ik ben bezig met een beginnerscursus php en nu heb ik een oefening gedaan waarbij er wordt gekeken of een formuliertje is ingevuld. Dit ging goed totdat de php code (van de controle) en de html code(van het formuliertje) samengevoegd werden. De bedoeling is dat het formulier moet worden getoond als er geen gegevens worden meegestuurd en als er wel gegevens zijn (m.b.v. de post methode) dan moet de controle worden uitgevoerd. Het probleem is dat het formulier nooit wordt getoond. Dit is mijn code:
ik heb al op google gezocht maar kon niet echt een vergelijkbaar voorbeeld vinden.
kan iemand mij vertellen wat hier fout gaat? alvast hartelijk bedankt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <html> <head> <title>formuliertje</title> </head> <body> <?php if (isset($_POST)){ if (empty($_POST['naam'])) { $fout['naam']= TRUE; } if (empty($_POST['email'])){ $fout['email'] = TRUE; } if (isset($fout)) { echo 'een van de velden is niet goed ingevuld'; } else { echo 'alles is goed ingevuld!'; } } else { ?> <form action="formuliertje.php" method="post"> Naam: <input type="text" name="naam" /><br /> Email: <input type="text" name="email" /><br /> <input type="submit" value="Verzenden" /> </form> <?php } ?> </body> </html> |
ik heb al op google gezocht maar kon niet echt een vergelijkbaar voorbeeld vinden.
kan iemand mij vertellen wat hier fout gaat? alvast hartelijk bedankt.