Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-11 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Wij zijn een aantal klanten aan het migreren van SBS 2K3 naar SBS 2K8, maar lopen op 1 punt vast, en dat is het backuppen.

W2K8 heeft een hele mooie manier van backups maken, maar is daar wat specifiek in. Op het moment hebben we 8 iOmega Ego backupschijven gekocht, maar helaas blijkt dat bij elk van deze de backup faalt.

Controleer ik eventvwr, kom ik uit op Error #2155348010

Hieruit komt dat de backup onder fileniveau werkt, en de schijf echt aangeroepen wordt als blockdevice.
Voor deze overschrijving heeft Windows wel een schijf nodig met een sectorsize van 512. De Ego Disks geven een size van 4k aan (wat niet te veranderen is).
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TWzLWaqVbjD1ZlEOXmvQGWpu/full.jpg
Hetzelfde met de iOmega prestige schijven.

Met de passportschijfjes van WD krijg ik wel leuke data terug (die ik straks kan testen op sbsbackup)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qa1JwqJFr98m1Qc9J90RN5fg/full.jpg

Ik heb wel een oude lijst gevonden met disks die wel werken, maar hoe betrouwbaar die is na een tijd niet bijgehouden te zijn (plus er zijn nieuwe modellen uit die serie).

Small Business Server 2003, 2008, 2011 - External Backup Drives Compatibility List

Microsoft heeft hier ook een hotfix voor, maar deze is voor R2, welke onze SBServers natuurlijk niet zijn.

Ik zit zelf nu te kijken, voordat we weer een hele zut schijven bestellen die het niet doen, hoe dit het best opgepakt kan worden.

Is hier iemand al tegenaangelopen en heeft een werkende (liefst 2 á 3TB) backupoplossing gevonden?

Edit:

even wat aanvullende linkjes:
An update that improves the compatibility of Windows 7 and Windows Server 2008 R2 with Advanced Format Disks is available

Backup Fails With Error Code "2155348010"

Waarin het antwoord wordt gegeven:
The issue is that the Samsung drive has a 4096 byte sector size. Windows server backup is not designed to run on such disks. We will try and address this issue in a future release.

However, some disks with 4096 byte sector size do support and emulation mode for 512 byte sector. I could not determine if this Samsung disk supports it or not. You may need to contact the manufacturer and find if it supports it and what needs to be done to enable it.

If 512 sector size emulation can be enabled then windows backup will be able to use this disk.

[ Voor 23% gewijzigd door kKaltUu op 04-08-2011 13:37 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
En: uiteindelijk kunnen testen met het WD passport schijfje, deze kon uiteindelijk een goede backup maken.

Heb maar uiteindelijk pricewatch: Seagate FreeAgent GoFlex Desk 3TB Zwart besteld bij de distri. Hopelijk zijn dit wel schijven geschikt voor de backup. ;w

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Had je dat niet beter even uit kunnen zoeken:
http://www.anandtech.com/...te-goflex-desk-3tb-review

Update: Seagate offered some clarification to the paragraph above. Internally the 3TB drive uses 512-byte sectors, however the GoFlex dock emulates a 4K drive to allow for a single 3TB partition to be created in Windows.

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topicstarter
Het gaat erom dat de schijven fysiek 512 byte sectoren aankunnen. Partities worden helemaal niet gebruikt door de SBSbackup.