Beste,
Ik ben aan het zoeken naar een manier om via een config variabel functies aan te roepen.
Maar zodra deze in een namspace zitten loop ik een beetje vast.
Ik heb een aantal functies alsvolgt opgebouwd
Als ik deze nu hard wil aanroepen doe ik zoiets als
Dat werkt prima, echter als ik dit nu via bv een variabele wil aanroepen dan werkt dit niet.
Ik kan natuurlijk wel zoiets maken als een functie ref
dus
Maar dat is net niet wat ik hier nodig heb omdat het als string wordt aangeleverd.
Eval is eigenlijk nooit een optie, dus die sla ik even over....kan altijd nog.
Moet ik nu iets gaan schrijven wat de string opsplitst via de "." en dan een soort loop maken om via
window[part1][part2]() enz de boel aan te roepen
of mis ik hier iets
Ik ben aan het zoeken naar een manier om via een config variabel functies aan te roepen.
Maar zodra deze in een namspace zitten loop ik een beetje vast.
Ik heb een aantal functies alsvolgt opgebouwd
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| MyNs.group.method1 = function () { /* do iets */ } MyNs.group.method2 = function () { /* do iets */ } |
Als ik deze nu hard wil aanroepen doe ik zoiets als
JavaScript:
1
| MyNs.group.method1(); |
Dat werkt prima, echter als ik dit nu via bv een variabele wil aanroepen dan werkt dit niet.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| MyNs.group.run = function (methodName) { //Run window[methodName](); } //Waarbij ik stuur MyNs.group.run('MyNs.group.method1'); |
Ik kan natuurlijk wel zoiets maken als een functie ref
dus
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| MyNs.group.run = function (fnc) { //Run fnc(); } //En dan sturen MyNs.group.run(MyNs.group.method1); |
Maar dat is net niet wat ik hier nodig heb omdat het als string wordt aangeleverd.
Eval is eigenlijk nooit een optie, dus die sla ik even over....kan altijd nog.
Moet ik nu iets gaan schrijven wat de string opsplitst via de "." en dan een soort loop maken om via
window[part1][part2]() enz de boel aan te roepen
of mis ik hier iets