Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beveiliging en opmaak aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 12:46
Ik heb een Excel-document gemaakt waarin m'n vriendin haar dienstcode in kan voeren en dan word automatisch het aantal uren uitgerekend. Ook kan ze achter elke dag een tekst invoeren in een aparte kolom genaamd "opmerkingen", Nu heb ik alle kolommen beveiligd op de invulvelden na. Dus ook de kolom opmerkingen is niet geblokkeerd. Echter werkt ze met kleurcode's alleen als de beveiliging aan staat dan kun je de tekst qua opmaak niet meer bewerken.
Is er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen?

Bedankt

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik weet niet met welke versie van excel je werkt, maar als je bij het beveiligen van de sheet aangeeft dat de 'gelockte cells' geselecteerd mogen worden en de 'format van de cells' mag worden aangepast dan ben je er toch? Het zijn dus 2 vinkjes (worden automatisch drie omdat je dan ook 'ongelockte cells' mag selecteren) die je moet zetten en ik denk dat je dan jouw probleem hebt opgelost.

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 12:46
heb 2003 de nederlandse versie. Maar zie hem nu. De optie heet Celeigenschappen. Had een totale andere voorstelling van deze optie. Bedankt!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
>:) Geen dank. Vaak is de oplossing simpel, maar je moet hem wel weten te vinden