Beste Tweakers
Gister hadden wij op de zaak opeens het probleem dat we geen externe mailtjes meer konden sturen
Na wat zoekwerk bleek dat er een verbinding van ons op de blacklist staat
De verbinding was niet rechtstreeks van ons, maar van static.kpn.net
Nu hadden we een externe partij om hulp gevraagd en hun claimen dat het niet ons probleem was maar KPN zijn probleem
Dus wij KPN bellen, maar die claimen weer dat het bij ons ligt
Hier wat informatie van de blacklist sites
spamrats.com
Er zijn tooltjes voor, maar dat is altijd om per pc te kijken, en dat schiet niet op met 250+ pc's
Iemand een oplossing of tips voor mij om dit op te lossen?
Gister hadden wij op de zaak opeens het probleem dat we geen externe mailtjes meer konden sturen
Na wat zoekwerk bleek dat er een verbinding van ons op de blacklist staat
De verbinding was niet rechtstreeks van ons, maar van static.kpn.net
Nu hadden we een externe partij om hulp gevraagd en hun claimen dat het niet ons probleem was maar KPN zijn probleem
Dus wij KPN bellen, maar die claimen weer dat het bij ons ligt
Hier wat informatie van de blacklist sites
spamrats.com
cbl.abuseat.orgDoes IP Address comply with reverse hostname naming convention... Failed!
RATS-Dyna - On the list.
Ik ben nu eigenlijk opzoek naar een manier om te kijken waar de uitgaande connecties vandaan komen.This IP is infected with, or is NATting for a machine infected with Torpig, also known by Symantec as Anserin.
This was detected by observing this IP attempting to make contact to a Torpig Command and Control server at 91.20.195.156, with contents unique to Torpig C&C command protocols.
The best way to find the machine responsible is to look for connections to the Torpig C&C server. This detection was made through a connection to 91.20.195.156, but this changes periodically. To find these infections, we suggest you search for TCP/IP connections to the range 91.19.0.0/16 and 91.20.0.0/16 (in other words: 91.19.0.0-91.20.255.255)
Er zijn tooltjes voor, maar dat is altijd om per pc te kijken, en dat schiet niet op met 250+ pc's
Iemand een oplossing of tips voor mij om dit op te lossen?
Hello there