Toon posts:

Welke van deze 2 Zotac Zboxen raden is het best met xbmc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik sta op punt om een Zotac Zbox aan te schaffen maar ben nog in twijfel tussen deze twee varianten.

ZOTAC ZBOX HD-ND22

ZOTAC ZBOX AD02

Mijn doel is xbmc live te draaien of xbmc via openelec.
De content wordt gestreamed via mijn Synology NAS DS211

Welke van de 2 hebben jullie voorkeur? Celeron+Ion platform of de AMD+Radeon?

De aankoopprijzen liggen in dezelfde lijn, dus dat is geen probleem.

Bedankt om jullie mening te delen

Greetz

Mind

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:41
Op dit moment is de ondersteuning voor de AD02 bij openelec en xbmc live nog een soort work in progress, al gaat het steeds beter heb ik begrepen.

Zelf heb ik een ID41 en dat loopt perfect. Ondersteuning in openelec is prima. De ND22 zal vast ook prima werken.

Zeker als je de box alleen als "frontend" gebruikt en je hem alleen voor xbmc gebruikt maakt het volgens mij niet uit welke je kiest.

De AD02 heeft wel betere ondersteuning voor hd audio. De vraag is echter of je daar gebruik van maakt. Mijn Z-5500 kan het bijv. toch niet afspelen, dus voor mij was dat geen meerwaarde.

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk zou ik mss ook beter naar de ID41 gaan (ligt ook in dezelfde prijsklasse), aangezien deze toch met een Atom+nextgeneration ion werkt.

Hd - audio is voor mij ook geen issue.

Is Atom D525 processor minder snel dan de Celeron die in de ND22 zit?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 11:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nog iemand een antwoordje op mijn laatste vraag?

Thanks

Greetz

Mind

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:41
Zie bijv. de discussie op http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=104708. Persoonlijk heb ik voor de atom gekozen omdat dit ion2 is en ik de extra kracht van de cpu niet nodig heb. Het enige dat de box doet is films en series afspelen die van de nas komen in openelec.

Misschien dat je met windows wel die extra snelheid nodig hebt.

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Als je 'm ook laat downloaden (en unrarren enzo) dan heb je wel profijt van de (toch wel behoorlijke)extra cpu kracht van de nd-22 tov een atom.
Voor video's afspelen zullen ze allemaal wel voldoen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je al iets hebt gekocht, maar hopelijk heb je hier wat aan:

Ik heb hier een Zotac ZBox AD02 staan en doe pogingen om XBMC daar lekker op te laten draaien. OpenElec werkt geweldig op onze ZBox HD-ID11 (staat op de slaapkamer), speelt alles af en zit met ~15 seconden in het homescreen van XBMC vanaf een koude start, heerlijk!

De AD02 (in de woonkamer) is een heel ander verhaal. Ik had vooraf echt meer research moeten doen, want dan was ik wellicht toch eerder voor de ION2 gegaan (als je hem alleen als mediaplayer gebruikt, ga dan lekker voor een ION2 ipv een Celeron). het ION2-platform wordt momenteel beter ondersteund, al zal de AMD Fusion wel sneller zijn als de ondersteuning daar is.

Momenteel installeren we Ubuntu 11.4 met XBMC 10.1 Dharma, hopelijk kunnen we de 1080p-video's dan eindelijk soepel afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 17-08-2011 20:32 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 23:12
Euhm, je gebruikt wel de laatste development builds van Openelec?
Alles draait soepel en snel, 24p, audio, geen sync problemen. Heb er niet met de teller naast gezeten hoe snel die opstart maar doet er nog geen halve minuut over om klaar te zijn om te spelen.
Volgens mij maakt het niet zoveel meer uit welke je kiest, alleen als je de AD02 kiest dan moet je voor probleemloos spelen wel de laatste Fusion dev. builds van Openelec gebruiken, niet die van XBMC (ook al zal die ook wel geupdate worden).

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 22:26

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ik zit ook te dubben tussen de ID-11 en AD-02. ik heb ook GOT afgezoxht voor een goede ergelijking maar nog geen duidelijk beeld kunnen krijgen van het verschil in de praktijk, buten de hardware specs. prijsverschil is er bijna niet als je ook naar levertijden kijkt. hoe lopen 1080p files op win7 met vlc? xmbc is geen must voor mij, ook niet op win7. ik wil win 7 omdat ik ambx wil draaien. en dat werkt met vlc maar niet met xmbx zover ik weet. ik heb xmbc op mijn win 7 32 bit geinstalleerd.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tadream schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:29:
Euhm, je gebruikt wel de laatste development builds van Openelec?
Alles draait soepel en snel, 24p, audio, geen sync problemen. Heb er niet met de teller naast gezeten hoe snel die opstart maar doet er nog geen halve minuut over om klaar te zijn om te spelen.
Volgens mij maakt het niet zoveel meer uit welke je kiest, alleen als je de AD02 kiest dan moet je voor probleemloos spelen wel de laatste Fusion dev. builds van Openelec gebruiken, niet die van XBMC (ook al zal die ook wel geupdate worden).
Ja, die heb ik gedownload, de Fusion-Developer-build van 16 augustus, zie ook het Zotac-topic :) 1080p gaat in bepaalde scenes vloeiend, maar zodra er gepand of gezoomd wordt, begint hij te schokken (10-15fps ofzo). Het menu werkt wel uitermate vloeiend overigens.

Wat ik ook heb geprobeerd is het installeren van Ubuntu 11.04 met de Catalyst Drivers 11.8, wederom geen vloeiende weergave van 1080p. Maar laten we dat niet hier, maar in het Zotac-topic bespreken :)

Wat ik dus wil zeggen: als je gewoon geen "gezeik" wil, koop dan een ION of ION2-systeem (waarbij mijn voorkeur uit zou gaan naar de 2e, omdat hij moderner is). Daar zijn praktisch geen problemen mee. Als je googlet naar Zotac AD02, zie je dat er heel veel mensen zijn die wachten op fatsoenlijke ondersteuning.

Dat er voor sommigen specifieke beta/developer-builds zijn die wel werken is prachtig, maar als je qua support van dit soort software afhankelijk bent word je daar niet vrolijk van :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1