Soort en/of merk koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 13:40

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb nu naar volle tevredenheid een jaar of 5 een HD485 koptelefoon. Prima ding, alleen stoffen oorkussens gaan vervelen. Zijn zwak (nu al 'plat' en vol met vuil) en lastig te vervuilen. De hoofdband al helemaal niet.

Op zoek naar een nieuwe vond ik een HD595 maar deze had last van kraakjes, dit was op zijn zachtst gezegd irritant.

Ik ben daarom op zoek naar een ander merk. Mijn voorkeur is ruimtelijk geluid (vooral muziek, 80's, 90's en wat dance. Gamen doe ik ook maar dat is prio 2) zoals de open koptelefonen hadden van Sennheiser. Maar omdat ik van AKG nu een goed setje in-ears heb merk ik dat de rijke bass van gesloten systemen ook wel fijn zijn.

Nu weet ik dat je bij de mediamarkt erg goed kan luisteren, alleen ben ik bang dat de bron een crap mp3-speler is en je niet een ruimte hebt waar je goed kunt luisteren. Daarom wil ik wat opzoeken of gewoon een koptelefoon op zicht bestellen. Ik weet alleen niet goed waar te zoeken.

Wensen:

Circum-aural (grote cans)
50-150 euro (goedkoop kan soms ook wel goed zijn ;) )
(kunst)lederen hoofdband
Thuisgebruik dus hoeft niet opklapbaar te zijn

En de kwestie open/gesloten laat ik even in het midden. Open heeft een ruimtelijk geluid maar gesloten goed laag. En goed laag kan ik zeer waarderen. Daarnaast denk ik dat gesloten lang zoveel niet te kort komt in ruimtebeleving dan dat het goed kan maken met volle lage tonen. En heb ik niet zoveel last van omgevingsgeluid ;)

Ik heb een versterker die ik gebruik als koptelefoonversterker, werkt prima en merk net dat beetje verschil tussen PC en de versterker, dus vermogen kom ik niet te kort.

Helaas kon ik geen (recent) algemeen topic vinden dus dan maar een nieuwe maken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:11
Sennheiser HD25-1 II(niet de SP versie)
reviews
of

Audio-Technica ANC7b
reviews

[ Voor 22% gewijzigd door n0pe op 04-08-2011 02:14 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
Ik weet niet of je tegen draadloos bent, maar ik heb sinds deze week de Sennheiser RS180. Is een draadloze open koptelefoon. Tot dusver ben ik er zeer tevreden over. Voelt zeer licht aan, gaat dus niet doorhangen naar verloop van tijd en ik merk dus totaal geen ruis of iets dergelijks wat je wel eens bij andere koptelefoons ervaart. De nieuwe RS batch werkt op een nieuwe technologie.

Ik ben er zeer te spreken over :) 160,- incl. verzendkosten bij internetshop.nl

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Draadloos ben ik geen voorstander van. Ik weet niet hoe lang de batterijen mee gaan maar daarnaast vind ik het geluid van mijn versterker ook erg lekker. Leuk als ik op bed tv lig te kijken, maar als de batterijen bijvoorbeeld maar een uur of 20 mee gaan weet ik zeker dat ze een keer op raken op het moment dat het me niet uitkomt.

Ik zie nu: Charging time approx. 16 hours en dan operating time 24 uur. Gaat 'em niet worden helaas. Bedankt voor de tip overigens.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09
Ok, dat kan. Maar je luistert natuurlijk never nooit niet 24 uur naar een koptelefoon. Op het moment dat je hem niet gebruikt, terughangen, en hij gaat je nooit in de steek laten.

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 20:20
Ik heb eigenlijk uit mijn hoofd geen suggesties voor je in je budget. Ik heb een AKG K-701 en die past binnen jouw wensen, behalve het budget. Misschien kun je eens op het head-fi.org forum rondkijken.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Grado SR80 is ook open en heeft een leuk geluid :)

Verwijderd

Beyerdynamic DT 990 Edition is eveneens open en heeft een nog leuker geluid dan een Grado SR80. :*)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 17:47

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:41:
Beyerdynamic DT 990 Edition is eveneens open en heeft een nog leuker geluid dan een Grado SR80. :*)
Dat is persoonlijk ;)

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 19:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Jordy van e schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:16:
Grado SR80 is ook open en heeft een leuk geluid :)
^^ met hem. En Grado is hip (imho)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:51:
[...]

^^ met hem. En Grado is hip (imho)
Wat is er hip aan een paar zwarte sjoelschijven met een draadje er aan? :P

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 11:05
Mijn ervaring is dat geluid heel persoonlijk is. Wat de 1 heerlijk vind klinken, kan de ander afschuwelijk vinden.
Als je dan een topic zoals deze start krijg je allerlei mensen die roepen dat de kop telefoon die zij hebben zo goed is. Maar zoals ik al aangaf, wat is goed? Je krijgt dus vooral persoonlijke ervaringen te horen en volgens mij kan je daar niet veel mee.

Mijn tip: Ga naar een Mediamarkt of naar een audiozaak en probeer dan gewoon de koptelefoons uit. Probeer van te voren wel een degelijk bron (goeie mp3 speler?) te regelen. Of, bij de wat betere audiozaken, kan je vaak ook gewoon de koptelefoon in een versterker steken en dan testen.

Mocht je met bovenstaande niets kunnen en toch echt een concreet tip willen hebben mbt een koptelefoon, dan is mijn inbreng de Sennheiser HD25. De koptelefoon is al jaren een begrip in de producer/dj wereld en wordt vooral geroemd om zijn neutrale weergave. Daarnaast kan de koptelefoon loeihard zonder dat er vervorming optreed.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 19:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:07:
[...]

Wat is er hip aan een paar zwarte sjoelschijven met een draadje er aan? :P
:) nou precies dat. hij ziet er te gek uit en Grado is qua merk gewoon best sexy...imho :) (zeker voor de kenners)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik ben vaker op ervaringen van mensen afgegaan. Uiteraard is het luisteren maar er zijn zo-veel merken en ook zoveel merken die beter/anders zijn dan Sennheiser en in mijn budget passen. Je moet wel weten waar je moet zoeken en als ik zoek kom ik niet verder dan DJ koptelefoons maar die vind ik gewoon niks, daar heb ik er eentje van gehad en dat is gewoon jammer.

Bij de MM ben ik bang dat ze geen deftige backline eraan hebben hangen. Ik ben wel eens bij een speciaalzaak wezen luisteren waar je zelfs de versterker kon zien maar hier in de buurt zijn er amper zaken waar dat kan. En als het kan is het budget ver van toereikend om daar een paar sjoelschijven aan te schaffen.

De Beyer DT-990 ben ik al tegen gekomen. De Pro voor 150 euro (net als ik maximaal wil uitgeven) maar de Edition nog niet. Alleen ben ik verbaasd over het prijsverschil met de 880's, die zijn een stuk duurder terwijl de 770 ook weer goedkoper zijn, wat dat betreft kan ik de lijn niet echt trekken met Beyer's. Ik heb wel een winkel gevonden in de buurt waar ze die verkopen, eens vragen of ik kan luisteren. Moet er wel een half uur voor in de trein zitten dan...

• ChojinZ
  • Laatst online: 30-01 11:05
NoxiuZ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:34:
Ik ben vaker op ervaringen van mensen afgegaan. Uiteraard is het luisteren maar er zijn zo-veel merken en ook zoveel merken die beter/anders zijn dan Sennheiser en in mijn budget passen. Je moet wel weten waar je moet zoeken en als ik zoek kom ik niet verder dan DJ koptelefoons maar die vind ik gewoon niks, daar heb ik er eentje van gehad en dat is gewoon jammer.

Bij de MM ben ik bang dat ze geen deftige backline eraan hebben hangen. Ik ben wel eens bij een speciaalzaak wezen luisteren waar je zelfs de versterker kon zien maar hier in de buurt zijn er amper zaken waar dat kan. En als het kan is het budget ver van toereikend om daar een paar sjoelschijven aan te schaffen.

De Beyer DT-990 ben ik al tegen gekomen. De Pro voor 150 euro (net als ik maximaal wil uitgeven) maar de Edition nog niet. Alleen ben ik verbaasd over het prijsverschil met de 880's, die zijn een stuk duurder terwijl de 770 ook weer goedkoper zijn, wat dat betreft kan ik de lijn niet echt trekken met Beyer's. Ik heb wel een winkel gevonden in de buurt waar ze die verkopen, eens vragen of ik kan luisteren. Moet er wel een half uur voor in de trein zitten dan...
De HD25 is geen dj koptelefoon. Hij is echter wel populair bij dj's. Ik zou em zeker eens gaan proberen.
Overigens is de BD DT-990 ook erg goed. Geluid is helder en vooral het zitcomfort is bijzonder goed (beter dan bij de HD25). Sommige kennissen van mij vonden echter wel dat de koptelefoon wat "punch" miste. Ikzelf vond dat wel meevallen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Er zit alleen even 100 euro tussen de PRO versie en de Consumer versie (De 'Edition') met de zilveren lamellen.

Na wat zoeken is het over het algemeen hetzelfde maar is de pro met een gekrulde kabel (op zich wel relaxt, aansluiting staat op mijn bureau) en een iets betere fit en wat meer stevigheid. Op de site van Beyer zullen ze natuurlijk niet zeggen dat de 990 PRO minder goed klinkt. Maar ik zal vandaag of morgen even naar Haarlem gaan.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

NoxiuZ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 01:21:Op zoek naar een nieuwe vond ik een HD595 maar deze had last van kraakjes, dit was op zijn zachtst gezegd irritant.
Welke "kraakjes" bedoel je? De scheurtjes/kraakjes in het plastic aan de zijkant? Want ik heb nu al langere tijd een HD595 en tot op heden is die qua behuizing nog zo goed als nieuw. Kraakjes in het geluid zijn me nog nooit opgevallen. Moet wel zeggen dat ik de HD595 niet extreem veel gebruik, vind het geluid uit mijn speakers toch wat completer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Deze resonantie :)
Resonantie in Sennheiser HD595

Alsof er glas in lood in zat.

EDIT:

Winkels zoeken die de DT-990 PRO verkopen is erg lastig. Kennelijk zijn er amper zaken die ze verkopen. Kan natuurlijk wel lukraak kopen maar als het niet klinkt heb ik er geen bal aan. Omgeving Alkmaar/Haarlem woon ik, in Haarlem zijn er 2 winkels die hem niet op voorraad hebben en kan er dus niet naar luisteren. (sowieso heb je daar een demomodel voor :( )

[ Voor 59% gewijzigd door Nox op 04-08-2011 15:52 ]

Verwijderd

Je kan de grado beter links laten liggen als je de comfort van sennheiser gewend bent.
De grados leggen nogal wat druk op je hoofd en kwalitatief vind ik het geluid, zeker onder de 770 en 880 van beyerdynamic.

Je kan naar wens die beyers gewoon bij de hobo online winkel of redcoon bestellen. 2 weken afkoel periode en redcoon betaald het retourneren.

Als ik zo naar je wensen kijk, is een beyer echt aan te raden. zeker omdat over de bouwmaterialen is nagedacht en je geen plastic fantastic krijgt voor je geld (vergeleken met een sennheiser).

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49

MazeWing

The plot thickens...

Ik ben zelf de eigenaar van een hd595 en ben er zeer tevreden over. De problemen die jij had met je hd595 is denk ik gewoon een kwestie van pech hebben. De mijne heb ik nu al een maand of 8 en geen enkel kraakje waar te nemen.

Een grado zou ik afraden. Het geluid is mooi en vol enkel het comfort is zwaar ruk.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

Vreemd dat ik niemand hoor over Ultrasone, alhoewel het wel voor een deel te begrijpen is. Ze zijn pas sinds kort in Nederland te verkrijgen en zijn een paar keer van importeur veranderd.

Toch loont het de moeite om even te kijken, pre-punten zijn:

- Made in Germany
- Nieuwe technologie, waardoor de volumeknop niet altijd naar 12+ hoeft
- Flinke range, zowel open als gesloten
- Prijzen tussen iets van 100 en 1000 Euro. Ook de goedkopere modellen zijn echt de moeite waard.
Ik heb lang Audio Technica en daarvoor Sennheiser gebruikt, maar ben erg tevreden over de Ultrasone. Ik gebruik ze met een Ming Da (Meixing) Chinese buizenhoofdtelefoonversterker.

Links van korte test Quality HiFi:

http://www.qualityhifi.nl...troduceert_Ultrasone.html

Importeur: www.crusade-audio.nl

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Je zou ook kunnen kijken naar de Sony MDR-7506.

Afbeeldingslocatie: http://www.tonecontrol.nl/images/products/370x320/SonyMDR7506.png

Voldoet eigenlijk aan al je eisen (is zelfs opvouwbaar). Het enige waar ik voor jou over twijfel is of je hem niet te bas-licht vindt. Dit is - in tegenstelling wat je wellicht verwacht - geen koptelefoon met heftig stamplaag. Het gaat wel laag, maar niet op een keihard volume. Gewoon eigenlijk in verhouding zoals in de muziek past, maar niet zo typisch "koptelefonig" als je snapt wat ik bedoel.

• Grompoe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:05:
Vreemd dat ik niemand hoor over Ultrasone, alhoewel het wel voor een deel te begrijpen is. Ze zijn pas sinds kort in Nederland te verkrijgen en zijn een paar keer van importeur veranderd.
Ik ga zeker mee met Leon. Ik heb nu al een paar jaar een Ultrasone HFI 580 en ben er heel erg tevreden over. Helder geluid met een strakke bass.
De koptelefoons van Ultrasone maken gebruik van de zogenaamde S-Logic technologie (drivers zijn niet rechtstreeks op de gehoorgang gericht) waardoor ze zeer ruimte klinken en als bijkomstigheid geeft dat ook nog eens een verlaging van de geluidsdruk op je oren.

Ik zag dat je in de omgeving van Alkmaar woont, ik zou eens langs Spanjaard in Alkmaar gaan om te luisteren.
Helaas was Spanjaard destijds erg duur en wou niks aan zijn prijs doen. Ik heb toen online bij een Engelse winkel besteld omdat het verschil gewoon te groot was, 150 om 220 euro. 8)7

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 02:29

BHQ

MDR-7506 en HD25 zijn elkaars " concurrenten", je ziet ze vaak bij geluidsmannen (zowel live als bij bijv TV-opnames). De HD25 zou tussen die twee mijn persoonlijke keus zijn, erg fijn klinkende koptelefoon die nooit verveelt :) Hij is wel over-ear, maar niet vervelend strak naar mijn idee.

Die HD595 hoort geen last te hebben van die kraakjes die je beschrijft. De DT990 is imho een erg warm klinkende koptelefoon. De 770 is de gesloten variant en heeft wss nog net wat meer laag erin.

Met de andere geposte adviezen geen ervaring. Overigens kan je, als je een Feedback winkel in de buurt hebt, ze wel horen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

NoxiuZ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:43:
Er zit alleen even 100 euro tussen de PRO versie en de Consumer versie (De 'Edition') met de zilveren lamellen.

Na wat zoeken is het over het algemeen hetzelfde maar is de pro met een gekrulde kabel (op zich wel relaxt, aansluiting staat op mijn bureau) en een iets betere fit en wat meer stevigheid. Op de site van Beyer zullen ze natuurlijk niet zeggen dat de 990 PRO minder goed klinkt. Maar ik zal vandaag of morgen even naar Haarlem gaan.
De PRO modellen van Beyerdynamic's DT 770/880/990 zijn in principe hetzelfde qua geluid maar anders qua:
• Uiterlijk (dat kan varieren van bijna hetzelfde tot compleet anders)
• Kabel
• Hoofdband.

De PRO modellen zijn voorzien van een gekrulde kabel terwijl de consumentenversie een gewone rechte kabel heeft. Het idee zijnde dat de professionele gebruiker achter een desk zit met de aansluiting recht voor 'm, en dat 'ie dan geen 3 meter lange kabel nodig heeft.

De hoofdband is bij de pro modellen ook iets anders, die is namelijk ten eerste voorzien van een makkelijker te vervangen padding, en ten tweede is 'ie gemaakt om de hoofdtelefoon iets strakker te laten zitten. Dat vermindert het draagcomfort iets, maar alleen in vergelijking met de lossere consumentenversie. En is op te lossen door 'm iets uit te buigen natuurlijk.

Qua uiterlijk ligt 't aan het model of ze verschillen; de DT990 en DT770 pro zijn compleet verschillend dan de consumentenversies (die overigens volledig 'DT990/770 Edition 2005' heten, hoewel dat '2005' vaak wegvalt). In essentie is de consumentenversie voorzien van een nieuw uiterlijk waar de 770 en 990 niet substantieel geupdate zijn de afgelopen jaren. Van de DT880 bestond lang geen pro versie, dus daar is de pro versie wel sterk gelijkend op de consumentenversie maar dan met wat minder bling-achtige features.

Vergelijk:
Afbeeldingslocatie: http://europe.beyerdynamic.com/shop/media/catalog/product/cache/5/image/x218/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/D/T/DT880_bg_2.jpgAfbeeldingslocatie: http://europe.beyerdynamic.com/shop/media/catalog/product/cache/5/image/x218/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/D/T/DT880PRO_3c_1.jpg

Ik heb zelf een DT770PRO, een DT880PRO en een kapotte DT880-2005 (ik heb op de een of andere manier een van de spoeldraadjes van een driver kapot gemaakt). Die laatste twee klinken exact hetzelfde.

Ik raad ze ook beide met volle overtuiging aan; De 770 is gesloten en heeft best wel wat lekkere bass als je dat fijn vindt. De 880 is 'half-open' (wat praktisch gezien neerkomt op open) en is wat neutraler.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 07-08-2011 14:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11-2025
Goh ja, iedereen ervaart geluid anders en heeft andere voorkeuren.

Ik vind Grado 2 keer niets, enorm overpriced in de EU en na 10 mins heb je het ook wel gehad.. Over comfort nog niet te beginnen. Het "kenners weten wel waarom" gemompel mag je hier best aan je voorbij laten gaan tenzij je oren van staal hebt en alleen naar rock luistert (en dan nog specifieke sub genres, imho het enige waar de meeste grado's goed in zijn).
Men DT770 vind ik persoonlijk ook niet bepaald een hoogvlieger. Als je perse closed wilt gaan zou ik eerder een AKG 270 (272) aanraden.

Gaan luisteren of kopen onder waarborg van terug sturen.

Ik blijf een AKG en Senn fanboy. Niet dat die nog veel luister tijd krijgen dezer dagen. Speakers en m'n Hifiman HE5-LE genieten de voorkeur.

De HD595 die je had is nu eenmaal goed in z'n prijs klasse. En volgens de problemen die je beschrijft zit je met een semi defect model. Oorkussens die vuil en plat worden ga je bij elke goede headphone tegenkomen. Ik heb de Anniv. red edition, en na 3 jaar bijna mishandelend gebruik soms ziet die er als nieuw uit (geen barsten, kraken en perfect geluid).
Qua comfort blijft deze m'n voorkeur genieten boven alle headphones die ik heb, al komt de K702 in de buurt.
(ter nota : dit zijn er 14 op dit moment in bezit)

zoveel als mogelijk luisteren is de boodschap. Iedereen zal z'n eigen voorkeur verdedigen en dat zal niet 100% met jouw wensen en oren overeenkomen.

Succes :).

/2de edit.

Indien je een Beyer hebt kunnen beluisteren en eventueel een DT770 op het oog hebt. Mijn 2005 Prem.exemplaar is 3 uur gedragen en ~3 maanden oud. Mag je altijd voor een tweaker korting overnemen :). Inc. travelling case en straight cord (niet curly).

[ Voor 81% gewijzigd door foetus_ op 07-08-2011 14:36 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Nou, ben wezen luisteren naar een DT990 PRO met wat House (kwam rechtstreeks van de vakantie af) en was helaas nog niet ingespeeld. Dus dat hij wat strak en recht klonk kon ik dan verwachten.

Maar dat viel alleszins mee. Klinkt erg open/ruimtelijk en qua comfort: tja, zit wat strakker dan mijn Sennheisers maar vind ik niet erg. De padding kan ik makkelijk vervangen en alles ziet er degelijk uit.

Qua geluid kan ik kort zijn, de bass is voldoende. Ik heb laatst nog 'We are the people' van Empire of the Sun geluisterd. Die vond ik op mijn AKG-331's nog erg schel klinken, de stem van een van de (of beide, kan het niet echt thuisbrengen) zangers deed pijn aan mijn oren bijna op een redelijk volume als je de bass nog een beetje wilt horen en de snaarinstrumenten. Gewoon achterlijk schel.

Maar deze klinkt op mijn DT990 erg mooi! Op mijn versterker heb ik wel de bass omhoog geschroeft maar verder kan ik genieten van het goed afgestelde hoog. De bass hoort nu zoals bij de muziek, ietsje extra maar dat vind ik wel fijn.

Waar deze koptelefoon op dit moment nog echt lekker uitblinkt is het nummer 'me and you' van Nero.

Hier merk je echt hoe laag die kan, 5hz is niet meer echt te horen, enkel te voelen. Vind ik een erg leuke feature :D

Overigens is de video veel bassiger dan mijn 320kbps versie :) Dus moet je hem terug draaien naar neutraal en dan klinkt hij goed.

En het ultieme bass-nummer (Trentemoller - Vamp) komt hij hier ook goed door. Kortom, ik ben er blij mee... over een week zal ik kijken hoe het inspelen hem vergaan is. Ik moet nu alleen opletten dat ik hem niet iedere keer vol open gooi.

De verkoper meldde nog dat de 990 PRO en de 990 Edition 2k5 als verschil hebben o.a. de kabels/hoofdband/uiterlijk maar ook de bass wat steviger was en wat beter smoelde. Maar daar heb ik het knopje op mijn versterker voor.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 02:29

BHQ

Uhm, iets zegt me dat die "5Hz" op geen enkel van je bronnen daadwerkelijk aanwezig is ;)

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Hehe, nee maar dat was spreekwoordelijk. :P

De bass is aanwezig maar overheerst nou ook weer niet zo erg.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Welkom bij Club Beyer ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik vind de Beyerdynamic DT990 vooral veel te veel hoog hebben en vind het laag wat overdreven.

Ik zou zeker de AKG K141 en de K240 meenemen in je vergelijk. Ik heb zelf een al wat oudere K141 Monitor en die klinkt naar mijn mening fijner dan een ouder type DT990.

Luister normaal naar een Stax electrostaat maar die valt gegarandeerd buiten je budget ;)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
mentalmadnizz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:51:
Ik vind de Beyerdynamic DT990 vooral veel te veel hoog hebben en vind het laag wat overdreven.

Ik zou zeker de AKG K141 en de K240 meenemen in je vergelijk. Ik heb zelf een al wat oudere K141 Monitor en die klinkt naar mijn mening fijner dan een ouder type DT990.

Luister normaal naar een Stax electrostaat maar die valt gegarandeerd buiten je budget ;)
Ik heb het hoog nu ietsje terug gezet en vind dat prima. Niet veel, een klein beetje. Maar het laag overdreven? Ik zou het eerder te weinig vinden dan overdreven. Vol laag vind ik juist zorgen dat het allemaal wat meer smoelt en wat dynamischer is en de leidraad in de muziek.

Gelukkig hebben jij en ik een andere smaak :P Ik denk dat ik jou Stax niks vind en andersom jij mijn DT990.

EDIT:

Ik heb de DT-990 al gekocht :)

Update:

Hoog is inderdaad ruim aanwezig, ik moet zeker niet in het hoog gaan rommelen met een nummer van Adele, dan klinkt haar stem helemaal nergens meer naar. Niet meer hoog erin, niet minder. Helemaal niks.

In het laag een klein beetje bass erbij gedaan om het ritme wat in bijv. Rolling in the deep zo lekker aanwezig is wat te versterken. Maar raak haar stem niet aan. :>

Enige waar hij niet echt in uitblinkt is hardstyle. Maar daarvoor ga ik wel naar de feesten 8) En anders heb ik de optie in winamp om het geluid te verkrachten en alsnog een enorme bassweergave te verkrijgen. Mooi klinkt het niet, maar daar gaat het bij hardstyle niet om :9

[ Voor 28% gewijzigd door Nox op 11-08-2011 23:35 ]

Pagina: 1