Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CTRL+ALT+DEL in Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Beste,

Wij hosten voor diverse klanten een TS omgeving. Het niveau van onze gebruikers verschilt nogal...
Zodra het weer tijd is om het wachtwoord te wijzigen krijgt men een balloon vanuit Windows met druk CTRL+ALT+DEL om uw wachtwoord te wijzigen.

Als op CTRL+ALT+DEL drukt word dit naar de lokale werkplek verzonden. In een TS sessie moet dit uiteraard CTRL+ALT+END zijn.

Is deze balloon tip aan te passen?

OS is Windows Server 2008R2

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Ik zou de baloon tips uitzetten, en een melding geven op het systeem op het moment dat men het wachtwoord dient te wijzigen.

veel fijner en sneller.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• BP_LOZ
Hmm.. Dit lijkt me een bug/iets waar niet over nagedacht is...
Hamvraag is; is het aanpasbaar?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
I'm using ResHack v3.5.2 Beta for this tutorial.

GoTo C:\Windows\en-US and Take Ownership of and then copy the explorer.exe.mui to somewhere safe.
If you are running a 64 bit system you should also modify the explorer.exe.mui which is located in C:\Windows\SysWOW64\en-US

Now open your explorer.exe.mui(s) in ResHack and navigate to String Table 34, line 533. Modify / delete to your liking.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Leuk met updates ook. :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Er is toch ook een mogelijkheid om je Terminal service client lokaal de hotkeys toe te laten passen. Bijvoorbeeld ALT+TAB, CTRL+ALT+DEL, Startknop op je toetsenbord zorgt ervoor dat het startmenu van de terminal sessie omhoog gaat.

Misschien zelfs via een Terminal policy af te dwingen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BP_LOZ
Helaas is de melding niet in de explorer.exe noch de mui te vinden.
Ik word stapelgek van het feit dat eindgebruikers de wachtwoorden van hun lokale werkplekken wijzigen en niet die binnen de TS sessie...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BP_LOZ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:12:
Ik word stapelgek van het feit dat eindgebruikers de wachtwoorden van hun lokale werkplekken wijzigen en niet die binnen de TS sessie...
Waarom gebruiken de users een verschillende credential-set op de werplek en RDS server? Ik denk dat dit nl. je hele probleem is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Question Mark schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:49:
[...]

Waarom gebruiken de users een verschillende credential-set op de werplek en RDS server? Ik denk dat dit nl. je hele probleem is.
Ik heb een vergelijkbare situatie als de TS bij een klant en zij hebben de RDS server bij ons gehost en gebruiken in hun kantoor standalone computers. Misschien dat de TS hetzelfde heeft?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik begrijp wel waar de situatie vandaan komt, maar ctrl -alt -delete zal altijd door de lokale windows host afgevangen gaan worden. Wat je dan zult moeten proberen is om je credential-set gelijk te houden (desnoods met een trust tussen verschillende devices), of een terminal gebruiken die niets met ctr-alt-delete doet.

Denk dan bijvoorbeeld een linux distro op werkplekken of thin clients die Linux based zijn. Gebruikers zijn heel erg gewend aan bepaalde toetscombinaties. Deze ctr-alt-delete "ellende" is ook 1 van de zaken waar ik standaard voor waarschuw bij RDS projecten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
BP_LOZ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:12:
Helaas is de melding niet in de explorer.exe noch de mui te vinden.
De CTRL ALT DEL moet gewoon ergens in 1 van de .mui bestanden staan want daar zijn alle taal eigenschappen opgeslagen.
Om er achter te komen welk bestand je moet hebben, zou je een (hex)editor moet gebruiken en niet op CTRL zoeken maar op C<nul>T<nul>R<nul>L

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• BP_LOZ
Mentox schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:55:
[...]

Ik heb een vergelijkbare situatie als de TS bij een klant en zij hebben de RDS server bij ons gehost en gebruiken in hun kantoor standalone computers. Misschien dat de TS hetzelfde heeft?
Dit is inderdaad het geval.
Wij hosten een TS farm waar onze externe klanten vanaf inloggen.
Lokaal beheer doen wij niet en men gebruikt XP, Vista, Embedded, Linux etc etc.

• jeroenvheel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-11 23:00
*edit* antwoord is al bekend

[ Voor 58% gewijzigd door jeroenvheel op 05-08-2011 11:13 ]

Pagina: 1