Toon posts:

stofzuiger-geluid in mijn slaapkamer.......godver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik zit met een probleempje. Heb net mijn pc ge-upgrade. p200->duron800, 64MB SDRAM 66 MHz -> 256MB 133Mhz, viper550
->GeForce2-MX, minitower->high-tower.
Hij is wel aso veel sneller nu, maar het probleem is dat het nu net lijkt of er een stofzuiger in mijn kamer staat te zuigen. Ik heb mijn case-fan en mijn voeding-fan al op 7V gesoldeerd, dus zal het wel aan mijn (voor mij) uit de kluiten gewassen coolermaster liggen ofnie? Ik wil mijn cpu gewoon op 800 MHz laten draaien, maar wel met minder kabaal. Mijn cpu wordt volgens ASUS-PROBE 57 graden C, dus lijkt het me nie erg verstandig om hem op 7V te runnen. Welke cooler is niet zo heel erg goed, maar wel STIL? Ik heb hier ook gelezen dat je met wat knutselwerk met een trechtertje een 120mm fan erop kan zetten en die op 7V runnen. Is dat een oplossing?
Help me, pleazzz

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 16:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat voor case heb je?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

als je zeker weet dat al alle herrie bij je coolmaster fan vandaan komt. Denk ik dat als je een low rpm 80mmx80mm fan er bovenop zet ( met zo'n convertor ) van de herrie af bent. Ik heb zelf een paar sunon'etjes met 3-6 op eind van het serienummer, en die zijn heel erug stil.

p.s. je hebt 1-6,2-6 en 3-6 , 1 het meeste luchtverplaatsing/lawaai, 3 het ongekeerde.

en als het geluid vooral van de heatsink komt, dan zou ik eens geen denken in de richting van geluidsisolatie. die schuimrubberen matten enzo.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 12:33
Vraagje: waar haal je 7 volt vandaan? :?

En om em stiller te krijgen... Neem een groot heatsink en schroef er twee fans op deze kun je dan op 5V of op 6V(serieel aan de 12V) laten lopen...

Als ie toch op 800 moet blijven lopen kun je ook nog proberen z'n core-voltage te verlagen om de temp lager te krijgen.
Suc6

Regeren is vooruitschuiven

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 19 maart 2001 23:10 schreef T-MOB het volgende:
Vraagje: waar haal je 7 volt vandaan? :?
Neem 12V als plus en 5V als min, en voila een potentiaalverschil van 7V...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel exirion
Pagina: 1