Dropbox doet Portscan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Op m'n werk hebben veel mensen al Dropbox, maar recentelijk werden we herhaaldelijk gebanned van 1 van onze klanten hun VMS, vanwege het uitvoeren van een portscan.

Enig heen-en-weer gepraat met de provider, bleek dat dropbox een portscan-achtig gedrag vertoont als er een FTP verbinding is opgezet met een domein.

Heeft iemand dit eerder gehoord, of hier een oplossing voor die netter is dan whitelisting?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het te maken met de LAN-sync optie van Dropbox, die op zoek gaat naar andere Dropbox clients in het netwerk en kijkt of die bestanden heeft, zodat die niet van internet gedownload worden? Die optie kun je uitzetten in de opties. Misschien ligt het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:48:
Heeft het te maken met de LAN-sync optie van Dropbox, die op zoek gaat naar andere Dropbox clients in het netwerk en kijkt of die bestanden heeft, zodat die niet van internet gedownload worden? Die optie kun je uitzetten in de opties. Misschien ligt het daar aan.
Dat was ook de gedachte waar de provider op was gekomen. Alleen... Hoe komt Dropbox er bij om te gaan scannen op een FTP-connectie? Dat is toch overduidelijk geen LAN?

Dropbox zelf heeft nog niet gereageerd.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!