[XPe] Stop programma, kopieer nieuwe files, start programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar volgens mij een relatief eenvoudige oplossing voor het updaten van een programma.

Eerst even een kleine uitleg.
We hebben panel PC's waar software op draait. Deze panel PC's hebben geen toetsenbord, enkel een touchscreen. Op de panel PC draait Windows XP Embedded.
Het programma dat draait op deze panel PC's moeten in het veld nog wel eens geupdate worden. Het programma draait full screen en is niet af te sluiten vanuit de applicatie zelf.

Een update:
Een update is eigenlijk kinderlijk eenvoudig. Het enigste wat er moet gebeuren is kopieren van de nieuwe files naar de juiste map. Hiervoor heb ik een winrar SFX gemaakt welke automatisch de files kopieert en de update uitgevoerd is.

Echter om de nieuwe files te kunnen kopieren moet de applicatie wel eerst gesloten worden. Nu doet men dit door middel van het aansluiten van een toetsenbord, taskmanager starten en process killen. Voor ons tweakers erg eenvoudig, maar niet voor een service man op locatie die geen verstand heeft van computer en als hij pech heeft ook geen toetsenbord bij zich heeft.

Ik wil dit update proces dus versimpelen. De SFX maakt het kopieren van de files al eenvoudiger. Maar ik wil eigenlijk dat als men een USB stick plaatst een executable runt en alles vanzelf gaat.
  1. Draaiende applicatie wordt gestopt.
  2. Files worden gekopieerd.
  3. Applicatie wordt gestart.
Hoe is dit simpel te realiseren? Een VB script? Of kan iets dergelijks ook met Winrar SFX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan commando's laten uitvoeren vanuit je archief, en volgens mij zodoende ook wel de taskmanager uitvoeren met parameters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:04

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Kan dat al niet met het doorlopen van de stappen...
  1. net stop <service>
  2. kopie uitvoeren
  3. net start <service>
...in een bat-file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Winrar kent maar een beperkt aantal SFX commando's.
Je zou dan dus taskmanager.exe starten met parameters om de applicatie.exe te killen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Bastiaan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:12:
Kan dat al niet met het doorlopen van de stappen...
  1. net stop <service>
  2. kopie uitvoeren
  3. net start <service>
...in een bat-file?
Met dat ik het bericht poste dacht ik hier ook aan. Probeer dit nu uit te werken. Scripting is niet mijn core business dus kost me wel even wat meer werk dan de gemiddelde ICT'er. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Lijkt me meer iets voor Windows Clients: OFF --> WOS

[ Voor 14% gewijzigd door Lustucru op 04-08-2011 12:24 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Taskkill /f <procesnaam> erin verwerken bijvoorbeeld. Is ook in VBS mogelijk, evenals herstarten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Heren,

Allereerst nog bedankt voor de tips. Het is al een tijdje geleden maar ik heb iets werkends gekregen. Namelijk onderstaande.

update.bat
code:
1
2
3
4
5
taskkill /f /im appName.exe

xcopy "\Van" "C:\Naar" /i /e /y

start C:\Naar\appName.exe

Dit functioneerde goed al enige tijd goed, totdat we panel PC's kregen met een nieuwe XPe image waarop autoplay staat uitgeschakeld en taskkill.exe niet aanwezig is.

Dus... terug bij af!

Wat is nu een goede manier op een update uit te voeren. Het gaat om een update in het veld door niet computer techneuten. Dus een automatisch 1 click update is gewenst!
Zijn hier standaard tools voor om op verder te borduren.
Zelf iets schrijven, maar hoe? Hoe autoplay te maken.

Autorun.ini bestand wordt door onze virusscanner geblokkeerd, dus is niet handig om te maken.

[ Voor 1% gewijzigd door Timo002 op 10-01-2012 14:42 . Reden: typo ]

Pagina: 1