alle poorten van betekenis staan open omdat je er zelf anders ook niet bij kunt.

• Distrax1988
  • Niet online
DMZ staat ingesteld en vervolgens staat de firewall aan op de NAS er kan hier dus niets tussen komen,

Ik zie het als verlenging van de verbinding je paseert nu het modem en gaat naar de NAS die zo weer zijn eigen security heeft

Bron wiki : De DMZ dient door een firewall beschermd te worden, maar moet wel zodanig geconfigureerd worden (gaten in de firewall) dat de diensten binnen de DMZ toegankelijk blijven

Daar in tegen word DMZ wel leuk benaamd in een thuis omgeving maar is het dus eigenlijk niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Distrax1988 op 10-08-2011 15:58 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat het niet letterlijk een "zone met een of mogelijk meer hosts" is maar slechts één host, doet geen afbreuk aan het feit dat ik vind dat er nu onnodig veel poorten open staan.

Ik geloof nog steeds dat het "euvel" in de firewall van de NAS zit, of wellicht staan er trigger ports ingesteld waardoor de FTP van buitenaf faalde. Het forwarden naar een PC met precies dezelfde poorten werkte immers wel.

Maar goed, als het werkt werkt het, maar kom alsjeblieft geen topic openen met "Help mijn NAS is gehackt", want je weet waardoor het komt. ;)

Pagina: 1