Ik heb tijdens het spelen van SC2 last van enorme FPS drops. Dit gebeurt in zowel het 'echte' spel als in de filmpjes tussendoor. De eerste paar SP missies die ik heb gespeeld gingen nog redelijk goed (FPS bleef boven de 30) maar tijdens filmpjes ging dat snel naar minder dan 10. Maar ik ben nu een missie of 5 onderweg en zelfs in het spel gaat het soms schokkend.
Mijn PC:
- i7 950 @4.1GHz
- 2x GTX 580 in SLI
- 6Gb DDR3 1600MHz
- Monitor res.: 1920x1080
- Nvidia driver versie: 270.61
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om het op te lossen, maar deze werken allemaal niet voor mij:
- Forceer AA via NCP
- Power Management naar "Max. Perf."
- Lagere shadow / texture settings in game
- CPU downclocken naar normale snelheid
- V-sync aan / uit / forced aan in NCP
In Variables.txt:
- shadowmapsize=2048 veranderd naar 1024
- transparentshadows=1 veranderd naar 0
Ik heb verder een G15 toetsenbord waarop ik dmv MSI afterburner een overzicht heb van mijn GPU temperaturen en hoeveel ze gebruikt worden. Daarop is te zien dat beide GPU's worden gebruikt maar slechts voor 20-30%.
Ik speel het spel op de hoogste instellingen maar dat lijkt me niet het probleem. Op lagere settings krijg ik wel hogere FPS in game maar dan in de orde van 30 -> 40 FPS en niet de ~200 die ik zou verwachten. Andere spellen doen het verder wel goed, de temp. van mijn GPU's en CPU worden nooit echt hoog (GPU's blijven nu zelfs enorm laag omdat ze bijna niks doen).
De enige mogelijke oplossing die ik wel heb kunnen vinden maar die ik niet heb geprobeerd is het uitschakelen van SLI. Dit doe ik niet omdat ik werk met een NSurround opstelling. Daarmee is SLI altijd inschakelt en het "even uitschakelen" ervan (en daarna weer aanzetten) kost te veel gepruts / tijd. Daar komt ook bij dat ik tijdens het zoeken naar een oplossing veel heb gelezen van SLI gebruikers zonder FPS problemen.
Mijn PC:
- i7 950 @4.1GHz
- 2x GTX 580 in SLI
- 6Gb DDR3 1600MHz
- Monitor res.: 1920x1080
- Nvidia driver versie: 270.61
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om het op te lossen, maar deze werken allemaal niet voor mij:
- Forceer AA via NCP
- Power Management naar "Max. Perf."
- Lagere shadow / texture settings in game
- CPU downclocken naar normale snelheid
- V-sync aan / uit / forced aan in NCP
In Variables.txt:
- shadowmapsize=2048 veranderd naar 1024
- transparentshadows=1 veranderd naar 0
Ik heb verder een G15 toetsenbord waarop ik dmv MSI afterburner een overzicht heb van mijn GPU temperaturen en hoeveel ze gebruikt worden. Daarop is te zien dat beide GPU's worden gebruikt maar slechts voor 20-30%.
Ik speel het spel op de hoogste instellingen maar dat lijkt me niet het probleem. Op lagere settings krijg ik wel hogere FPS in game maar dan in de orde van 30 -> 40 FPS en niet de ~200 die ik zou verwachten. Andere spellen doen het verder wel goed, de temp. van mijn GPU's en CPU worden nooit echt hoog (GPU's blijven nu zelfs enorm laag omdat ze bijna niks doen).
De enige mogelijke oplossing die ik wel heb kunnen vinden maar die ik niet heb geprobeerd is het uitschakelen van SLI. Dit doe ik niet omdat ik werk met een NSurround opstelling. Daarmee is SLI altijd inschakelt en het "even uitschakelen" ervan (en daarna weer aanzetten) kost te veel gepruts / tijd. Daar komt ook bij dat ik tijdens het zoeken naar een oplossing veel heb gelezen van SLI gebruikers zonder FPS problemen.