Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

g19 voeding kapot

Pagina: 1
Acties:

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-11 17:31
hey iedereeen,

ik heb hier een g19 toetsenbord staan waar de meegeleverde voeding van stuk is en mijn schermpje dus niet meer werkt. Kan ik het toetsenbord middels wat draadjes gewoon simpel aansluiten op een molex?

is dit veilig of moet ik toch maar een externe voeding kopen?
btw: voeding is de CM silent pro 1000W

mvg, larsg

Verwijderd

Je kunt ook proberen Logitech te bellen/mailen en vragen of hun een nieuwe voeding opsturen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De voeding van de G19 is vrij afwijkend, denk niet dat je die uit een PC voeding kan halen.
Als je de voeding nog niet zo lang hebt, logitech bellen en kijken wat zij voor je kunnen beteken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• larsg
oke bedankt voor de snelle antwoorden, ik zal logitech support contacteren.

maar waarom zou die voeding afwijken? dat is toch gewoon 5v 2.4A DC?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
SinergyX schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:13:
De voeding van de G19 is vrij afwijkend, denk niet dat je die uit een PC voeding kan halen.
Als je de voeding nog niet zo lang hebt, logitech bellen en kijken wat zij voor je kunnen beteken.
Wat bedoel je met 'afwijkend'? Als molex gewoon het aantal volts kan leveren, veel ampere zal het niet om gaan... dan zie ik het probleem niet? Kan alleen even niet zo snel vinden hoeveel dat tobo nodig heeft, dat zal niet extreem laag zijn gezien alle extra's die het apparaat aan boord heeft.

Ik zou alleen zeggen dat ik geen externe apparaten op de voeding aan zou sluiten omdat de kans dat er iets mis gaat dan toch wel aardig groot wordt; per ongeluk iets te ver wegschuiven, wat vloeistof op de verkeerde plek van het tobo... dat is zo'n risico, dan kan je beter gewoon een losse wisselstroom-adapter halen/bestellen voor 2 of 3 tientjes.

Dat gezegd... Logitech heeft een heel goede klantenservice en willen 9 van de 10 keer helpen. Nooit geschoten altijd mis... en zeker als het de duurdere spulletjes van hun betreft zijn ze vaak heel toegevend. Grote kans dat ze je gewoon een voeding opsturen...

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 04-08-2011 16:22 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

larsg schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:33:
maar waarom zou die voeding afwijken? dat is toch gewoon 5v 2.4A DC?
Sorry, was even in de war met de aansluiting zelf, G19 kan inderdaad gewoon op een molex draaien.
Alleen even goed opletting voor de plus/min aansluiting :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• larsg
oke bedankt voor de reacties weer, ik zal logitech support is contacteren anders hang ik het wel aan mijn voeding.

• MicGlou
larsg schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:22:
oke bedankt voor de reacties weer, ik zal logitech support is contacteren anders hang ik het wel aan mijn voeding.
Nogmaals, ondanks dat het kan... ik zou het echt niet doen. Als er wat gebeurd dan gaat er misschien wel meer kapot dan, zeker bij 'knutsel-projecten' is de boel altijd wat gevoeliger voor losraken e.d... ff kortsluiting oid op het verkeerde moment, glaasje water missschien... boem. De kabels van een voeding moeten mijn inziens altijd binnen boord blijven.

Als de klantenservice van Logitech jou niet wil/kan helpen... ga dan gewoon even naar een elektrospeciaalzaak of een webshop en haal een passende wisselstroom adapter voor weinig.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 16:38

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als er een glaasje water over je tobo valt is die zowizo stuk hoor. De beste oplossing zou natuurlijk een vervangende adapter zijn (die ongetwijfeld te vinden is) maar ik zou niet inzien waarom dit niet zou werken.

Waarom ? Omdat we tweakers zijn, daarom !

Android developer & dürüm-liefhebber

• MicGlou
Mavamaarten schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:53:
Als er een glaasje water over je tobo valt is die zowizo stuk hoor. De beste oplossing zou natuurlijk een vervangende adapter zijn (die ongetwijfeld te vinden is) maar ik zou niet inzien waarom dit niet zou werken.

Waarom ? Omdat we tweakers zijn, daarom !
Waarom? Omdat je verstandige dingen kunt doen en onverstandige dingen... en dit valt toch echt wel in de categorie minder verstandig als je het mij vraagt. Ik heb het natuurlijk niet perse over vocht op het tobo zelf, maar ook bijbehorende kabeltjes... ennuh, volgens mij is het klavier van een logitech tobo doorgaans redelijk goed beschermd ;) Was het voor een device in de kast zelf, dan zou ik er ook voor gaan... nu ga je de kabels 'buiten' de behuizing gebruiken, waar deze echt niet voor bedoelt is.

Maar goed, als je perse wilt tweaken dan moet je het doen... maar is een tobo het eventueel overlijden van andere onderdelen van je pc waard? Ik neem aan dat als jij zo'n tobo aan de pc hebt hangen, dat je niet met een goedkoop bakkie van een paar jaar oud draait?

• MicGlou
-The_Mask- schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:20:
[...]

Altijd dom natuurlijk om een gare voeding zonder kortsluitbeveiliging te halen. ;)
Dat is uiteraard gewoon beeldspraak, als het een goede voeding betreft bedoel ik uiteraard niet dat de steekvlammen in het rond springen. Beveiliging of niet, de kans dat er iets flink mis kan gaan vergroot natuurlijk met een aantal factoren door een dergelijk project te ondernemen. Jij als toch wel een van de psu-experts hier op GoT zal dat toch wel met mij eens zijn? Waarom zou je de kans willen lopen als het met uitgave van een paar euro voorkomen kan worden?
Pagina: 1