Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:02
Hallo tweakers,

Ik heb het probleem dat ik de moertjes van mij 775 backplate niet los krijg. De backplate heeft een soort opstaand randje waardoor ik met geen mogelijkheid dit moertje loskrijg. Het is ook niet mogelijk om deze los te draaien via de andere kant omdat hier de fan bovenhangt. Heeft iemand hier ooit eerder mee te maken gehad, of heeft iemand een idee hoe ik deze kan losmaken?

Het gaat om deze backplate:
Afbeeldingslocatie: http://img847.imageshack.us/img847/2239/img0555a.jpg

Met vriendelijke groet,
Reinoud Ramaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

De enige reden die je kunt hebben om je backplate te verwijderen is om een andere koeler te plaatsen. In dat geval heb je dus geen fan hangen en kun je dus gewoon vanaf de andere kant de schroefjes losdraaien. Ik zie het probleem niet :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
ik zie het probleem ook niet, koeler eraf halen, deze moertjes met je vinger, of des noods tang, tegenhouden en de boutjes vanaf de andere kant loshalen. probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
Het probleem is dat ik juist een andere koeler wil plaatsen en hiervoor moet een andere backplate geinstalleerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:37

ResuCigam

BOFH

Coolreinoudnl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:19:
Het probleem is dat ik juist een andere koeler wil plaatsen en hiervoor moet een andere backplate geinstalleerd te worden.
Zoals hierboven al vermeld wordt, dat is dus helemaal geen probleem maar je moet EERST je oude koeler eraf halen, dan kan je bij de schroefjes aan de bovenkant en daarna kun je je nieuwe backplate+houder+fan monteren.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
Het probleem is dat ik niet bij deze schroeven kan komen. De fan hangt boven 2 schroeven en deze is niet los te halen zonder dat de koeler eraf is (schroeven zitten onder het koelblok) De andere 2 schroeven kun je draaien tot een bepaalt punt, en dan willen ze simpelweg niet meer verder draaien.

Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/3892/img0557xj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
zoals ik het zie op de foto, moet je de fan van het koelblok af halen en er dan gewoon bij kunnen met een schroeven draaier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
De fan van het koelblok zit vast met 2 schroeven aan de bovenkant en 2 aan de onderkant, die bovenop heb ik losgehaald maar aan de onderkant kan ik hier simpelweg niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:37

ResuCigam

BOFH

Je fan+koelblok kunnen er toch echt af, die zul je er EERST af moeten halen, daarna kan je wel bij die schroeven.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:29

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Misschien handig om te zeggen wat voor koeler het is, en dan je instructieboekje bij de hand pakken, en vervolgens de instructies omgekeerd volgen. Je hebt hem zelf ook vast gezet neem ik aan, dan weet je toch ook lijkt mij hoe je hem er af moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
Het gaat hier om een Cooler Master Hyper 212. Ik heb de handleiding voor mijn neus staan als PDF maar hier hebben ze het ineens over een heel ander bevestigings systeem aan de onderkant. Ik heb alleen moertjes, en in de handleiding hebben ze het over zowel moertjes als schroefjes aan de onderkant of iets dergelijks.

Zie: http://www.coolermaster-u...nload/90/files/manual.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

En wat voor socket heb je? Nevermind staat in de topic titel. :z

[ Voor 42% gewijzigd door Nemean op 04-08-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:42

s3.

ik zie het probleem.
Kun je het proberen met zo'n schroevendraaier opzetstukje aan de ene kant vast te houden en aan de andere kant te draaien aan de moer?
Anders laat je iemand voorzichtig aan het koelblok trekken zodat de schroef wat strakker zit en jij aan de andere kant het bout kunt losdraaien.

[ Voor 31% gewijzigd door s3. op 04-08-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
Er is letterlijk geen beweging in te krijgen, is er misschien iemand hier met support nummer van Coolermaster Benelux, ik bel liever een keer daar heen om te vragen als dat ik jullie hiermee lastig moet vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.

s3.

Lijkt me moeilijk dat hun jou kunnen helpen. Ik denk dat je schroef lichtelijk krom erin is gedraaid, zeker aangezien je aangeeft dat na een aantal keer draaien bij de andere schroef, hij gewoon vast zit.

customer service gaat per mail overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door s3. op 04-08-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Wat ik opmerkelijk vind, is dat je een backplate gebruikt die niet eens genoteerd staat in de handleiding. Weet je wel zeker dat het de Cooler Master 212 is? En niet de plus variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
Wat is dan dan de makkelijkste oplossing om de koeler te verwijderen, zonder iets van mijn moederbord kapot te maken? De koeler mag in prinsippe wel vallen aangezien er toch een nieuwe op komt.

@ Nemean

Ik heb de koeler destijds niet zelf geplaatst, maar ik weet wel zeker dat het hier om de gewone en niet de plus variant gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Maverick24 op 04-08-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
zoals je zelf zegt zit de fan met schroeven aan het koelblok, dat is best appart. ik zou proberen die fan van het koelblok te slopen. zodra je die er af hebt kun je denk ik wel bij de andere schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.

s3.

Coolreinoudnl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:06:
Wat is dan dan de makkelijkste oplossing om de koeler te verwijderen, zonder iets van mijn moederbord kapot te maken? De koeler mag in prinsippe wel vallen aangezien er toch een nieuwe op komt.
Zoals ik al zei, 1 persoon lichtelijk laten trekken zodat de schroef wat strakker staat en jij de moer kunt draaien aan de achterkant. Al geprobeerd?
Gaat erom dat er wat druk op gezet wordt.

Volgens mij is er een universele 775 backplate gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door s3. op 04-08-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Coolreinoudnl schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:06:
@ Nemean

Ik heb de koeler destijds niet zelf geplaatst, maar ik weet wel zeker dat het hier om de gewone en niet de plus variant gaat.
Dan is toch echt een verkeerde backplate gebruikt.

In de handleiding blijkt die niet nodig te zijn voor zo ver ik kan zien beetje vreemd eigenlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Nemean op 04-08-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
s3. schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Zoals ik al zei, 1 persoon lichtelijk laten trekken zodat de schroef wat strakker staat en jij de moer kunt draaien aan de achterkant. Al geprobeerd?
Ja dit heb ik al geprobeerd, ik krijg ook totaal geen grip op de moer op deze manier. Draaien met de schroevendraaier en de moer tegenhouden heeft ook geen effect. De schroef beweegt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Vervelend... De koeler is destijds op een onofficiële manier vast gezet. Vandaar dit probleem.

De enige oplossing die voor mij overblijft is het koelblok kapot maken (voorzichtig, zonder de socket of de rest van het moederbord te beschadigen) zodat je wel bij de schroeven kunt. Aangezien je toch een nieuwe koeler wilt plaatsen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bij de 212+ kreeg ik zo'n bitje meegeleverd, die schuif je over het moertje en je schroeft zo de boel los. Blijft het moertje op t schroefje zitten draaien ze beide of krijg je er juist geen beweging in?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
Geen idee of ik die erbij heb gehad, zal nog is even goed zoeken. De fan is er intussen vanaf met wat brute kracht, maar de schroeven zijn er nogsteeds niet af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:22

L702

Eric #99

Bij de schroeven boven in komen heeft geen zin, deze zitten met linkse draad vast in de beugeltjes, en met rechtse draad in de moertjes.

Is er maar een moer die niet los wil omdat het schroefdraad kapot is (moer loopt na een paar slagen vast?) of zitten ze allemaal vast omdat ze tussen de randen van de backplate zitten? (Als ik zo terug lees dat laatste?

Als het er maar 1 is kan je hem wellicht uitboren. Wel het moederbord beschermen met schilderstape oid.

Staat er coolermaster op die backplate?

[ Voor 8% gewijzigd door L702 op 04-08-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick24
Nee, helaas zitten alle 4 de bevestigings schroeven vast. Wellicht is het uitboren een laatste redmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
kun je niet een baco of sleutel er haaks op paatsen.
als je de handleiding bekijkt heb je een busje bij de koeler gekregen met een moer vormpje erin.
Pagina: 1