Nieuwe harde schijf heet PENDRIVE ?

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 11:21
Hallo,

Ik maak iets mee wat ik nog nooit heb meegemaakt, ik heb een nieuwe HD gekocht (een Samsung 1TB SpinPoint SATAII 7200rpm 32MB.
Die schijf stop ik in mijn systeem en formateer hem naar eenvoudig volume en NTFS en klaar dacht ik te zijn.

Nu zitten er in mijn systeem 4 harde schijven, ik zal hieronder de oude situatie even schetsen.

1 opstartschijf WD 150GB
1 Maxtor Diamondmax 70GB
1 Maxtor Diamondmax 80GB
1 Samsung 1TB SpinPoint SATAII 7200rpm 32MB

Wat ik gedaan heb: (huidige situatie)

1 opstartschijf WD 150GB
1 Maxtor Diamondmax 70GB

Maar wat is er nu gebeurt, hij ziet de twee Samsunbg schijven nu al PENDRIVE
Daarbuiten zat de Samsung schijf die er al in zat helemaal vol met foto's, vakantiefilmpjes, etc. (zat iets van 940 GB op) en opeens was dat weg en worden de twee samsung schijven pendrive genoemd en kan ik niet meer bij mijn data.

Oh ja om de data van die oude Maxtor van 80 GB te halen heb ik eerst die nieuwe samsung van 1tb er in geplaatst op de plaats waar die oude maxtor zat en die oude maxtor heb ik omdat ik beperkt was met sata aansluitingen even aan de kabels gehangen waar mijn branden op zat en toen de data van die oude maxtor naar mijn c schijf gekopierd.

Ook nog de melding gehad in schijfbeheer dat het een dynamische schijf was in plaats van een primaire partitie en toen was in schijfbeheer de gekleurde balk olijfgroen, maar toen de nieuwe schijf weer opnieuw geformateerd en was hij blauw en gaf aan "in orde primaire partitie"

Wat is hier in hemelsnaam gebeurt ? ik dacht even snel en makkelijk een nieuwe HD erin te doen en nu ben ik 940 GB aan data kwijt ?

Wie kan me verder helpen want al die vakantie foto's en filmpjes wil ik graag terug hebben.

Ik heb al geprobeerd met ontrack data recovery en dan de optie data terughalen van een formatted disc maar krijg niks terug.

Specs

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 22:47

M2M

medicijnman

Je gaat me toch niet vertellen dat je geen backup had van je schijven toch? Of tenminste de belangrijke data daarop...

Enfin, in de bios op IDE modus zetten. Alle raid functionaliteit weghalen als je dat per ongeluk aangezet hebt. Als je een quick format uitgevoerd hebt ipv een full format is er niets aan de hand. Zelfs al heb je wat geklooit, is je data niet overschreven. Zolang er niet op de schijf geschreven wordt staat de data er nog op. Heb je wel een full format uitgevoerd op de verkeerde schijf heb je een probleem.

-_-

• Le_Freak !
Nee ik heb geen back-up gemaakt van de data die op de samsung van 1TB stond omdat dat niet kon, waar moet ik 940 GB aan data laten als mijn harde schijven vol zitten.
Daarom heb ik er een 1TB samsung bij gekocht.

Ik ben nu ook met verschillende programmaatjes zoals on track data recovery en wondershare datarecovery bezig om data terug te krijgen maar dat luit niet echt, hij vindt data waarvan ik al een backup gemaakt had op de c schijf, gaat dus helemaal nergens over.

Ik baal hier zo van en voor zover ik weet staat alles in het bios op IDE.

Wat ook raar is is dat hij eerst alleen de nieuwe Samsung zag als PENDRIVE maar nu ook de oude Samsung (die dus vol met data zat/zit als PENDRIVE ziet en ook zo noemt, als ik naar deze computer ga dan worden de twee samsung schijven PENDRIVE genoemd en hebben ze geen drive icoon maar beide een gele map als icoontje.

pffff wat is hier gebeurt ? ;(

ps, toen ik de nieuwe samsung in mijn systeem geplaatst had heb ik hem met snelformatteren gereed gemaakt voor gebruikt dus niet de langzamere optie gekozen.

[ Voor 8% gewijzigd door Le_Freak ! op 04-08-2011 05:06 ]

Specs

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je hebt ergens een bug getriggered. Ik zou alle overbodige schijven eruit halen, en dan recovery software laten kijken of ze iets kan vinden. Dus alleen de opstartschijf en die data schijf laten zitten, in de hoop dat de bug dan blijft slapen.
Le_Freak ! schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 05:04:
Nee ik heb geen back-up gemaakt van de data die op de samsung van 1TB stond omdat dat niet kon, waar moet ik 940 GB aan data laten als mijn harde schijven vol zitten.
Een backupschijf zit bij voorkeur niet in dezelfde behuizing. Als je voeding sterft en de rest van de hardware meeneemt, heb je anders niets aan je backup. (Of als je computer van de tafel valt, of...)

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:10
Le_Freak ! schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 05:04:

Ik ben nu ook met verschillende programmaatjes zoals on track data recovery en wondershare datarecovery bezig om data terug te krijgen maar dat luit niet echt, hij vindt data waarvan ik al een backup gemaakt had op de c schijf, gaat dus helemaal nergens over.

Ik baal hier zo van en voor zover ik weet staat alles in het bios op IDE.

Wat ook raar is is dat hij eerst alleen de nieuwe Samsung zag als PENDRIVE maar nu ook de oude Samsung (die dus vol met data zat/zit als PENDRIVE ziet en ook zo noemt, als ik naar deze computer ga dan worden de twee samsung schijven PENDRIVE genoemd en hebben ze geen drive icoon maar beide een gele map als icoontje.

pffff wat is hier gebeurt ? ;(

ps, toen ik de nieuwe samsung in mijn systeem geplaatst had heb ik hem met snelformatteren gereed gemaakt voor gebruikt dus niet de langzamere optie gekozen.
Je systeem heeft de twee schijven samengevoegd tot 1 toegankelijk (vituele) partitie. Als je vervolgens een quickformat doet, dan is inderdaad de allocatietabel schoon (en daarvoor geen data zichtbaar)

Naar ik weet komt diskmanager met een voorstel op deze optie te activeren.

De oplossing lijkt mij ook om de oude situatie te herstellen, op de 1TB schijf een recovery programma te laten draaien.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
inbrekers ,brand ,waterschade ,onweer ,buurman die bommen maakt

Ik zou inderdaad van alle schijven de stroom loskoppelen behalve de systeemschijf.
Dan een schijf per keer activeren en kijken wat er nog op staat.

• Le_Freak !
Maar ik voeg 1 schijf toe ? en waarom heten ze nu dan allebei PENDRIVE ? zitten gewoon aan een sata kabel.

Ik kan er ook niks over vinden via Google, voeg alleen een schijf toe. pffff baal enorm.

Proberen terug te halen via recovery software werkt niet met films en series zeker ?
Ik heb al verschillende recovery software laten draaien en als ik dan de schijf selecteer dan komt ie met bestanden aan wat op een andere schijf staat, ja lekker daar kan ik gewoon bij.
Had dus 940 GB aan foto's, vakantiefilmpjes, series en films.

Maar hoezo PENDRIVE ? nu dus 2 stuks maar komt dat in hemelsnaam vandaan ?

Daarbij komt nog dat ik bijna zeker weet dat ik die data van de Samsung 1tb niet eens heb verwijderd, na het plaatsten van die nieuwe Samsung 1tb was het gewoon weg. !!!

Degene die me hierbij zou kunnen helpen en die data kan terughalen die wil ik met heel veel plezier betalen ervoor.

[ Voor 19% gewijzigd door Le_Freak ! op 04-08-2011 17:36 ]

Specs

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien zie je 2 partities van de nieuwe en de oude niet

doe eens een screenshot van je diskmanager

Iperf

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:44

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Speculatie van mijn kant: klinkt alsof ooit een USB ding met die naam als label in de PC heeft gezeten die in partities was ingedeeld. Zo'n reclameding met een read-only filmpje erop. Misschien heeft diskmanager die partitiedata onthouden aan de hand van enkele kenmerken en de nieuwe HD had dezelfde kenmerken.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-01 02:14
De data kan niet weg zijn. Om 940GB onherstelbaar futsie te maken heb je toch minimaal 8 uur tijd nodig, en dan heb ik het over een rondje met nulletjes.

Ik denk dat de partitietabel corrupt is geraakt. Met een snelle sectorscan zou je alles weer terug moeten hebben.

Dus waarschijnlijk is alleen de "indexpagina" eruit gescheurd. :)

• renzap
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Als je schijven Pendrive gaan heten heb je een virus te pakken.
Meestal komt ie voor op USB drives of sticks.
Je kan hem via een USB stick gekregen hebben.
Dit virus blijft zichzelf iedere keer weer opnieuw installeren en ook op netwerkshares, dus kan ook van het thuisnetwerk binnengekomen zijn.
Panda cloudantivirus en MSE detecteren het virus gewoon, je zou die een keer kunne laten draaien en dan kan je met het gevonden resultaat weer verder op internet zoeken.

Je kan de schijven benaderen met Freecommander en bijvoorbeeld je data op (meerdere)DVD's zetten.

Zoek maar eens op pendrive virus.

Bij mij op het werk bleek op mijn PC de virusscanner gestopt/gecrashed zonder ooit ene ofutmelding te hebben gegeven, na een 3/4 jaar geen updates van de virusdefinities kreeg ik het virus via een USB stick met meetgegevens van een externe partij, dus het is raadzaam om te achterhalen waar dit mogelijk vandaan is gekomen.

suc6

Zappa Rulez :-)

• Le_Freak !
Bios staat op IDE modus, ik heb nu de opstartschijf en de oude 1tb schijf aan de sata zitten en toen opgestart, hij heet nog steeds pendrive en probeer nu met het programma EASUS via complete recovery te kijken of ik de files kan benaderen, dat had ik al ene keer gedaan maar toen had ik de andere schijven ook nog aangesloten.

Pendrive virus lijkt me sterk want als ik even snel de symptomen lees van die virus heb ik die totaal niet en dit probleem ontstond toen ik die schijf erbij prikte.
Toen ik die nieuwe Samsung erbij prikte was de data ook niet meteen weg, toen noemde Windows 7 de nieuwe schijf alleen pendrive en was hij dynamisch (en de kleurbalk olijfgroen in schijfbeheer.) daarna opnieuw format gedaan en was hij primair en begon hij ook de oude Samsung schijf die erin zat pendrive te noemen en was de data floep weg.

Mensen mensen wat wil ik die data graag terug en hoe krijg ik die twee schijven gewoon weer als schijven te zien.
Je moet toch twee Samsung 1tb schijven gewoon naast elkaar kunnen hebben in je systeem ?

Specs

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kun je de schijven eens testen in een andere pc, of kun je eens de pc opstarten met een linux live cd? dan nog dezelfde problemen?

• Le_Freak !
renzap schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:48:
Als je schijven Pendrive gaan heten heb je een virus te pakken.
Meestal komt ie voor op USB drives of sticks.
Je kan hem via een USB stick gekregen hebben.
Dit virus blijft zichzelf iedere keer weer opnieuw installeren en ook op netwerkshares, dus kan ook van het thuisnetwerk binnengekomen zijn.
Panda cloudantivirus en MSE detecteren het virus gewoon, je zou die een keer kunne laten draaien en dan kan je met het gevonden resultaat weer verder op internet zoeken.

Je kan de schijven benaderen met Freecommander en bijvoorbeeld je data op (meerdere)DVD's zetten.

Zoek maar eens op pendrive virus.

Bij mij op het werk bleek op mijn PC de virusscanner gestopt/gecrashed zonder ooit ene ofutmelding te hebben gegeven, na een 3/4 jaar geen updates van de virusdefinities kreeg ik het virus via een USB stick met meetgegevens van een externe partij, dus het is raadzaam om te achterhalen waar dit mogelijk vandaan is gekomen.

suc6
Je had gelijk, het was een virus, alles opnieuw geïnstalleerd en hupsakee alles doet het weer zoals het hoort. De 940 GB aan data was ik wel kwijt.

Het virus veranderd je schijven in een map en noemt het ene PENDRIVE.

Specs

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:25

MsG

Forumzwerver

Je hebt niet meer geprobeerd met recoverytools dingen terug te halen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Je bent me net voor. ;)

Want het lijkt me wel heel stug dat alles "gewoon" weg is. Zou het toch eens proberen met GetDataBack.

• PilatuS
  • Niet online
Die data kan je echt wel terug halen met een goed recovery programa. GetDataBack is inderdaad een erg goede.

• Le_Freak !
Had het all geprobeerd met recuva en easus en die vonden 350 GB aan data maar die data was verbasterd foto's die gevonden werden waren opeens 2 bij 2 cm in plaats van de oorspronkelijke groote. Maar ga het nog is proberen met getdataback.

Specs

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 07:29

Grandmasg

What ever!!!!

Als het alleen om foto's gaat en je hebt er een paar euro voor over!!
Dan raad ik je adroit aan

met de demo kan je zien wat er allemaal terug te halen is en als het je bevalt kun je ze betaald $19.99 terug halen.

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

• Le_Freak !
Nee het gaat me niet alleen om foto's (wel bedankt voor de tip) maar om foto's vakantiefilmpjes, en films en series.

Specs

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
PhotoRec is gratis (en open-source), en heeft geen problemen met films.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:25

MsG

Forumzwerver

Voor hele schijven of partities gebruik ik altijd GetDataBack, probeer dat anders eens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• utbone
  • Laatst online: 11:10
@TS: Hoe is het afgelopen?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Pagina: 1